Розробка уроку на тему: "Кінетична і потенціальна енергія"

Про матеріал

Матеріал до уроку на тему: "Кінетична і потенціальна енергія".............................................................................................................................................................................................................................................

Перегляд файлу

 

Тема: Кінетична та потенціальна енергія. Закон збереження енергії.

      Розв’язування задач і вправ .

Мета: узагальнити знання учнів з теми; формувати навички розв’язування задач; 

            розвивати увагу, спостережливість та інтерес до вивчення фізики.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

                                                                       Знання пишається тим,

                                                                       що так багато знає;

                                                                      мудрість соромиться того,

                                                                     що не знає більше.

                                                                                                      Дж. Купер

Хід уроку.

І.  Розминка.

     Розшифруйте. ( Додаток 1)

      ( Джоуль)

ІІ. Мотивація. Повідомлення теми та мети уроку.

       У святкові дні люди здавна дарують близьким та знайомим подарунки. Це гарна традиція. Пропоную здійснити подорож на приватні підприємства, власники яких запропонували вам заробити бонуси на отримання подарунків. У цьому допоможуть ваші знання.

        Напочатку пригадаймо фізичні величини, які вивчали напередодні.

          Фронтальна бесіда:

  1. Які величини вивчали?
  2. Дайте визначення кінетичної енергії.
  3. Яку енергію називають потенціальною.
  4. Сформулюйте закон збереження енергії

ІІІ.  Розв’язування задач і вправ .

        З учнів формуємо парну кількість груп, які обирають назву та капітана. Кожна група отримує бланк реєстрації бонусів та маркери різного кольору. Капітан під час уроку заповнює бланк. ( Додаток 2)

 

  1.  П П   “Пам’ятайко” ( 2 бонуси)

Гра кубик

На гранях куба написані формули. Учні називають та вказують величини у формулі, що випала. Куб команди передають одна одній.

А=F·ℓ                   En=mgh                          N =

Ek=En= m=ρV

 

  1. П П  “Ерудит”  (4 бонуси)

Гра «знайди  зайвого»

       Виконані завдання команди передають на перевірку одна одній, а потім звіряють 

     з правильними.

 

 

 

 

 

 


  1. варіант

Знайдіть зайвого

1) 

 

Вт

 

Дж

 

m

 

М

 

 

 

 

2  варіант

Знайдіть зайвого

1)

 

0,05кДж

 

50Дж

 

50000мДж

 

500Дж

 


2)

Крапля дощу падає на землю.

а) кінетична енергія краплі зростає;

б) потенціальна енергія краплі зростає;

в) повна механічна енергія не змінюється;

г) сума кінетичної і потенціальної енергії

    краплі не змінюється.

 

 

 

 

 

2)

а) ключ журавлів у небі

б) крапля дощу, що падає

в) птах що сидить на даху

г) хлопчик, що спускається на лижах


Відповідь:

1 команда.                                              2 команда         

1) m           2)   б                                     1) 500Дж    2) в

 

3. П П Лицар” (2 бонуси)

    Половину води з великої бочки повинна вичерпати відром Попелюшка, а іншу половину – Принц. Але подарунок від Феї  вони отримають лише тоді, коли виконана  Попелюшкою робота буде меншою. Який варіант обрати Принцу?

     а) спочатку працює Попелюшка, а потім Принц;

     б) спочатку працює Принц, а потім Попелюшка;


   в) працюють одночасно.

 

4. П П «Спринтер» (12 бонусів)

Гра “доміно”. Бонус отримує команда, яка за 1хв. складе довший ланцюжок.

.


M

k

 

c

x

 

м

Ek

 

Bm

En

 

 

Дж

 

h

 

 

Дж

 

N

 

 

Дж

 

м

 

 

m

 

 

 

H

 

A

 

 

 

кг

 

 

м/с

 

F

 

 

 

t

 

 

 

5. П П «Мистецьке диво»  (2 бонуси)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З якої висоти впало яблуко масою 100г, якщо в    момент падіння на голову Ньютона воно мало  швидкість 7м/с?

 

 

(Команда, яка перша виконала завдання, записує розв’язок на дошці і отримує 2 бонуси. Інші доповнюють за потреби.)

 

6. П П «Бувальщина»  (4 бонуси)

 

 

1 варіант.

 

Кинутий Давидом камінь масою 2кг пролетів 10м і набув швидкості

10м/с.   З якою силою був кинутий камінь?

 

 

2 варіант

 

Стріла масою 50г випущена з лука Робін Гуда зі швидкістю 20 м/с вертикально вгору. Визначити потенціальну і кінетичну енергії стріли на висоті 2 м.

 

( Виконані завдання команди передають на перевірку одна одній, а потім звіряють  з правильними розв’язками . За потреби проводимо пояснення та обговорення плану розв’язування задач. )

 

7. П П «Дослідне»  ( 1 бонус за вірну відповідь)

Гра «Хто швидше» (Відповідь дає команда, капітан якої першим підніме руку.)

  Демонстрація 1

  Машинка з’їжджає з гірки і зупиняється в піску.

Запитання до команд:

  1. Яку енергію мала машинка на вершині гірки?
  2. Яку енергію мала машинка у підніжжя гірки?
  3. Які перетворення енергії відбулися?
  4. Куди «поділась» кінетична енергія машинки?
  5. Яка сила виконала роботу при гальмуванні машинки в піску?
  6. Як змінювалась потенціальна енергія машинки?

Демонстрація 2

  На столі два варених та одне сире яйце.

 Запитання до команд:

  1. Як виявити сире яйце?  (Покрутить)
  2. Яке яйце має більшу енергію і якого виду?  (Варене має більшу кінетичну енергію.)

ІV. Підсумки.

Нагородження переможців. (Максимум отриманих бонусів  - 24. Переводимо бонуси в бали: 2 бонуси – 1 бал.)

Продовжи речення:

  1. мені сподобалось…….
  2. я задоволений собою бо…
  3. для мене було новим…

Д. З.

Повторити параграф 35, 36.

Виконати вправи   291,  299, 305 дві на вибір.

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 Команда

 

 

Прізвища та

імена

 

 

ПП

Памятайко

Ерудит 

Лицар

«Спринтер»

«Мистецьке диво» 

«Бувальщина» 

«Дослідне» 

Бонуси

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього бонусів:


 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
13 травня 2018
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку