Розробка уроку на тему «Мої тітка та дядько. »

Про матеріал
Мета: Активізувати ЛО теми. Навчати діалогічного й монологічного мовлення за темою. Удосконалювати техніку читання. Продовжувати формувати навички письма. Розвивати здібності учнів до антиципації тексту. Виховувати любов і повагу до членів своєї родини.
Перегляд файлу

Урок № 22

Тема:              Мої тітка та дядько.

Мета:  Активізувати ЛО теми. Навчати діалогічного й монологічного мовлення за темою. Удосконалювати техніку читання. Продовжувати формувати навички письма. Розвивати здібності учнів до антиципації тексту. Виховувати любов і повагу до членів своєї родини.

Обладнання: Підручник, робочий зошит, картки для роботи в парах, для індивідуальної роботи.

ХІД УРОКУ

І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Greeting 1. Привітання.

Т: Good morning, children!

Ps: Good morning, teacher!

Aim 2. Повідомлення теми та мети уроку.

Т: Today we are going on to speak about members of the family and our topic will be «My Aunts and Uncles». You'll practise in describing the character and appearance of your aunts and uncles and remember the vocabulary on the topic. Besides you are going to find out about a sad family story of english king Henry.

3. Перевірка домашнього завдання.

Warming up 4. Уведення в іншомовну атмосферу.

Учитель роздає картки з текстом, у якому пропущена частина інформації. Учні в парах ставлять один одному запитання та доповнюють речення. По закінченні роботи учні ланцюжком читають доповнений текст.

Card А

Ask your partner and complete the text.

By the time King Henry VIII of England was _____________________ years old, was already the ruler of his country. He is probably remembered by so many peoplebecause he married ____________________ times while he was King. His first wife,Catherine of Aragon, gave him a daughter, but no sons to take the throne after him.Henry wanted to marry___________________ but before that he had to divorce withCatherine. Anne gave Henry another daughter, but no sons, and for this reason he had her beheaded.

Soon he found a new wife. She did have a son, but she_________________________

just after the baby was born.

Henry remained the King until he died in 1547. After his death his only son, Edward, came to the________________________, but at the age of 16 he died, too.

 

 

Card В

Ask your partner and complete the text.

By the time King ____________VIII of England was 18 years old, he was already

the ruler of his country. He is probably remembered by so many people because he married six times while he was King. His first wife, Catherine of Aragon, gave him

a _________________________________, but no sons to take the throne after him.

Henry wanted to marry Anne Boleyn, but before that he had to divorce with Catherine. Anne gave Henry another daughter, but no sons, and for this reason he had her beheaded.

Soon he found a new wife. She did have a____________________________ but she

died just after the baby was born.

Henry remained the King until he died in___________________. After his death his only son, Edward, came to the throne, but at the age of 16 he ________________ too.

 

II.ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Розвиток умінь мовлення. Впр. 1 (с. 46).

Учні в групах по троє обговорюють точки зору представлені у вправі. Учитель пише на дошці словосполучення: I think so. I don't think so, I don't think you are rightjj on the one hand, on the other hand, і просить учнів використовувати їх для презентації своїх ідей.

2. Подання тексту для читання. Впр. 2 (с. 46).

1) Етап підготовки до читання.

 а) Бесіда в режимі T->P-P->P.

T: Do you have any aunts or uncles?

Do you often see them?

Does your uncle/aunt share any of your interests?

Does your uncle/aunt help you in anything?

6) Бесіда за фотографією в підручнику.

Т: Look at the picture on page 46 of your textbook. Who can we see? Is it the author  mum/sister/aunt? What does she look like? What do you think about her character? Учні ланцюжком висловлюють свою думку.

2) Етап читання.

Учні отримують картки для індивідуальної роботи з таблицею. Учні самостійно читають текст вправи та заповнюють таблицю. Т: Read the text and complete the table on your cards.

Name

Appearance:

Eyes:

Hair:

Face:

Character:

Interests and hobbies:

3) Етап перевірки розуміння змісту тексту.

а) Впр. За (с. 46).

Бесіда в режимі Т->P1->P2->P3.

Учитель ставить учням запитання, наведені у вправі, а учні усно відповідають на них.

б) Складання монологічного повідомлення.

Т: Look at the table on your cards again and describe Kate's aunt.

Учні з опорою на таблицю, подану на картках, розповідають про тітку Катрусі.

3. Активізація мовленнєвих зразків.

1) Впр. ЗЬ (с. 47).

Учні з опорою на слова, подані у вправі, усно складають розповіді про свою тітку або дядька.

2) Впр. 4 (с. 47).

Учні письмово складають у зошитах п'ять речень про стосунки з родичами (див. зразок, наведений у вправі).

Потім в парах читають один одному речення і коментують їх.

Р1. My sister spends too much time in the bathroom every morning when everybody is in a hurry.             

P2. In my family nobody stays in the bathroom too long. My father makes me do the

morning exercises.

P1: It is good for you! etc.

4. Розвиток умінь письма. Впр. 5 (с. 47).

Учні письмово описують свою тітку або дядька за зразком впр. 2 (с. 46).

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Homework 1. Домашнє завдання.

1) РЗ, впр. 1 (с. 24), письмово.

2) РЗ, впр. 2 (с. 25), письмово.

Summarizing 2. Підведення підсумків уроку.

Бесіда в режимі Т-Р-Р2-Р3.

Т: What topic did we discuss at the lesson today?

Who did you learn to describe?

Use one word to describe the character of your aunt/uncle.

Учні по черзі називаюь риси характеру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку