Розробка уроку навчання грамоти "Закріплення вживання букви Я. Читання тексту «Ялта».

Про матеріал

Урок - подорож.

  • Мета: продовжити роботу над усвідомленням учнями звукового значення букви «Я»; розвивати фонематичний слух, навички звуко – буквеного аналізу слів; вдосконалювати уміння виразно і свідомо читати; збагачувати активний словник учнів; розвивати мислення та мовлення; розширювати кругозір, знання дітей про професії; виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення вживання букви «Я». Читання тексту «Ялта».

                    Мета: продовжити роботу над усвідомленням учнями звукового значення букви «Я»; розвивати фонематичний слух, навички звуко – буквеного аналізу

слів; вдосконалювати уміння виразно і відомо читати; збагачувати активний словник учнів; розвивати мислення та мовлення; розширювати кругозір, знання дітей про професії; виховувати любов до рідного краю.

                    Обладнання:  ілюстрації, таблиці, звукопис «Звуки моря», пляшка з словниковими словами і назвою тексту, картки «Друкарка», «Слідчий», фішки для побудови звукових моделей, макет корабля, смайлики, числові віяла, фото мушлі.

                   І. Організація класу.

                   1. Діти вітаються з гостями, вчителями.

                    -     Добрий день діти, шановні гості.

-          Діти, який настрій у вас? Покажіть смайликом.

 -       Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм із товаришами і гостями. За виразом обличчя я бачу, що у вас все гаразд. Я дуже хотіла щоб такий настрій був до кінця уроку.

                  Пролунав дзвінок,

                  Починається урок.

                  Працюватиме старанно,

                  Щоб почути у кінці,

                  Що у нашім першім класі

                  Діти – просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-          Добрий чарівник зробив нам подарунок. На хвилиночку закрийте очі і вслухайтеся, що ви почули? (звукопис «звуки моря»)

-          Так це звуки моря?

-          Що ви уявили, коли почули звуки моря?

Побудова асоціативного куща

Море

(Діти називають слова, вчитель прикріплює слова у вигляді хвиль на дошку)

пірнати, засмагати, риби, пісок, водорості, чудове, казкове, сонце, хвиля, тепле, моряк

-  Подивіться, яке чудове море із слів ми утворили?

-          Складіть речення з одним із цих слів.

-          Які моря є в Україні?

- На якому ви відпочивали?

Розповідь вчителя. – Азовське море – одне з найменших і наймілководніших у світі. Його найбільша глибина 14 м. Недарма ще давні греки називали його Меотійським болотом. Мілководдя та невеликі розміри забезпечують досить швидке прогрівання і охолодження води. Вода не дуже солона. В морі живе багато різноманітних мешканців.

 

- А як називається місце, куди прибувають кораблі?

-          Хто знає чому?

Так сюди приходять і відпливають у далекі країни кораблі із різноманітними вантажами.

-          Як називають людей професія яких пов`язана з морем? (Моряки) Це дуже відважні люди, яким далеко від рідної землі доводиться долати різні труднощі у боротьбі з морською стихією. 

-          А яке ще море розташоване на території нашої країни? (Чорне)

-          Тож сьогодні у нас незвичайний урок, а урок подорож.

-          Ви бажаєте подорожувати? Відправляємось у морську подорож від Азовського до Чорного моря.

-          Нас чекає корабель?

-          А який же корабель без назви?

Букви переплутались.


- Зберіть назву корабля

рмяі (Мрія)

 

 

 Одна дитина розставляє правильно букви.

 

                             - -  А у подорож візьмемо багаж знань. На уроці праці ми виготовили вітрильники.

1.     Дихальні вправи.

Подуйте спочатку тихенько, сильніше, сильно.

Наш корабель відправився у подорож.

Вчитель показує ілюстрації моря і продовжує:

 - Побачивши таку красоту ми вимовляємо з рухами, які показують артикуляцію звуків

А     О    У       И       І        Е

- Які це звуки? (Голосні)

А тепер дружно, швидко вимовляй чистомовку промовляй.

 

Чистомовка 

                      Ять – ять – ять – вийшли діти погулять.

                       Яч – яч, яч – ми взяли з собою м`яч.

                       Ян – ян – ян – закотився м`яч в бур`ян.

                       Ям – ям – ям – довелось дістати нам.

-          Діти, для чого нам потрібно вимовляти чистомовки?

Діти дивіться, що зробив вітерець – пустунець?

-          Він повідував букву у словах?

-          Прочитайте і скажіть яку?

 

Вітер по мор…х гул…є.

І кораблик підган…є.

         Це буква Я. (Показую букву Я). Діти обводять у повітрі пальчиками, носиками.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-          Сьогодні будемо подорожувати і знання закріпляти. Повторимо все що ми знаємо про звукове значення букви Я. Будемо читати слова і текст де зустрічається ця буква.

Фізхвилинка (під музику).

ІV. Робота за темою уроку.

-          Що знаєте про цю букву? (Вона позначає два звуки на початку слова і перед голосною).

-          Подивіться на назву нашого корабля. Чи є там буква Я?

-          Де стоїть Я у слові «Мрія»? (На початку складу перед голосною).

-          Що позначає? (Два звуки (йа)).

-          Діти, зараз на кораблі ви попрацюєте радистами.

Передайте по радіо, що йде хвиля.

1)    Картки «Друкарка». (З розрізної азбуки викладають слово ХВИЛЯ). Перевірити на дошці.

-          А що позначає буква Я в цьому слові? (Пом`якшує попередній приголосний).

-          Молодці. Подорож продовжуємо.

2)    А зараз ви дізнаєтесь, що допомагає кораблю вночі не збитися з курсу. З`єднайте цифри і букви. 

Картка «Слідчий».

1                           2 а

2                           3 я

3                           4 к

4                           1 м

 

МАЯК – пояснення значення слова.

-          Хто знає, що таке  маяк?

-          Чим цікаве це слово? (4 букви, 5 звуків).

3)    Робота у парах.

-          Викладіть схему слова МАЯК. Перевірити біля дошки.

А ось наш корабель  увійшов у Чорне море.

Розповідь вчителя про Чорне море.

Набагато більше за Азовське. Найбільша глибина 2245 м. На глибини 100-200 м, майже не має кисню, на таких глибинах не має нічого живого. У Чорному морі мешкає теж багато риб, дельфінів і маленька акула катран.

4)    Хвилі Чорного моря принесли пляшку. І тут якісь папірці.

Словникова робота

Якір                             Яків

яскравий                      Ясочка

здалеку                        Ялта

Читання хором.

-          Чи всі слова зрозумілі? (Пояснення значення слів).

Прочитати тихо, голосно.

-          Чому слова другого стовпчика написані з великої букви?

5)    Робота над текстом «Ялта».

-          Подивіться у пляшці ще папірець.

1.     Прочитати назву хором.

-          Як вважаєте про що будемо читати? (Методика передбачення).

2.     Виразне читання тексту вчителем.

-          Чи збулись ваші передбачення?

3.     Читання «Пташиний базар». 

 4.    Аудіювання.

-          Ким працює Яків Петрович?

   водієм;

   капітаном;

   учителем;

-          З берега буде світити яскраво…

вогнище;

маяк;

ліхтарик.

(Діти на числових віялах показують правильну відповідь.)

4.     Читання «Морський вузол». (Ланцюжок).

-          Доберіть до слова теплохід інше близьке за значенням.(Корабель).

5.     Вибіркове читання.

-          Коли теплохід прибуде в Ялту?

-          Куди плив теплохід «Мрія»? Знайдіть і прочитайте слова з літерою «Я» -що позначає два звуки; пом`якшує приголосний.

-          А чим ще може бути в реченні буква Я? (Маленьким словом).

-    Складіть речення починаючи словами «Я мрію…»

Висновок: - Які три роботи виконує буква Я?

V. Підсумок.

Вправа «Мікрофон»

«Я мрію…».

                   - Що сподобалось на уроці?

                   - Які завдання були цікавими?

За хорошу роботу на уроці діти отримують подарунок від Морського царя (фото мушлі).

 

docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку