Тема. Анімалістичний жанр. Зображення веселого левенятка.
Мета: ознайомити учнів з анімалістичним жанром; формувати композиційні вміння відтворювати рівновагу; цілісність, знаходити ритм; розвивати інтерес до творчості художників-анімалістів; виховувати любов до навколишньої природи, розвивати спостережливість, творчу уяву, фантазію, інтерес до художньо-творчої діяльності; розвивати здібності, аналізувати форму й визначати складові частини будови тварин, відтворюючи пропорційні відношення окремих складових частин будови; виховувати дбайливе та бережне ставлення до тварин.
І. Організаційна частина.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазії зробимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Так, одні художники зображують пейзажі.
Що зображено на пейзажах?
Інші – натюрморти.
Що зображують у натюрмортах?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про життя тварин, називають анімалістичним.
Слово «анімалістика» походить від слова «animal» - тварина.
Онлайн – вправа (знайдіть світлину, що відноситься до певного жанру)
Художники-анімалісти виконують багато замальовок з натури. Такі швидкі начерки допомагають передати рух, пропорції та загальне враження від тварини.
Намалювати тварину в русі з живої моделі без досвіду дуже важко. Тому для роботи можна використати малюнок або фігурку тварини, які зроблені реалістично і передають її пропорції та характерні пози.
Сьогодні ви також спробуєте побути художниками - анімалістами та що саме за тваринку навчитеся малювати дізнаєтесь коли розгадаєте ребус.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Ми йдемо поглянути на лева! (впевнений хід по колу)
Не боїмося ми нічого (заперечувальні рухи руками).
Ой, а це що? – Це болото! Чав!Чав!Чав! (обережний хід, високо піднімаючи коліна)
Ой, а це що? – Це море! Буль! Буль! Буль! (рухи, що імітують плавання)
Ой, а це що? – Це поле! Туп, туп, туп! (гучне тупотіння)
Ой, а це хто? Такий великий? (показують який). Такий пухнастий! (показують рухами, ніби погладжуючи).
Ой, так це ж лев! (показують як злякалися. Далі рухи повторюються)
Тікаймо, побігли додому! Через поле! Туп. Туп, туп!
Через море! Буль, буль, буль!
Через болото! Чав, чав, чав!
Прибігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! (показують жестами і мімікою)
Похвалимо себе! (погладжують себе по голові).
ІV. Практична робота
Під час нашого походу я встигла намалювати казкового лева. (ДЕМОНСТРАЦІЯ ЗРАЗКА)
Виконання учнями роботи за поетапною демонстрацією.
V. Підсумок уроку.
ДЕМОНСТРАЦІЯ МАЛЮНКІВ.