2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Сценарій виховного заходу "Культура харчування.Будьмо здоровенькі!"

Про матеріал

Мета виховного заходу:

  • 1.Переконати учнів у необхідності змалку дбати про свої здоров'я. Формувати в них моральну свідомість, відповідальне ставлення до свого здоров'я. Розширити та поглибити знання про корисну їжу, ознайомити з новою інформацією за рахунок спілкування з різними інформаційними джерелами.

2.Розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати колективно, робити висновки, аналізувати.

3.Виховати прагнення вирости фізично, психічно, соціально, духовно багатимими людьми, вчити адаптуватись у соціальному середовищі, вільно спілкуватись.

ОБЛАДНАННЯ: малюнки учнів, набір малюнків «Продукти – друзі, продукти – вороги»,зображення овочів та фруктів.

На центральній стіні слова: «Будьмо здоровенькі!»

Перегляд файлу

1

 

 

            Управління освіти і науки виконавчого комітету

              Івано-Франківської міської ради

              Інформаційно-методичний центр

          Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10

 

 

 

 

 Конспект виховного заходу на тему:

 

«Культура харчування.Будьмо здоровенькі!».

 

 

 

 

 

 

                                                                                              Підготувала і провела:

 вчитель

 початкових класів

 Денисенко З. В.

 

 

 

 

 

 

 

    Івано-Франківськ

                                                                       2015

 

 

Тема виховного заходу: «Культура харчування. Будьмо здоровенькі

Мета виховного заходу:

  1. Переконати учнів у необхідності змалку дбати про свої  здоров'я. Формувати в них моральну свідомість, відповідальне ставлення до свого здоров'я. Розширити та поглибити знання про корисну їжу, ознайомити з новою інформацією за рахунок спілкування з різними інформаційними джерелами.
  2. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати колективно, робити висновки, аналізувати.
  3. Виховати прагнення вирости фізично, психічно, соціально, духовно багатимими людьми, вчити адаптуватись у соціальному середовищі, вільно спілкуватись.

ОБЛАДНАННЯ: малюнки учнів, набір малюнків «Продукти – друзі, продукти – вороги»,зображення овочів та фруктів.

На центральній стіні слова: «Будьмо здоровенькі!»

ВИСЛОВЛЮВАННЯ  на дошці:

  1. Борщ та каша – їжа наша.
  2. Бережи здоров'я змалку, щоб бути здоровим до останку.
  3. Здоров'я дитини – багатство родини

Здоров'я народу – багатство країни!

Хід заходу

І. Організаційний момент. ПРИВІТАННЯ.

Добрий день і доброго здоров'я !

Хай ваша доля квітне,

Як в українському віночку квіти!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учень

Добрий день, дорослі та малята!

Запрошуємо всіх на наше свято,

Ми свято здоров’я проводимо нині,

Дуже потрібно кожній дитині.

 

Учениця

Ми – школярі маленькі –

Проводимо свято «Будьмо здоровенькі»,

Бо здоров’я – основа всього на світі,

Знають у школі найменші діти.

 

 

ІІІ. Оголошення теми і мети заходу та очікування навчальних результатів.

Фея Смачнуля

Любі друзі! Сьогодні ми здійснимо незвичайну подорож до країни Здоровляндії. Вирушаємо на прогулянку казковим містечком Нехворійськом. Познайомимось із його мешканцями, а вони розкриють нам маленькі таємниці здоров’я.

 

Питайлик

У цьому місті всього лише три вулиці, але вони дуже гарні.

 

Учень

Гарне місто Нехворійськ,

Вулиць в ньому небагато,

Проте дружать там завзято

Усі мешканці казкові,

Вони, діти, й вам відомі!

 

Питайлик

До вулиці першої шлях наш належить,

Відвідати вулицю кожен спішить.

А хто тут живе, здогадайтесь самі,

Це діти городу, корисні й смачні!

 

Фея Смачнуля

Це вулиця, діти, усім вам знайома.

Там овочі й квіти тому й…

Всі разом. Городова.

(до зали входять овочі, сперечаючись між собою)

Овочі

Тут овочі спілі

На вас вже чекають,

Корисніший хто з нас

Дізнатись бажають.

Хто корисніший із нас?

Розсудіть нас, друзі, враз!

Не дійдемо ніяк згоди,

Хто городу з нас господар!

 

Питайлик

Першим вискочив Горошок

От хвалько маленький.

(наперед виходить Горошок)

Горошок

Я такий чудовий хлопчик,

Круглий, зелененький!

Якщо тільки забажаю, –

Всіх горошком пригощаю!

Фея Смачнуля

Від образи Бурячок

Ухопився за бочок.

 

Буряк

(ставить руки в боки)

Дай мені промовить слово,

Вислухай спочатку!

Для борщу і вінегрету

Маю гарну грядку!

(наперед виходять Капуста, Огірок та Морква)

Капуста

Бурячку, посунься трохи –

Без капусти що за борщ?

Я у страві головніша,

Тому, друже, ти помовч.

Всім відомо, що зі мною

Найсмачніші пиріжки.

Я за тебе краща вдвоє,

То ж посунься, відійди!

Огірок

Усі будуть дуже задоволені,

З’ївши огірок маринований.

І свіженькі огірки

Всі смакують залюбки!

Морква

Жодного не знайдеш нині,

Хто б не знав про вітаміни.

Пийте мій морквяний сік

І гризіть морквичку,

Збережете на весь рік

Ви рум’яні щічки!

Питайлик

Тут надувся Помідор

І сказав пихато.

(наперед виходить помідор)

Помідор

Люба Моркво, це не діло!

Як таке казати сміла?

Найсмачніший сік томатний.

Я корисний ще й ошатний.

Фея Смачнуля

Обізвалася Цибуля,

Кругла, жовта, наче куля.

 

Цибуля

Я – приправа в кожну страву,

Тож хвалитись маю право.

З давнини усім відомо:

Від хвороб я охорона.

Картопля

Дуже скромна я, Картопля,

Непримітна з виду.

Та не зварите без мене,

Друзі, ви обіду.

Баклажани

Із товстеньких баклажанів

Дуже корисна ікра:

Вітамінами багата,

А яка ж вона смачна!

Питайлик

Спір давно кінчати час!

Овочі разом:

Друзі, помиріть же нас!

(до зали заходить Гарбуз)

Гарбуз

Доброго дня усім –

Гарбузовим родичам моїм!

Чому це на городі

Вже зранку шум і крик?

Куди це так раптово

Сьогодні спокій зник?

Фея Смачнуля

Та от, овочі сперечаються,

Хто з них найкорисніший.

Гарбуз

(співає)

Без винятку, друзі, овочі всі

Дуже корисні і дуже смачні.

В кожного є вітаміни і смак.

Кожен корисний, повірте – це так!

Усі овочі(співають)

Ми вам здоров’я даруємо, діти,

З нами дружіть – буде радісно жити!

В кожному є вітаміни і смак,

Кожний корисний, повірте – це так!

(овочі пританцьовуючи залишають залу)

Питайлик

А наша подорож продовжується.

Ми наближаємось до вулиці Садової.

Учениця

Вулиця Садова

Добре всім знайома.

Дружні мешканці її –

Фрукти різні й ягоди.

Завітаємо сюди,

Раді нам вони завжди.

(дівчатка виконують «танок фруктів»)

Фрукт 1

Добрий день! Вітаємо всіх гостей вулиці Садової.

Фрукт 2

Та спочатку познайомимося.

Фрукт 3

Хто нас знає – загадку відгадає.

А хто зможе – хай допоможе.

Груша

Жовтий комір, медовий смак,

Сама довгаста, смакує всяк.

Яблуко

Колобок рум’яний – хвостик дерев’яний.

На Я починається, на О кінчається.

Слива

Синій мундир, жовта підкладка,

Інколи кисла, частіше – солодка.

Вишня

Я кругленька і смачненька,

Дуже з вигляду гарненька,

Червоний комір, приємний смак,

Кам’яне серце – у кого це так?

Виноград

Як достигну – кожен радий

З’їсти гроно.

Всі: Винограду.

Взимку також кожен радий

Склянці соку –

Всі: з винограду.

 

Фрукти (разом) Не забувайте фрукти мити, і не будете хворіти!

(під музичний супровід «Фрукти» залишають залу)

 

Гра «Так чи ні?»  

 Корисно об'їдатися цукерками та тістечками. Так чи ні?

 Ви повинні їсти 16 разів на день. Так чи ні?

 Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров'я. Так чи ні?

 Ви повинні їсти різноманітні продукти — м'ясо, рибу, молоко. Так чи ні?

 Вам корисно їсти тільки макарони. Так чи ні?

 Ви повинні їсти більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів. Так чи ні?

 Корисно їсти смажену масну їжу. Так чи ні?

 

 Вчитель. Згадаємо, як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовується цегла, граніт, цемент, великі залізобетонні блоки. На будівництво стін ідуть бетонні блоки або цегла. Поверхи перекривають великими залізобетонними плитами, уставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.

 Наша їжа — теж будівельний матеріал. І вона теж не однакова за своїм складом і значенням для організму.

 Їжа — основне джерело енергії, яке необхідне для життєдіяльності організму людини. З їжею ми одержуємо поживні речовини, що сприяють росту і розвитку нашого організму. їжа забезпечує організм людини такими основними складовими: білками, жирами, вуглеводами, вітамінами, неорганічними речовинами та водою. їжу ще називають харчовими продуктами.

 Для нормального росту і розвитку організму людини особливо потрібні вітаміни, їх відкрито і досліджено багато, і позначаються вони літерами латинського алфавіту: А, В, С, D тощо. Вітаміни, мінеральні солі й вода добре засвоюються організмом, і продукти, в яких вони містяться, легко перетравлюються. Жири і вуглеводи дають організму енергію, після перетравлення їх залишки відкладаються в жир і глікоген. Люди, які отримують з їжею достатню кількість вітамінів, значно витриваліші до захворювань, відзначаються бадьорістю, доброю пам'яттю і працездатністю.

 Про що слід подбати, забезпечуючи свій організм поживними речовинами? Основна наша турбота має полягати в тому, щоб у продуктах містилися всі необхідні компоненти. Очі, шкіра, волосся, кістки, м'язи і мозок складаються з різних білків. Білки містяться у продуктах рослинного і тваринного походження. Рослинні білки є у горіхах, насінні різних культур, зокрема бобових, крупах, а тваринні — у м'ясі, рибі, яйцях, молочних продуктах тощо. Вуглеводи містяться у фруктах, Овочах, насінні зернових, меді, молоці. Жири сприяють засвоєнню вітамінів. Вони містяться в маслі, салі, сметані, олії тощо. Неорганічні речовини (мінеральні солі) сприяють нормальному функціонуванню кісток, зубів, крові, м'язів. До них належать кальцій, фосфор, залізо, йод, магній тощо. Вони містяться у молоці, рибі, яйцях, зелених овочах, яблуках, печінці, м'ясі, чорному хлібі, крупах (особливо гречаній), продуктах моря тощо.

 Продукти харчування мають бути свіжими, чистими, якісними, щоб вони своєчасно і легко засвоювалися організмом. Із харчуванням у нас пов'язані різні відчуття і реакції. Вони можуть бути як приємні, так і неприємні. Здорова людина любить смачно поїсти. Запах і вигляд добре приготовленої їжі викликає у нас апетит, з'являються приємні смакові відчуття. Цей стан має велике значення, бо завдяки приємним відчуттям шлунок людини готується до прийняття їжі, і тоді вона краще перетравлюватиметься. Одноманітна їжа, її неприємний смак і вигляд, неприваблива обстановка під час споживання їжі, поспіх знижують апетит. Це відповідно впливає і на поведінку людини за столом. Вона їсть без задоволення, намагаючись швидше закінчити споживання їжі. А недостатньо перетравлена їжа вимагає більшої кількості соків для травлення, виділення яких при поганому апетиті сповільнюється. У результаті шлунок і кишечник працюють із перевантаженням, і їжа гірше перетравлюється. А тому велике значення має індивідуальний вибір їжі загалом і окремих страв зокрема, тобто певний раціон.

 Кажуть, що кожна людина має власні потреби в їжі. Чому? Для росту організму потрібно більше поживних речовин, ніж для підтримання його життєдіяльності. Тому діти повинні споживати їжу, багату на поживні речовини. Вибираючи їжу, слід враховувати, що страви мають містити в собі різноманітні складові компоненти. Хлопчики витрачають більше енергії, ніж дівчатка, а тому їхній організм потребує більше поживних речовин. Люди, які одужують після хвороби, потребують більше поживних речовин, ніж здорові, а ті люди, які багато працюють (фізично чи розумово), затрачаючи багато енергії, мусять її поповнити за рахунок повноцінної їжі.

Вчитель.

 У всіх є власні смакові уподобання. Хтось більше полюбляє м'ясні продукти, а хтось — рибу. Декому смакують молоко і каші або страви з овочів і фруктів. Є й такі, які намагаються їсти й пити лише «смачненьке»: копчену ковбасу, морозиво, чіпси, пиріжки, шоколад, пепсі-колу. А чи потрібно при виборі їжі орієнтуватися лише на власні уподобання? Давайте проведемо міні-дискусію.

IV. Закріплення матеріалу.

 Міні-дискусія за запитаннями:

 У чіпсах немає вітамінів. Чи потрібно їх їсти щодня?

 Кока- і пепсі-кола містять багато цукру та речовин, які негативно впливають на перетравлювання їжі. Чи потрібно пити такі напої щодня?

Гра «Країна Здоров'яків».

 Учитель називає продукти харчування, а діти плескають у долоні, якщо називаний продукт корисний.

 Риба, чіпси, кефір, цукерки, капуста, морква, сало, торт, каша, фанта, цибуля, яблуко, пепсі, соняшникова олія, груша.

Вислови про здорове харчування:

Треба мудру голову мати,

 Щоб всі хвороби здолати.

 Про пости і свята пам’ятати,

 Здоров’я своє оберігати.

 Той менше хвороб має,

 Хто мало м’яса споживає.

 А хто в піст ще хоче м’яса,

 Болячок у того маса.

 Хто яблука взимку споживає,

 Той хвороб цілком не знає.

 Гарбуз на зиму запасай

 Та кашу з пшоном поїдай.

 

Олію кукурудзяну із ринку принеси –

 Для сім’ї на зиму припаси.

 Та оселедця не ховай,

 Хоч зрідка на стіл подавай.

 Перед сном – запам’ятай, –

 Не злися й не переїдай.

 Чим їжа легша,

 Тим сон міцніший.

 Про здоров’я своє

 Завжди пам’ятай.

 Немиті овочі й фрукти

 Ніколи не вживай. 

    Здоров’я – це коли кожний день – кращий. Ф.Адамс

V. Підбиття підсумків уроку

  Що нового ви довідалися на уроці?

 Давайте повторимо основні правила здорового харчування

 Основні правила здорового харчування:

 1. Приймати їжу слід 4 рази на день. Три прийоми їжі є основними - сніданок, обід, вечеря, а четвертий - другий сніданок або полуденок є додатковим.

 2. Якщо заняття в школі проводяться в першу зміну, ти повинен пообідати після повернення зі школи додому, а якщо в другу зміну - перед тим, як іти до школи.

 3. Ніколи не забувай вимити руки з милом перед їдою, а після прийому їжі прополоскати рот теплою водою.

 4. Твоя їжа повинна бути різноманітною, мати усі необхідні компоненти.

 5. Ніколи не переїдай, навіть якщо їжа дуже смачна. Це зашкодить, твоєму шлунку.

 6. Не вживай на ніч чай, каву; какао. Вони збуджують твою нервову систему.

 7. Цукерки, морозиво, солодку воду краще заміни на овочі та фрукти, вони корисні для твого організму. Для тебе буде достатньо однієї цукерки і однієї склянки солодкої води на день.

 8. Не забувай, що тобі потрібно випивати не менше 3-4 склянок мо¬лока на день.

 9. Ходи до зубного лікаря на огляд не менш 2-3 разів на рік, навіть якщо із зубами та яснами все гаразд. Таким чином можна попере¬дити розвиток карієсу і запалення ясен на самому початку, а також одержати від лікаря декілька корисних порад.

 10. Твердо запам'ятай! Зуби слід чистити двічі на день. Обов'язково виконуй це правило.

 11. Не забувай після їжі прибрати за собою брудний посуд і подяку¬вати дорослим за смачну їжу.

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку