Календарно-тематичне планування уроків з біології у 7 класі на 2018-2019 н. р., складене згідно з чинними «Навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 5-9 класи», затвердженими МОН молоді та спорту від 12.09.2011 р. № 1051, зі змінами згідно з наказами МОН від 29.05.2015 р. № 584, від 05.08.2016 р. № 948, від 09.08.2017 р. №1/9 436 «Про затвердження змін до навчальних програм для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»»
Календарне планування уроків біології у 7 класі
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)
Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів,
БІОЛОГІЯ 6– 9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Вступ (4 год.) |
|||
|
Тварина – живий організм. |
|
|
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
|
Особливості живлення тварин |
|
|
|
Будова тварин:клітини, тканини, органи, системи. |
|
|
Тема 1. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН (26 год.) |
|||
|
Поняття про класифікацію тварин. Різноманітність. |
|
|
|
Кишковопорожнинні |
|
|
|
Кільчасті черви |
|
|
|
Л.Д.№1 Зовнішня будова та характер руху кільчастих червів |
|
|
|
Членистоногі. Визначальні ознаки будови. П.Р.№1 Різноманітність членистоногих |
|
|
|
Членистоногі: Визначальні ознаки будови ракоподібних, їх загальна характеристика. |
|
|
|
Членистоногі: Визначальні ознаки будови павукоподібних |
|
|
|
Членистоногі: Визначальні ознаки будови комах. Л.Д.№2 Дослідження зовнішньої будови комах у зв’язку з пристосуванням до життя на суходолі. |
|
|
|
Л.Р.№1 Вивчення представників різних видів комах. |
|
|
|
Молюски, визначальні ознаки будови. Біологічні особливості у зв’язку с середовищем існування. Л.Д.№3 Будова мушлі молюсків. |
|
|
|
П.Р.№2 Порівняння і визначення молюсків за будовою мушлі. |
|
|
|
Паразитичні безхребетні тварини. |
|
Т.О |
|
Загальна характеристика хордових. Л.Р.№2 Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з умовами існування. |
|
|
|
Риби. Визначальні ознаки будови . Біологічні особливості у зв’язку с середовищем існування. |
|
|
|
Риби, їх різноманітність. Роль у природі та значення в житті. |
|
|
|
Амфібії. Визначальні ознаки будови. Біологічні особливості у зв’язку с середовищем існування |
|
|
|
Амфібії, їх різноманітність. Роль у природі та значення в житті. |
|
|
|
Рептилії . Визначальні ознаки будови. Біологічні особливості у зв’язку с середовищем існування. |
|
|
|
Рептилії. Їх різноманітність. Роль у природі та значення в житті. |
|
Т.О. |
|
Птахи. Визначальні ознаки будови. Біологічні особливості у зв’язку с середовищем існування. |
|
|
|
Птахи, їх , різноманітність. Роль у природі та значення в житті. Л.Д. №4 Вивчення будови яйця птахів. |
|
|
|
П.Р.№ 3 Екологічні групи птахів. |
|
|
|
Ссавці. Визначальні ознаки будови. Л.Д.№ 5. Вивчення будови зубів ссавців у зв’язку з їх призначенням. |
|
|
|
Ссавці. Біологічні особливості у зв’язку с середовищем існування. |
|
|
|
Ссавці,їх різноманітність. Роль у природі та їх значення в житті. |
|
|
|
К.Р.№1Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|
Т.О. |
тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год.) |
|||
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
|
|
Живлення і травлення. Різноманітність травних систем. |
|
|
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання , іх різноманітність та функція. |
|
|
|
Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині. Л.Д.№ 6 Дослідити способи дихання тварин ( на прикладі хребетних) |
|
|
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. |
|
|
|
Кров, її основні функції. П.Р.№ 4 Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. |
|
|
|
Виділення. Його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин. |
|
|
|
Опора і рух. Види скелета. П.Р.№ 5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
|
Значення опорно – рухової системи. Два типи симетрії. Як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
|
Т.О. |
|
Покриви тіла тварин. Їх різноманітність та функції захист. Л.Д.№7 Дослідження особливостей покривів тіла тварин. |
|
|
|
Пристосування до активного захисту та нападу. |
|
|
|
Подразливість. Як загальна властивість тварин. Л.Д.№8 Реакція тварин у відповідь на подразнення. |
|
|
|
Органи чуття, їх значення. Л.Д.№ 9 Дослідження органів чуття у тварин. |
|
|
|
Нервова система. її значення і розвиток у різних тварин. П.Р.№ 6 Порівняння будови головного мозку хребетних . |
|
|
|
Поняття про регуляцію діяльності організму тварин. |
|
|
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження. |
|
|
|
Статеві клітини та запліднення. Розвиток тварин. |
|
|
|
Загальне поняття про регенерацію. Періоди та тривалість життя. Л.Д.№ 10 Визначення віку тварин( молюски. риби) |
|
|
|
Захист міні – проектів ( за вибором учнів) |
|
Т.О. |
ТЕМА 3. ПОВЕДІНКА ТВАРИН (10 год.) |
|||
|
Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. |
|
|
|
Стратегії поведінки. Інстинкт. Біологічне значення інстинкту і научання. |
|
|
|
Структура поведінкового акту тварин. П.Р.№ 7 Визначення направленості поведінкового акту тварин ( за відеоматеріалами) |
|
|
|
Типи поведінкових реакцій. Л.Д.№ 11 Спостереження за поведінкою тварин. |
|
|
|
Видова схильність до деяких форм поведінки. |
|
|
|
Суспільна поведінка тварин( мурахи, бджоли,леви та інші) |
|
|
|
Територіальна поведінка тварин. |
|
|
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|
Захист міні проектів.(за вибором учнів) |
|
|
|
К.Р.№ 2 Узагальнення з теми. |
|
Т.О. |
ТЕМА 4. ОРГАНІЗМ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ (6 год.) |
|||
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
|
|
|
Ланцюги живлення та потік енергії. |
|
|
|
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупуваннях. |
|
|
|
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика. |
|
|
|
Основи охорони природи, природоохоронні території. Червона книга України. |
|
|
|
Захист міні проектів ( за вибором учнів) |
|
Т.О |
Узагальнення ( 1 год.) |
|||
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності природи. |
|
|
|
Екскурсії: |
|
|
|
№1 Різноманітність тварин рідного краю |
Краєвед. музей |
|
|
№2 Пристосованість рослин та тварин до сумісного життя в природному угрупованні. |
Осінній парк |