Урок 6. Правдиві та хибні висловлювання. Факти та вигадки. Припущення і фантазія. Прогнозування розвитку подій.
Очікувані результати:
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: онлайн середовище Learning.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка знань правил безпечної роботи в кабінеті інформатики.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Передана інформація може бути: зрозумілою і незрозумілою. Наприклад, текст незнайомою іноземною мовою ти зрозуміти не зможеш.
Інформація може бути:
Правдива – це така, за допомогою якої описують існуючі насправді події, предмети, явища.
Хибна – це інформація про щось або про когось, що не відповідає дійсності.
Правдивість інформації можна визначити різними способами:
Хибна інформація може зашкодити. Щоб цього не сталось, важливо особисто перевіряти її та не поширювати хибні відомості.
Яку шкоду тобі може заподіяти неправдива інформація про погоду й напрямок руху?
Хибну інформацію можуть передати ненавмисно, наприклад, висловити припущення, яке не підтверджене або його неможливо підтвердити.
У давні часи люди передавали інформацію мовою символів. Кожний з них мав своє значення:
Такі символи використовували для оздоблення осель або предметів побуту, прикрашаючи їх сфантазованими квітами та тваринами.
Такі зображення використовують і дотепер, наприклад, у петриківському розписі.
V. Фізкультхвилинка
Раз, два — усі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П’ять, шість — на воді кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім — що є сили всі до берега поплили.
Дев’ять, десять — розгорнулись, обсушились, потягнулись.
VІ. Формування вмінь та навичок
Повторення правил роботи за комп’ютером
Робота за комп’ютером
Релаксація
З метою релаксації пропонуємо учням пригадати відому дитячу гру «Зіпсований телефон». Пограти в цю гру з товаришами на перерві.
— Як ви вважаєте, що ви робите з інформацією, коли граєте в цю гру?
VII. Підбиття підсумків уроку