Інтерактивний сучасний урок узагальнення і систематизація знань учнів з використанням прийомів критичного мислення "Прогулянка галереєю", "Дискусійне кафе", "Інтерв'ю". Мета уроку узагальнити знання учнів про здорове харчування у ігровій формі,використовуючи гру, як метод навчання.
Урок з основ здоров’я у 2 класі у рамках проекту «Абетка харчування»
на тему «Ми обираємо здорове харчування», з використанням прийомів критичного мислення «Прогулянка галереєю», «Дискусійне кафе».
Тема. Корисні і шкідливі продукти. Ми обираємо здорове харчування».
Мета. Поглиблювати знання учнів про корисну та якісну їжу, учити обирати продукти харчування,багаті на вітаміни; формувати уявлення про користь різних продуктів харчування для здоров’я (молочні продукти, м’ясо,риба, яйця; каші крупи, хліб; соки,овочі, фрукти). Розвивати спостережливість,пам’ять.Виховувати свідоме ставлення до здоров’я.
Хід уроку
Учитель:
Недарма «віта», перша частина слова «вітаміни», у перекладі з латинської мови означає «життя».
Далі про вітами нам розкаже лікар- дієтолог (учениця класу).
(Учитель називає прізвище учениці і далі розповідь проходить у формі гри
«Інтерв’ю»).
Телеведуча:
Лікар- дієтолог:
Сьогодні я вам розкажу про деякі з них.
Вітамін А сприяє росту. Корисний для зору,шкіри,кісток. Є у броколі, кабачках, петрушці,горошку моркві.( Показує ілюстрації названих продуктів).
Вітамін B необхідний для розумової та фізичної праці. Вітамін групи В міститься у гречаній та вівсяних крупах,м’ясі,яйцях. .( Показує ілюстрації названих продуктів).
Вітамін С сприяє росту. Багато є у капусті, помідорах,цибулі,картоплі, лимонах, а найбільше є у ягодах чорної смородини, у плодах шипшини.
Вітамін D зміцнює кістки. Вітаміни групи D є у молочних продуктах, яйцях, печінці. Крім того, вітамін D людина отримує з власної шкіри, у якій він утворюється під дією сонячних променів.
Телеведуча: - Дякуємо за змістовну розповідь. Бажаємо успіхів. До побачення.
На стінах, на дошці, на шафах у класі вивішено ілюстрації із зображенням корисних і шкідливих продуктів. Учні, «прогулюючись» у класі, повинні вибрати корисні і шкідливі продукти і записати їх назви на окремих листочках.
Потім ці листочки учні прикріплюють до дошки у дві колонки «Корисні продукти» та «Шкідливі продукти».
Учитель з учнями обговорюють виконане завдання і визначають ,які вітаміни є у вибраних корисних продуктах.
Протягом дня декілька учнів класу брали інтерв’ю в учителів школи , учнів школи та працівників їдальні. А на уроці звітували про пророблену роботу у
незвичайній формі.
5.«Тарілка здорового харчування».
Учитель:
-Після звіту наших журналістів ми переходимо до наступного етапу нашої зустрічі. Це « уявна тарілка здорового харчування». Що це?
( Учні обговорюють поставлене перед ними проблемне питання у групах).
Висновок. Намагайтесь споживати корисні продукти з усіх груп щодня : овочі та бобові, фрукти та ягоди,цільні злаки,рибу,м’ясо,яйця, молочні та кисло молочні продукти, корисні жири.
Робота у групах.
Учням роздано вирізані з аркуша тарілки,які розкреслено на сектори. Кожен сектор іншого кольору. Вони повинні записані на кожному секторі назви корисних продуктів. Наприклад, якщо зелений сектор, то назви продуктів зененого кольору; червоний- назви продуктів червоного кольору і т.д.
Використані кольори: червоний,зелений,жовтий,помаранчевий, білий. А три сектори – з малюнками .
Розуміння різних точок зору є чудовим способом дійти до глибини будь- якої теми. Вправа «Дискусійне кафе» відбувається у форматі дружніх посиденьок у кафе, коли старі знайомі обговорюють ту чи іншу ситуацію.
У даному випадку обговорення теми «Здорове харчування».
На столах - салати, соки , фрукти йогурти. Учням роздано меню і вони вибирають для себе щось корисне і смачненьке. При цьому вони спілкуються між собою, обговорюючи дану тему.
Після приємно проведеного часу у «Дискусійному кафе» підводимо підсумок нашої зустрічі.
Питання задають по черзі з кожної групи.