Розробка уроку на тему «Різноманітна Австрія»

Про матеріал
Мета: • навчальна: збагатити уявлення учнів про австрійську музику, про використання народних мелодій у творах композиторів різних національностей. Познайомити школярів ізжиттям і творчістю В. А. Моцарта. • розвивальна: розвивати в четвертокласників предметні та міжпредметні компетентності, творчі здібності, здатність розуміти і аналізувати музичні твори. Поширювати загальний та мистецькийкругозір, збагачувати слуховий досвід школярів. • виховна:Виховувати в учнів любов до музики, поважне ставлення докультурних традицій різних народів. Засобами музики здійснювати полікультурне виховання четвертокласників, формувати висококультурну й ерудовану особистість.
Перегляд файлу

Урок  23. Різноманітна Австрія

Мета:

        навчальна: збагатити уявлення учнів про австрійську музику, про використання народних мелодій у творах композиторів різних національностей. Познайомити школярів ізжиттям і творчістю В. А. Моцарта.

        розвивальна: розвивати в четвертокласників предметні та міжпредметні компетентності, творчі здібності, здатність розуміти і аналізувати музичні твори. Поширювати загальний та мистецькийкругозір, збагачувати слуховий досвід школярів.

        виховна:Виховувати в учнів любов до музики, поважне ставлення докультурних традицій різних народів. Засобами музики здійснювати полікультурне виховання четвертокласників, формувати висококультурну й ерудовану особистість.

Музичний матеріал:В.-А. Моцарт, «Рондо в турецькому стилі»; «Симфонія соль мінор» (фрагмент першої частини).«Янчику-подолянчику» у. н. п. (розучування)

Тип уроку: урок поглиблення теми

Обладнання: музичний інструмент, ноти,фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

               

 

 

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід

(«Янчику-подолянчику» у. н. п)

1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

             Музичне вітання.

1.   ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

 МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Наша подорож країною музики триває. І сьогодні на нас очікує дивовижна країна — Австрія. Це батьківщина визначного композитора Вольфганга Амадея Моцарта

 

Повідомлення теми, мети, завдання уроку.

(Тема семестру та тема уроку записані на дошці)

Відомості про творчість В. А. Моцарта

Він народився в місті Зальцбург. Там уперше й зустрівся з королевою Мелодією.

Батько Вольфганга був композитором і придворним скрипалем. Саме завдяки йому хлопчик із трьох років почав грати на клавесині, а з п’яти — писати музику.

Коли Моцарту виповнилося шість років, батько повіз його разом із сестрою на гастролі. Під час концерту в м. Відень — столиці Австрії — та інших містах Європи маленький Моцарт віртуозно грав на скрипці та клавесині.

Концертні подорожі родини Моцарта тривали впродовж десяти років. У дорослому віці Вольфганг жив у Відні, тут він заснував разом з однодумцями віденську класичну школу.

Сучасники називали Моцарта «богом музики». На жаль, прожив він дуже мало, однак фантастично багато встиг створити цей геній за тридцять шести років. Його творчу спадщину складають понад шістсот творів.

 

МУЗИЧНА СКАРБНИЧКА КАЗОК І ЛЕГЕНД

ПРО КАЗКОВУ ТАЄМНИЦЮ МАЛЕНЬКОГО МОЦАРТА

 

Фрагмент казки «Таємниця запічного цвіркуна» Г. Циферова

У ту вечірню годину в квартирі Моцартів було тихо. Закутавшись у татів сюртук, Вольфганг дрімав у кріслі.

І раптом! Що б це могло бути?! Такий довгий і дивний звук...

Малюк устав, щоб подивитися, і тут,..

Закинувши на плече полу оксамитового плаща. Цвіркун низько уклонився хлопчикові:

      Добрий вечір, маленький добродію!

      Добрий вечір, — здивувався Моцарт.

Запічний Цвіркун підняв свою чарівну скрипочку, підняв смичок... і заграв...

Він грав так чудово, що, не витримавши, хлопчик вигукнув:

— Яка краса! Ніхто в Зальцбурзі не грає так майстерно! От якби мені стати таким музикантом!

— А що ж вам заважає, маленький добродію? — запитав Цвіркун. — Мені здається, у вас є і слух, і серце.

— Але я ще маленький! — розсердившись, сказав Моцарт і з досадою тупнув ніжкою.

Тоді Цвіркун теж тупнув ніжкою.

— Соромтесь, я ж менший від вас! Мені всього рочок, а вам — чотири! І вже давно пора стати справжнім маестріно!

  Ви маєте рацію, — зніяковів Моцарт. — Але ноти. Ах, ці ноти! Я завжди їх забуваю!

І тут Цвіркун, який вмів розмовляти, посміхнувся і сказав:

  Тому-то я і прийшов! Зараз я зіграю одну чарівну мелодію. Запам’ятайте її, і тоді ви будете пам’ятати й усі інші! Слухайте!..

І Цвіркун заграв! Ніколи раніше не доводилося Вольфгангу чути музику, подібну цій!

Замовк останній звук.

— Прощайте, маестріно. Сподіваюся, з часом, коли ви станете знаменитим музикантом, ви згадайте про мене! — сказав Цвіркун і, відкланявся...

Як відомо, дорослий Моцарт не раз із вдячністю згадував

свого Цвіркуна. Але… хто, окрім дітей і диваків, повірив

в цю історію?

Звучить музика Моцарта. І світлішим стає світ, і пробу-

джується серце назустріч щастю. І якщо ти, мій маленький

друже, встигнув полюбити маленького Моцарта, послухай йо-

го прекрасну музику…

 

Слухання Вольфганг Амадей Моцарт, Рондо в турецькому стилі

Цим твором композитор нібито жартівливо відгукнувся на появу в європейському оркестрі нового музичного інструмента — великого барабану, що був винайдений у Туреччині. У «Рондо» яскраво передана імітація його звучання.Твір написаний у формі рондо: через певний проміжок часу постійно повторюється головна тема (рефрен). Це рондо часто називають „Турецьким маршем”, або „Рондо в турецькому стилі”, хоч сам Моцарт його так і не називав. Музика яскрава, святкова та життєрадісна. Слухаючи твір, можна уявити собі картину народного гуляння.

- Допоможи феї Музичній Формі визначити форму цього твору

 

ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА

 

Відомості про І частину Симфонії соль мінор В. А. Моцарта

Якщо музика цікава та зрозуміла слухачам, урешті-решт вона буде легко впізнавана. Адже музика не має кордонів. Такою вважають і Симфонію соль мінор Вольфганга Амадея Моцарта. Послухай фрагмент першої частини твору: можливо, тобі доводилося її чути раніше?Для глибшого проникнення в емоційний зміст твору, ми познайомимося з головною темою І частини цієї симфонії, в якій відчутна чітка ритмічна інтонація.

 

Слухання. В. А. Моцарт. Симфонія соль мінор, І частина (фрагмент)

- Хто виконує цей твір?

-        Який настрій викликає музика Моцарта?

 

Вокально-хорова робота

Розспівування

Розучування укр.. нар. п. Янчику-подолянчику.

 

3.   ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

        Чим сподобалася вам музика В. А. Моцарта?

        ДопоможітьТріольчику вибрати слова-характеристики твору В.-А. Моцарта Симфонія соль мінор.

        Пригадайте  веснянки, які вивчали. Відгадайте, ритм якої веснянки тримає Король Ритм.

«Сонечко,сонечко»

«Вийди, вийди, Іванку»

«Щебетала пташечка»

 

        Які музичні інструменти виконують «Рондо в турецькому стилі» у сучасній обробці?

4.     ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Разом із творами Вольфганга Амадея Моцарта ми потрапили до Австрії, співали та слухали музику, відому за межами цих держав, адже музична мова зрозуміла всім народам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку