27 травня о 18:00Вебінар: Цифрові технології для формувального оцінювання в НУШ

Розробка уроку на тему: "Початкові уявлення про Інтернет"

Про матеріал

Поширений конспект уроку з теми "Початкові уявлення про Інтернет". В ньому Ви знайдете описані детально всі етапи уроку, примітки для вчителя. Згідно програми на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ (2 клас, пілотний проект)

Перегляд файлу

Урок №13. Початкові уявлення про Інтернет.

Правила безпечної роботи в Інтернеті.

Мета:

  • навчальна: сформувати початкові уявлення про Інтернет; навчити дітей безпечній поведінці в Інтернеті; нагадати правила безпеки на уроці інформатики;
  • розвивальна: розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
  • виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп’ютери, картки, презентація, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Всі почули ми дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Повторення раніше вивченого матеріалу

  1. Яке з правил організації робочого місця є найважливіше на Вашу думку?
  2. Невиконання якого правила поведінки є небезпечним для життя?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні ми поговоримо про найбільш цінний винахід людства – Інтернет.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Колись давно люди жили без світла. Не було тих зручностей, пов'язаних з електроенергією, які ми маємо сьогодні.

Важко було передавати повідомлення (діти міркують, як саме здійснювалась передача повідомлень раніше).

З винайденням електроенергії життя людини значно спростилося – почали з'являтися різноманітні електричні прилади, які полегшували життя людини, в тому числі і полегшився процес передачі повідомлень (пояснюю дітям про шифрування повідомлень, азбуку Морзе і до винайдення комп'ютера).

Людину не полишали думки про те, щоб використати комп'ютер для спілкування, тобто для предачі повідомлень. І вчені вирішили об'єднати між собою компютер. Так з'явилася мережа.

Мережа – це група підключених однин до одного комп’ютерів

Інтернет – це всесвітня комп’ютерна мережа.

Міркування дітей на тему «Можливості Інтернету»

Вся інформація в інтернеті розміщена на сайтах.

Сайт – група пов'язаних веб-сторінок (проводжу аналогію сайт-книжка, демонструю приклад сайту).

Гра «Асоціативний кущ» (слово ІНТЕРНЕТ).

Одного разу Ганнуся працювала за комп'ютером в Інтернеті і вирішила вона завантажити гру з незнайомого сайту. Гру вона завантажила, але разом із грою вона завантажила на комп'ютер ще дещо…Вона не знала цього.

Через деякий час Ганнуся отримала електронного листа із незнайомої електронної адреси. Вона вирішила, що це хтось із її рузів прислав щось цікавеньке і Ганнуся завантажила на комп'ютер незнайомий фай, а з ним і ще дещо…

Наступного дня дівчинка побачила в Інтернеті заманливу пропозицію, в якій йшла мова про те, що, відправивши безкоштовне смс з мобільного телефону на короткий номер, можна завантажити на свій комп'ютер багато цікавих ігор зовсім безкоштовно. Так вона і вчинила. І з її мобільного рахунку миттєво «зникли» всі кошти, а безкоштовні ігри так і не з'явилися… І тут Ганнуся зрозуміла, що останнім часом вчинила багато помилок, користуючись Інтернетом. Адже на свій телефон і комп'ютер вона завантажила шкідливі програми-віруси, навіть сама цього не підозрюючи.

Комп'ютерний вірус – це програма, яка унеможливлює роботу будь-якого пристрою і здатна викрадати дані й видаляти файли.

Антивірус – це програма, яка виявляє та знешкоджує комп'ютерні віруси.

Перегляд навчального відеофільму про безпеку в Інтернеті.

(На основі переглянутого відеофільму формуємо з дітьми правила безпечної роботи в Інтернеті).

 

V. Фізкультхвилинка

А зараз, шановні діти давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)

 

VІ. Усвідомлення набутих знань

Робота в групі (вправа «Групування»)

 

VII. Практична робота за комп'ютером

Діти працюють в браузері на дитячому урядовому сайті за моїми вказівками.

 

VIIІ. Релаксація.

Кожного разу після роботи за комп'ютером потрібно обов'язково виконувати гімнастику для очей. Адже в інакшому випадку ваші очі будуть стомлені і з часом може погіршитись зір.

Гімнастика для очей

  • швидко моргаємо очима, ніби метелик намагається злетіти;
  • голову тримаємо нерухомо, а очима в повітрі малюємо велетенські круги (а потім в зворотньому напрямку);
  • уявіть перед собою велетенський прямокутник і очима «пробіжіть» по його периметру (а потім в зворотньому напрямку);
  • покладіть руки перед собою на парти долоньками вниз. Дивіться на свої долоньки – на екран (повторити 5 разів);
  • уявіть, що ваші очі – це маятник. Не рухаючи головою водіть очима вліво-вправо (повторити 5 разів);
  • закрийте оченята і своїми подушечками пальців легесенько помасажуйте повіки, але не натискаючи, ніби вітерець лоскоче вас.

 

ІХ.  Підбиття підсумків уроку

  1. Яким чином раніше відбувалась передача повідомлень?
  2. Як комп’ютери полегшили людям життя?
  3. Як називається лише декілька об’єднаних між собою комп’ютерів?
  4. Яку назву має всесвітня мережа?
  5. Назвіть основні правила безпеки в Інтернеті.

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку