Конспект уроку. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків — читайте правильно. С. Козлов «Звуки і голоси» (казка).

Про матеріал

Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайте­ся до звуків — читайте правильно. С. Козлов «Звуки і голоси» (казка). Читайте правильно-чітко вимовляйте звуки .Г.Малик «Казка про те, чому пагупа не навчився розмовляти».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок читання

в 1 класі

 

 

Ознайомлення з підручником «Читанка».  Прислухайте­ся до звуків — читайте правильно.

 С. Козлов «Звуки і голоси» (казка).

 

 

 

 Підготувала і провела

                                                                                         вчитель початкових класів

 Гончаренко Л.П.

 

 

 

 

 

Тема: Ознайомлення з підручником «Читанка».  Прислухайте­ся до звуків — читайте правильно. С. Козлов «Звуки і голоси» (казка). Читайте правильно-чітко вимовляйте звуки .Г.Малик «Казка про те, чому пагупа не навчився розмовляти».

            Мета. Ознайомити учнів з новим підручником після букварною читанкою, її змістом, умовними позначеннями, правилами користування книгою; ознайомити з творчим і життєвим шляхом письменника Сергія Козлова; вчити виразно читати твір «Звуки і голоси», розвивати зв’язне мовлення за змістом тексту, вчити переказувати текст, давати відповіді на запитання; формувати навички чітко вимовляти звуки; виховувати вміння чути та передавати чітко звуки, любов до рідної мови.

Обладнання: предметні та сюжетні малюнки, алфавіт, таблиця складів та слів для розчитки. 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

У вас на партах є смайлики. Покажіть смайликом, який у вас настрій? Який настрій ви хочете мати після уроку? Який настрій ви подаруєте сусіду по парті? Який настрій подаруєте всьому класу?

- Отже, щоб настрій і справді був гарний, давайте гарно працювати та отримувати задоволення

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Повторення вивченого

2.1. Розчитування

- Скоромовка (слайд 1)

Женчик, женчик невеличкий,

На женчику черевички,

І шапочка чорненька,

І латочка червоненька.

- Читання вчителем.

- читання хором за вчителем

- читання «буксир»

- читання «дощ – злива – грім»

- читання «равлик»

- читання напамять

2.2 Читання тексту з малюнками. Робота зі слухання-розуміння прочитаного

Слайд 2.

Перед вами текст «Казка про білочку». Текст не простий, а з малюнками – тобто деякі слова замінені малюнками. Нам цей текст треба прочитати уважно, щоб потім дати відповідні на запропоновані запитання.

Але перш ніж почати читати, давайте подумаємо над такими словами питаннями.

-         Як ви думаєте, чому на дуб кажуть «розлогий, гіллястий», а на ялинку – «струнка»?

-         Чому на дуб кажуть, що він «шепоче листям» тобто шелестить тихо? Чи можна сказати, що і ялинка шепоче листям? Чому?

-         Як білочка пересувається з дерева на дерево? А як ви думаєте, чому вона непадає, що допомагає їй так легко перестрибувати-перелітати? У білочка хвіст пухнастий і служить для неї під час польоту як кермо, а ще – наче крило.

Отже, почнемо читати.  

Слайд 2

-         Про кого розповідалось у тексті? Що робила білочка?

Нам пропонують до тексту запитання. Спробуймо дати на них відповіді. А давати відповіді не просто, а потрібно вибрати одну правильну з кількох. Отож, будьте уважні.

Слайд 3 – 4.

      ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

3.1. Розповідь про новий підручник «Читанка»  

Слайд 5 (зображення підручника)

Перед вами новий підручник «Післябукварна читанка». Автор підручника Віра Олександрівна Науменко. Цей підручник новий і створений спеціально для першокласників. На уроках, коли ми з вами будемо працювати з читанкою навчимось правильно, усвідомлено та виразно читати, будемо розвивати уяву, відчуття художнього слова та здійснимо підготовку до літературного читання у 2 класі.

На сторінках підручника нам будуть зустрічатися умовні позначення. Ось давайте зясуємо, що вони означають.

Слайд 6. Умовні позначення

Книжка – почитайте, мушля – послухайте, папуга – повторіть, руки – робота в парі, тобто двох, сорока – розкажіть, зайчик – розіграйте, знаки питання – подумайте, кулька із знаком питання – запитання і завдання.

3.2. Оголошення теми уроку

Бачите, скільки цікавого ми виконуватимемо на уроці. А сьогодні на уроці ми вивчатимемо тему «Прислухайтеся до звуків, читайте правильно», і познайомимося із письменником Сергієм Козловим та його казкою «Звуки та голоси»

І\/. Вивчення нового навчального матеріалу

4.1. Робота  над розворотом «Читанки» (ст.3)

а) Знайомство з письменником

Як я вам уже говорила, сьогодні на уроці ми будемо працювати із твором Сергія Козлова. Хто ж такий цей письменник?

Послухайте уважно розповідь про нього.

Сергій Григорович Козлов (слайд 7. портрет)  (22 серпня 1939, Москва, СРСР - 9 січня 2010 року, Москва, Росія) - радянський письменник-казкар, поет. Його найбільш відомі твори - книга і сценарій до однойменного мультфільму «Їжачок у тумані», інші книги про Їжачка і ведмежати, історії про Левеня і Черепаха, вірші для мультфільму «Як левеня і черепаха співали пісню».

Сергій Козлов народився 22 серпня 1939 року в Москві. Ще в школі почав писати вірші. В якості поета закінчив Літературний інститут. Працював токарем, вчителем співу, екскурсоводом у пушкінському заповіднику в Михайлівському, друкарем, кочегаром. Казки почав писати з шестидесятих років.

Сергія Козлова поховали 12 січня 2010 року на Троєкуровському кладовищі в Москві.

Крім «Їжачка в тумані» сценарист Сергій Козлов написав сценарії ще для декількох мультфільмів про Їжачка і Ведмедика:

* «Як їжачок і ведмедик зустрічали новий рік» (1975 р.)

* «Якщо падають зірки» (1978 р.)

* «Трям! Здрастуйте! »(1980 р.)

* «Зимова казка» (1981 р.)

* «Осінні кораблі» (1982 р.)

* «Дивовижна бочка» (1983 р.)

* «Як їжачок і ведмедик міняли небо» (1985 р.) і написав про них книги.

б) Ознайомлення зі змістом казки «Звуки і голоси»

Ми вже знаємо, що Сергій Козлов був російським письменником, а тому його втори для нас перекладали люди перекладачі. І його казку нам теж переклав український перекладач-письменник Іван Андрусяк. 

в) Робота з ілюстративним матеріалом

Слайд 8. (Їжачок і ведмедик)

- перед нами їжачок і ведмедик. Саме вони і є героями казки Подивіться на них уважно. Як ви думаєте, про що можуть розмовляти ці двоє друзів.

г)  Читання та аналіз тексту

Послухайте уважно частинку тексту. Про що говорили між собою друзі.

Вчитель читає.

Про що розповів їжачок ведмедику? Що можна почути і побачити, коли дрімаєш?

4.2. Формування навичок читання

а) Читання частини тексту (с. 3)

- Прочитайте виділені речення

- Що запитав ведмедик у їжачка?

Що відповів їжачок? Як ви гадаєте, хто такий зяблик? (слайд 9, зображення пташки зяблика)

-Зяблик – це пташка, яка дуже гарно співає.   

4.3. Робота над змістом (ст. 4)

Кого ще чув їжачок?

Що співала жаба?

Чи чув жабу ведмедик?

Що порадив зробити їжачок ведмедику?

Чи вдалося ведмедику порозмовляти з жабкою?

Як ви думаєте, чому їжачок чув жабку, а ведмедик – ні?

Що було важливішим у житті для їжачка, а що для ведмедика?

Розгляньте наступний малюнок.

До якої частини твору він підходить?(слайд 10, їжачок і ведмедик біля жабки)

Прочитайте самостійно виділені в тексті слова і словосполучення.  Що вони означають?

а) Відповіді на запитання

Які два друзі сиділи ввечері?

Що робив їжачок?

Що робив ведмедик?

Чи вмів слухати звуки і голоси ведмедик?

б) Робота над змістом тексту

- Прочитайте слово «грибочки». Які два слова можна з нього утворити?  (Слайд 11 – грибочки – гриб + очки) 

- Прочитайте виділене синім кольором речення. Про що в ньому розповідається? Що воно значить?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

     Ой ходили журавлі

     То великі, то малі.

     Сіли собі на ріллі

     Та й співають тра-ла-лі.

\/. Закріплення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація.

5.1. Читання тексту «Казка про те, чому папуга не навчився розмовляти»

а) Вивчення казки Г.Малик

Наступний твір, який ми з вами читатимем – це казка Галини Малик «Чому папуга не навчився розмовляти».

Як ви думаєте, про кого буде казка?

Галина Малик (слайд 12 портрет письменниці)

      Народилася Галина Миколаївна 12 серпня 1951 року у м. Бердянську Запорізької області. 1964 року сім'я переїхала в селище Середнє на Ужгородщині. Дитинство і юність майбутньої письменниці були радісними і спокійними. Вона гарно вчилася в школі, мала веселий характер, почуття гумору і… не збиралась бути письменницею. Своє перше знайомство з книжкою Галина Миколаївна запам'ятала на все життя. Це сталося у день її народження, коли мама зробила малій Галинці диво-подарунок — збірку «Українські народні казки», яка стала для неї «… і букварем, і розвагою, і цілим новим світом». Писати майбутня письменниця почала ще з шкільного віку. Потім кинула, та коли сама стала мамою, почала створювати віршики для своєї доньки. Галина Миколаївна дуже добре пам'ятає, як вона сприймала світ у дитинстві, усі свої дитячі відчуття. Тому її вірші для дітей легкі, з простими, інколи зовсім неочікуваними, сюжетами. Це також вірші-загадки, вірші-підказки, вірші, в яких ти знайдеш нові слова, а також такі, в яких ти часто-густо можеш впізнати себе і свої справи, які ти або доводиш до кінця, або не доробляєш, які ти любиш робити, а які — ні. Згодом Галина Малик почала писати казкові повісті для дітей, головні герої яких — твої ровесники. З персонажами цих повістей весь час трапляються якісь пригоди, відбуваються небезпечні та радісні події: твої ровесники — діти потрапляють у казкову країну, а то мешканці казкових країн потрапляють у наше реальне життя. А ще, коли читаєш повісті та п'єси письменниці, здається, що їх авторка знаходиться серед своїх героїв і разом з ними переживає все описане у книжках.

Б) Робота над змістом тексту

Читання вчителем частини тексту

-         Повторіть, які слова говорив папуга першого разу?

-         Які слова говорив папуга другого разу?

-         Що сказав папуга втретє?

в) Аналіз змісту прочитаного

- Які головні герої казки?

- Пригадайте, до кого першого прилітав папуга? Другого? Третього? Розгляньте малюнок (читанка, с. 8). Чи правильно це показано на малюнку?

- Чиї слова вивчив папуга? Який звук найчастіше в них повторюється?

- Як би ви навчали папугу говорити?

- Відшукайте у заголовку запитання. Як дати на нього відповідь?

\/І. Підсумок уроку

6.1. Прослухайте вірш

Сьогодні на уроці ми з вами познайомилися з двома письменниками, нагадайте, будь ласка, який твір Сергія Козлова ми прочитали? Які його головні герої?

Як називається казка Галини Малик? Як ви гадаєте, чому папуга так і не навчився говорити?

 

1

 

doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку