Розробка уроку:"Наша мова - мова солов’їна..."

Про матеріал

вчити учнів, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна, як держава; розвивати знання про красу і багатство української мови, формувати звичку звертатися до старших і незнайомих людей на «Ви», використовуючи слова ввічливості; виховувати любов до рідної мови, бажання розмовляти рідною мовою.

Перегляд файлу

Тема. Наша мова - мова солов’їна...

Мета: вчити учнів, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна, як держава; розвивати знання про красу і багатство української мови, формувати звичку звертатися до старших і незнайомих людей на «Ви», використовуючи слова ввічливості; виховувати любов до рідної мови, бажання розмовляти рідною мовою. Обладнання: грамзапис, запис до теми на дошці, таблиці, ілюстрації, картки.

Хід уроку

І. Організація класу

II. Вступне слово вчителя.

У чудовій країні знань є чарівні стежини рідної мови. Крокуючи ними, кожна людина все більше і більше дізнається про красу і багатство рідної мови.

Сьогодні ми теж далі крокуватимемо цими стежинами, які нам допоможуть поглибити знання про рідну мову.

III.Основна часина

Читання і обговорення вірша «Рідне слово» А. Калинчука

Барвінково, волошково 

Рідне слово любить ненька

В небі світиться зоря.

І співає: «Люлі - лю».

Починаймо рідне слово 

Так любив його Шевченко,

Зі сторінок «Кобзаря». 

Так і я його люблю.

Зупинка «Завдання мандрівки»

Ми будемо навчатися правильно вимовляти слова, розширимо знання про багатство рідної мови. А в кінці уроку ви скажете: чи гарна наша мова?

Зупинка «Мова, наша мова»

-Як називається наша країна?

-Як ми називаємось?

-Як називається наша мова?

-Отже, наша мова українська.

Послухайте, якою ще називають нашу мову?

Матусин заповіт

Раз мені сказала мати:

«Можеш мов багато знати.

Кожну мову шанувати.

Та одну із мов усіх

Щоб у серці ти зберіг.

В серці ніжну і погідну

Збережу я мову рідну.

Яка мова українська?

Що означає слово рідна?

Слухаємо далі.

Ой. рідненько тьохка в лузі

 Соловей до солов ’яти.

А мене навча матуся

Рідним словом розмовляти.

Яка ще .мова українська?

Що означає слово материнська?

Яка це мова - наша?

Є у нас єдина рідна Україна.

А на Україні мова солов ’їна.

Яка ще мова українська?

То ж, яка наша мова?

(Мова наша українська, материнська, рідна, солов’їна. Звучить музика)

Зупинка «Порозмовляємо»

Наша мова багата і різноманітна тому, що народ український дуже талановитий на складання казок, легенд, пісень, приказок, прислів’їв.

Веселить нас мова своїми усмішками, влучними образними вислов­люваннями.

Поговоримо про влучні образні висловлювання - порівняння ( зачитування з таблиці)

Бачив, як свої вуха.

Величається, як заєць хвостом.

Вчепився, як рак.

Допавсь, як кіт до сала.

Про кого ці висловлювання?

Прочитай про себе.

Які влучні висловлювання ви знаєте?

Щоб наша мова була цікава, гарна, потрібно вчитись правильно нею розмовляти.

Зупинка «Правила мовного етикету»

-Намагайся говорити правильно.

-Бережи мову від мовних «бур’янів» та засмічень.

-Добирай слова, що найточніше відповідатимуть думці.

-Помітивши помилку в своїй мові або мові товариша, не соромся виправити її.

-Де б не був ти, хай завжди твоїми добрими друзями стануть слова ввічливості:«доброго дня», «будь ласка», «дякую», «до побачення».

-До всіх незнайомих і старших людей звертайся на «Ви».

-Розмовляючи, ніколи не підвищуй голосу.

-Говорити потрібно виразно, розбірливо, чітко.

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться.

Мові нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

Зупинка «Пограємось...»

Гра «Яке слово заблукало?»

Мова, мовний, розмова, морока, мовлення.

Слово, соловей, словник, вислів.

Рідна, рідня, родина, врода, рід.

Гра «Добери пестливе слово»

Баба - Брат -

Дід - Тітка -

Сестра - Дядько -

Зупинка «Зупинились...»

Обігрування життєвих ситуацій, наприклад:

-«У тебе зіпсувався телефон. Як ти звернешся до сусідів з проханням дозволити зателефонувати?»

-«Ти хочеш довідатися у перехожого, котра зараз година. Як ти звернешся до незнайомої дорослої людини?»

IV.Підсумок уроку

-Яка наша мова?

-Що нового ви дізнались на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку