___________
уроку фізики у 11 класі
Тема уроку: Явище інтерференції
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з явищем інтерференції
розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;
виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План уроку
1. Когерентність світлових хвиль
2. Інтерференція світла
3. Розв’язування задач
І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Когерентність світлових хвиль. Дуже часто в середовищі одночасно поширюється кілька різних хвиль, які можуть накладатись одна на одну, внаслідок чого в одних точках простору виникають коливання з максимальною, а в інших - з мінімальною амплітудою. Таким чином, на деяких ділянках інтенсивність світла виявиться більшою, на інших - меншою, тобто утвориться чергування світлих і темних ділянок - інтерференційна картина.
Додавання в просторі двох і більше хвиль, за якого відбувається постійний в часі розподіл амплітуд результуючих коливань називається інтерференцією (від латинських слів enter - взаємно, між собою і ferio - ударяю, вражаю).
Проте далеко не завжди утворюється інтерференційна картина, коли кілька хвиль накладаються одна на одну. Для її отримання необхідне виконання деяких умов. З'ясуємо їх.
Щоб інтерференційна картина була стійкою, потрібні узгоджені хвилі, тобто такі, що мають однакові довжини і сталу різницю фаз у будь-якій точці простору. Хвилі, які відповідають цим умовам називають когерентними, відповідно когерентними називають і джерела, які їх випромінюють.
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання: опрацювати § 51ст. 198-202 , дати в-ді на питання після параграфа
1