Тема: клавіатура комп’ютера. Використання алфавітно-цифрових клавіш.
Мета:навчити дітей користуватися клавіатурою, ознайомити з деякими алфавітно- цифровими клавішами і прийомами роботи з ними.Розвивати мислення, мовлення , а також навички роботи з комп’ютером. Формувати вміння у дітей організовувати робоче місце, бережно ставитися до всіх пристроїв комп’ютера; формувати почуття відповідальності і дисципліни в класі.
Обладнання: таблиці зі схемою клавіатури комп’ютера, комп’ютер та клавіатура.
Хід заняття:
1.Організаційна частина.
-
Доброго дня , діти. Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися із комп’ютером та його можливостями. Але сьогоднішнє заняття особливе, тому що воно практичне; ви ж всі помітили, що сидите за комп’ютерами, і здогадалися, що сьогодні кожен звас зможе самостійно попробувати щось зробити за комп’ютером. Але це не означає , що ви можнте робити що завгодно, так як урок проводжу я, ви будете робити за моєю вказівкою. І якщо у вас виникнуть якісь запитання чи проблеми, ви повинні звертатися до мене піднявши руку.
-
А зараз перевіримо чи всі прийшли на заняття.
-
(Перекличка)
-
2. Перевірка домашнього завдання.
-
А зараз перевіримо як ви готуєтесь до занять.
-
Скажіть , будь ласка, яке домашнє завдання ви мали виконати на сьогодні?’’’’’
Переписати в зошит визначення і вивчити.
-Діти, ви всі виконали домашнє завдання? Відкрийте зошити я перегляну.
3. Повторення маткріалу.
- Так як сьогодні не перше ваше заняття, і ви вже ходите сюди давно, ви , певна річ чогось
навчилися.Отож,давайте перевіримо чи запам’ятали ви матеріал попередніх занять. Але першніж почнемо, я вам розповім одну історію.
Жило собі веселе яскраве сонечко, і мало воно гарні яскраві промінчики, але одного разу зла Баба Яга із заздрощів взяла та й відібрала у маленького сонечка його промінчики. Немає кому заступитися за сонечко і відібрати його промінці у злодійки. Тож воно попросило вашої допомоги. Але для того , щоб повернути кожен промінець , потрібно дати таку саму кількість правильних відповідей, скільки в сонечка промінців.
Допоможемо сонечку?
-
Тоді давайте слухати запитання які я вам буду задавати і давайте відповіді. Тільки перед тим як давати відповіді, подумайте, тому що за неправильну відповідь промінчик не віддається.
-
1. Які речі ви не маєте права заносити до кабінету?
-
(яблука, булочки….)
-
2. Як потрібно правильно сидіти під час роботи з комп’ бтером?
-
( Декілька учнів демонструють)
-
3. Яка відстань має бути від монітора до очей?
-
(50-70 см.).
-
4. З якої сторони повинна розміщуватися мишка?
-
(з правої)
-
5. Як повинна розміщуватися клавіатура?
-
( діти демонструють)
-
6. Чому не можна під час роботи зкомп”юткром дуже сильно ворушити ногами?
-
(тому що під столом знаходиться дуже багато шнурів, до яких не можна торкатися).
-
Молодці, діти. Тепер, коли ми повернули промінці сонечку, воно засяяло ще яскравіше, воно дуже вдячне вам за допомогу.Як бачите, ми з вами повторили всі правмла поведінки в кабінеті і при роботі зк-ом, а чи пам”ятаєте ви, які є можливості у комп”ютера? (показує мультики, фільми , можна слухати музику)
-
То який же висновок ви зробили про копм”ютер? Чи дійсно він може все?
-
(Ні, багато чого робити не може)
-
А чого саме він робити не може?
-
( не може сприймати запаху)
-
Комп”ютер може щось робити лише тоді, коло ним керує людина.
-
Але, якщо ви щось робитимете на комп”ютері, то чи всі робитимете це однаково?
-
(ні, хтось швидше, а хтось повільніше.ю як хто запам”ятає, так і буде працювати)
Ви всі хочете працювати, а щоб гарно працювати, потрібно правильно сісти, покласти руки на коліна. Подивіться один на одного, чи всі сіли правильно?
( Х то неправильно, того поправити).
4. Повідомлення нового матеріалу.
Отже, діти, так як сьогодні ваше перше практичне заняття, то щоб ви сьогодні не розгубилися, вам допомагатимуть помічники.
-Як ви думаєте, чи могли б ви виконати зараз якесь завдання самостійно?
( ні, самостійно зробити ще не можуть )
-
Так, правильно, ви поки що самі цього зробити не можете, тому що щоб щось зробити на екрані, потрібно вміти це зробити. Найкраще ввести інформацію в комп”ютер за допомогою клавіатури. Але щоб ввести щось потрібно знати призначення всіх клавіш
-
Як ви думаєте, скільки клавіш на клавіатурі?
-
(110)
-
А як ви думаєте, якщо ми вивчимо декілька клавіш, то чи зможемо ввести інформацію в комп”ютер?
-
( це буде залежати від того, як хто буде уважний, як у кого буде виходити.)
-
Отже, щоб чогось навчитися, потрібно бути дуже уважним, а саме- слухати мене, тому що я буду розповідати і дкмонструвати, тому тільки під мою команду ви будете щось робити щоб чогось навчитисяю
У всіх вас почерк різний, в когось він кращий, в когось гірший. В комп”ютері всі літери друковані і тому при роботі текст друкований.
-
Чи буде мати значення те, як ви натискатимете на клавішу – сильно чи легенько, чи буде від цього залкжати величина літери?
-
( ні , від сили натискання величина літери не залежить )
-
Зараз я вам продемонструю, як потрібно натискати клавішу:
-
Вказівним пальцем правої руки акуратно торкаємося клавіш, але це робиться одночасно акуратно і швидко.
-
Давайте попробуємо. (Діти пробують по черзі )
-
А тепер введіть в комп”ютер кожен своє ім”я.
-
Ну як перше враження ?Чи всі ввели своє ім”я самі, чи з допомогою ?
-
Молодці, ви вже дещо спробували, тож давайте продовжимо далі. Погляньте уважно на клавіатуру, які клавіші на ній ви бачите ?
-
( великі , малі , з буквами)
-
А тепер скажіть в якій послідовності вони розташовані ?
-
Подивіться уважно, де зображені циіри ?
-
Коли ви вводили текст, то як ви здогадалися, де буде знаходитися перша літеря ?
-
Ніхто не знає як вона називається ?
-
А коли ми натискаємо клавішу, то що з”являється на екрані ?
-
( з”являється буква , а курсор рухається вправо )
-
А коли ви вводили своє ім”я, то з якої літери його потрібно вводити ?
-
Можливо хтось сам зміг це зробити, чи хтось з допоиогою ?
-
Тож давайте підсумуємо: якщо ми натоскаємо самі червоні клавіші, то на екрані, з”являться маленькі літери, а на клавіатурі є ще така клавіша SHIFT , за допомогою якої можемо отримати великі літери
-
Натискаємо її і тримаємо, а пальцем іншої руки натискаємо потрібну літеру.
-
( Декілька учнів демонструють )
-
А якщо комусь не вдалося ввести своє ім”я, або ви зробили помилку , що ви робили ?
-
Можливо, хтось сам зміг це зробити ? Як ? Чи комусь допоиогли ?
-
На клавіатурі є клавіша , яка призначена, для стирання символів, вона називається “бекспейс” backspase.
-
Давайте тепер виконаємо вправи:
-
Введіть кожен по черзі слово “осінь “
-
“ жовте листя “, “ холодний вітер “.
-
О тже, ви задоволені тим , що сьогодні працювали за комп” ютером ? Задоволені собою ?
-
Ви зрозуміли що для того, щоб вміти працювати на комп “ ютері треба вчитися ?
-
То чого ж ми з вами навчилися, про що ми говорили на уроці ?
-
( про курсор, клавіші “ шіфт “ , “ бекспейс “)
-
А щоб ви це все краще запам “ ятали, ось вам роздруковки, які ви повинні переписати в зошит і вивчити на наступний раз. Можливо, в когось є запитання ?