Розробка уроку на тему "Клавіатура комп'ютера"

Про матеріал

Розробка конспекту уроку про клавіатуру комп'ютера та призначення алфавітно-цифрових клавіш. Розробка авторська, вона допоможе у підготовці до уроку. У конспекті детально описаний кожен етап уроку, що значно збільшує час вчителя для виконання інших видів діяльності.

Перегляд файлу

Тема: клавіатура компютера. Використання алфавітно-цифрових клавіш.

Мета:навчити дітей користуватися клавіатурою, ознайомити з деякими алфавітно-                                                     цифровими клавішами і  прийомами роботи з ними.Розвивати мислення, мовлення , а також навички роботи з комп’ютером. Формувати вміння у дітей організовувати робоче місце, бережно ставитися до всіх пристроїв комп’ютера; формувати почуття відповідальності і дисципліни в класі.

Обладнання: таблиці зі схемою клавіатури комп’ютера, комп’ютер та клавіатура.

 

 

Хід заняття:

 

 

1.Організаційна частина.

  • Доброго дня , діти. Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися із комп’ютером та його можливостями. Але сьогоднішнє заняття  особливе, тому що воно практичне; ви ж всі  помітили, що сидите за комп’ютерами, і здогадалися, що сьогодні кожен звас  зможе самостійно попробувати  щось зробити за комп’ютером. Але це не означає ,  що ви можнте робити що завгодно, так як урок проводжу я, ви будете робити за моєю вказівкою. І якщо у вас виникнуть якісь запитання чи проблеми,  ви повинні звертатися до мене піднявши руку.
  • А зараз перевіримо чи всі прийшли на заняття.
  •   (Перекличка)
  • 2. Перевірка домашнього завдання.
  •  А зараз перевіримо як ви готуєтесь до занять.
  •  Скажіть , будь ласка, яке домашнє завдання ви мали виконати на сьогодні?’’’’’

Переписати в зошит визначення і вивчити.

        -Діти, ви всі виконали домашнє завдання? Відкрийте зошити я перегляну.

     3. Повторення маткріалу.

-    Так як сьогодні не перше ваше заняття, і ви вже ходите сюди давно, ви , певна річ                                                                                                      чогось

навчилися.Отож,давайте перевіримо чи  запам’ятали ви матеріал попередніх занять. Але першніж почнемо, я вам розповім одну історію.                                          

Жило собі веселе яскраве сонечко, і мало воно гарні яскраві  промінчики, але одного разу зла Баба Яга із заздрощів взяла та й відібрала у маленького сонечка його промінчики. Немає кому заступитися за сонечко і відібрати його промінці у злодійки. Тож воно попросило вашої допомоги. Але для того , щоб повернути кожен промінець , потрібно дати таку саму кількість правильних відповідей, скільки в сонечка промінців.

Допоможемо сонечку?

  • Тоді давайте слухати запитання які я вам  буду задавати і давайте відповіді. Тільки перед тим як давати відповіді, подумайте, тому що за неправильну відповідь промінчик не віддається.
  • 1. Які речі ви не маєте права заносити до кабінету?
  • (яблука, булочки….)
  • 2. Як потрібно правильно сидіти під час роботи з комп бтером?
  • ( Декілька учнів демонструють)
  • 3. Яка відстань має бути від монітора до очей?
  • (50-70 см.).
  • 4. З якої сторони повинна розміщуватися мишка?
  • (з правої)
  • 5. Як  повинна розміщуватися клавіатура?
  • ( діти демонструють)
  • 6. Чому не можна під час роботи зкомп”юткром дуже сильно ворушити ногами?
  • (тому що під столом  знаходиться дуже багато шнурів, до яких не можна торкатися).
  •  Молодці, діти. Тепер, коли ми повернули промінці сонечку, воно засяяло ще яскравіше, воно дуже вдячне вам за допомогу.Як бачите, ми з вами повторили всі правмла поведінки в кабінеті і при роботі зк-ом, а чи пам”ятаєте ви, які є можливості у комп”ютера? (показує мультики, фільми , можна слухати музику)
  • То який же висновок ви зробили про копм”ютер? Чи дійсно він може все?
  • (Ні, багато чого робити не може)
  • А чого саме він робити не може?
  • ( не може сприймати запаху)
  • Комп”ютер може щось робити лише тоді, коло ним керує людина.
  • Але, якщо ви щось робитимете на комп”ютері, то чи всі робитимете це однаково?
  • (ні, хтось швидше, а хтось повільніше.ю як хто запам”ятає, так і буде працювати)

Ви всі хочете працювати, а щоб гарно працювати, потрібно правильно сісти, покласти руки на коліна. Подивіться один на одного, чи всі сіли правильно?

   ( Х то неправильно, того поправити).

4. Повідомлення нового матеріалу.

Отже, діти, так як сьогодні ваше перше практичне заняття, то щоб ви сьогодні не розгубилися, вам допомагатимуть помічники.

-Як ви думаєте, чи могли б ви виконати зараз якесь завдання самостійно?

( ні, самостійно зробити ще не можуть )

  • Так, правильно, ви поки що самі цього зробити не можете, тому що щоб щось зробити на екрані, потрібно вміти це зробити. Найкраще ввести інформацію в комп”ютер за допомогою клавіатури. Але щоб ввести щось потрібно знати призначення всіх клавіш
  • Як ви думаєте, скільки клавіш на клавіатурі?
  • (110)
  •  А як ви думаєте, якщо ми вивчимо декілька клавіш, то чи зможемо ввести інформацію в комп”ютер?
  • ( це буде залежати від того, як хто буде уважний, як у кого буде виходити.)
  • Отже, щоб чогось навчитися, потрібно бути дуже уважним, а саме- слухати мене, тому що я буду розповідати і дкмонструвати, тому тільки під мою команду ви будете щось робити щоб чогось навчитисяю

 

 

 

У всіх вас почерк різний, в когось він кращий, в когось гірший. В комп”ютері всі літери друковані і тому при роботі текст друкований.

  • Чи буде мати значення те, як ви натискатимете на клавішу – сильно чи легенько, чи буде від цього залкжати величина літери?
  • ( ні , від сили натискання величина літери не залежить )
  • Зараз я вам продемонструю, як потрібно натискати клавішу:
  • Вказівним пальцем правої руки акуратно торкаємося клавіш, але це робиться одночасно акуратно і швидко.
  • Давайте попробуємо.  (Діти пробують по черзі )
  • А тепер введіть в комп”ютер кожен своє ім”я.

 

  • Ну як перше враження ?Чи всі ввели своє ім”я самі, чи з допомогою ?

 

  • (відповіді дітей )

 

  •  Молодці, ви вже дещо спробували, тож давайте продовжимо далі. Погляньте уважно на клавіатуру,  які клавіші на ній ви бачите ?

 

  • ( великі , малі , з буквами)

 

  • А тепер скажіть в якій послідовності вони розташовані ?

 

  • ( в різній )

 

  • Подивіться уважно, де зображені циіри ?

 

  • ( зверху клавіатури )

 

  • Коли ви вводили текст, то як ви здогадалися, де буде знаходитися перша літеря ?

 

  • ( бачили рисочку )

 

  • Ніхто не знає як вона називається ?

 

  • ( курсор )

 

  • А коли ми натискаємо клавішу, то що з”являється на екрані ?

 

  • ( з”являється буква , а курсор рухається вправо )

 

  • А коли ви вводили своє ім”я, то з якої літери його потрібно вводити ?

 

  • ( з великої )

 

  • Можливо хтось сам зміг це зробити, чи хтось з допоиогою ?

 

  • Тож давайте підсумуємо: якщо ми натоскаємо самі червоні клавіші, то на екрані, з”являться маленькі літери, а на клавіатурі є ще така клавіша SHIFT , за допомогою якої можемо отримати великі літери

 

  • Натискаємо її і тримаємо, а пальцем іншої руки натискаємо потрібну літеру.

 

  • ( Декілька учнів демонструють )

 

  • А якщо комусь не вдалося ввести своє ім”я, або ви зробили помилку , що ви робили ?

 

  •  ( стирали лишню літеру )

 

  • Можливо, хтось сам зміг це зробити ?  Як ? Чи комусь допоиогли ?

 

  • На клавіатурі є  клавіша , яка призначена, для стирання символів, вона називається “бекспейс” backspase.

 

  •     ( повторюємо разом )

 

  • Давайте тепер виконаємо вправи:

 

  • Введіть кожен по черзі слово “осінь “

 

  • Тепер слово “ яблуко “

 

  • “ жовте листя “, “ холодний вітер “.

 

  • 5. Підсумок.

 

  • О тже, ви задоволені  тим , що сьогодні працювали за комп” ютером ? Задоволені собою ?

 

  •      ( так.,  ні )

 

  • Ви зрозуміли що для того, щоб вміти працювати на комп “ ютері треба вчитися ?

 

  • То чого ж ми з вами навчилися, про що ми говорили на уроці ?

 

  • ( про курсор, клавіші “ шіфт “ , “ бекспейс “)

 

  • А щоб ви це все краще запам “ ятали, ось вам роздруковки, які ви повинні переписати в зошит і вивчити на наступний раз. Можливо, в когось є запитання ?

 

  • До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 березня 2018
Переглядів
1822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку