Розробка уроку на тему "Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів."

Про матеріал
Тема "Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів."
Перегляд файлу

Урок №38

Тема програми: Сталий розвиток та раціональне природокористування.

Тема уроку: Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів.

Знаннєвий компонент: розширити знання здобувачів освіти про концепцію Сталого розвитку, ознайомити учнів із основними джерелами антропічного забруднення ґрунтів та їхніми наслідками, охарактеризувати необхідність охорони ґрунтів;

Діяльнісний компонент: формувати вміння аналізувати наслідки забруднення ґрунтів, їхній вплив на здоров’я людини, розвивати увагу, пам'ять, мислення абстрактне, логічне, екологічне;

Ціннісний компонент: сприяти усвідомленню зв’язку властивостей ґрунту та здоров’я людини, висловлювати власні судження щодо необхідності охорони ґрунтів, давати оцінку сучасному стану забруднення, спонукати до розв’язання проблеми, розвивати бажання брати участь у природоохоронній роботі.

 

Обладнання і матеріали: зображення, ілюстрації, схеми, що демонструють забруднення ґрунтів; роздатковий матеріал, картки із завданнями.

Базові поняття і терміни: забруднення ґрунтів, ерозія ґрунту, деградація ґрунту, забруднювачі.

Тип уроку: комбінований урок.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

 

 

Перебіг  уроку

 

І. Організаційний момент

(Привітання. Вчитель перевіряє готовність робочого місця учнів до уроку та відмічає присутніх).

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

Прийом «Мобільна хвилинка», онлайн вікторина

Викладач: Перед тим, як ми продовжимо вивчати охорону навколишнього середовища та перейдемо до наступної важливої складової, пропоную  вам пройти вікторину за допомогою QR-коду на платформу Learningapps та перевірити знання з попередньої теми. Обов’язковим є також проходження тестування на платформі Online Test Pad.

https://learningapps.org/qrcode.php?id=p3t8xa3ek23

https://onlinetestpad.com/uzr7idbb3akvk

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Повідомлення теми, мети та плану уроку

Викладач: До вашої уваги завдання на визначення теми урока. Учень, що виконає завдання першим, отримає додатковий бал.

Учні за допомогою ґаджетів переходять за посиланням/за допомогою QR-коду на платформу Вордвол та виконують завдання.

Генератор QR кодів

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Прийом «Поміркуйте!»

 «Чверть усього живого на Землі можна знайти під нашими ногами», - такими словами починається один розділів звіту Всесвітнього фонду природи «Жива природа-2018» під назвою «Що такого особливого в ґрунті?». А справді, що такого особливого в ґрунтах? Як позначається забруднення на екологічних функціях ґрунтів?

 

Екологічні функції ґрунтів

1. Середовище існування

2. Регуляція хімічного складу повітря

3. Регуляція водного балансу біосфери

4. Чинник біопродуктивності екосистем

5. Джерело поживних речовин

6. Мінералізація решток

7. Очищення вод

8. Вплив на клімат

9. Вивітрювання гірських порід

 

 

V. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО

Пояснення викладача з елементами обговорення.

Забруднення ґрунтів – надходження фізичних агентів, хімічних речовин й організмів, що змінюють властивості ґрунтів і порушують їхні функції.

Особливості їхнього забруднення визначаються тим, що ґрунти – це біокосне тіло природи. Воно: 1) має структурні живу й неживу фази; 2) складається з органічних речовин, мінералів, води й повітря; 3) чинниками його формування є гірські породи й мінерали, вода, рельєф, повітря, тепло; 4) вирізняється такою властивістю, як родючість.

Робота з підручником та інтернет-джерелами, заповнення схеми.

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку