Розробка уроку на тему «Явище інтерференції»

Про матеріал
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з явищем інтерференції розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ; виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Перегляд файлу

___________

План-конспект

уроку фізики  у 11 класі

Тема уроку:  Явище інтерференції

Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з явищем інтерференції

  розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;

виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях  і розв’язуванні завдань та навчити дітей  «бачити» фізику навколо себе.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

План уроку

1. Когерентність світлових хвиль

2. Інтерференція світла

3. Розв’язування задач

І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Когерентність світлових хвиль. Дуже часто в середовищі одночасно по­ширюється кілька різних хвиль, які можуть накладатись одна на одну, вна­слідок чого в одних точках простору виникають коливання з максимальною, а в інших - з мінімальною амплітудою. Таким чином, на деяких ділянках інтенсивність світла виявиться більшою, на інших - меншою, тобто утво­риться чергування світлих і темних ділянок - інтерференційна картина.

Додавання в просторі двох і більше хвиль, за якого відбувається постійний в часі розподіл амплітуд результуючих коливань називається інтерференцією (від латинських слів enter - взаємно, між собою і ferio - ударяю, вражаю).

Проте далеко не завжди утворюється інтерференційна картина, коли кілька хвиль накладаються одна на одну. Для її отримання необхідне ви­конання деяких умов. З'ясуємо їх.

Щоб інтерференційна картина була стійкою, потрібні узгоджені хвилі, тобто такі, що мають однакові довжини і сталу різницю фаз у будь-якій точ­ці простору. Хвилі, які відповідають цим умовам називають когерентними, відповідно когерентними називають і джерела, які їх випромінюють.

 

 

ІV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання: опрацювати § 51ст. 198-202 , дати в-ді на питання після параграфа

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку