Розробка уроку "Особливості життєдіяльності ссавців"

Про матеріал
Особливості внутрішньої будови та процесів життждіяльності ссавців; знайти ускладнення в будові й процесах життєдіяльності ссавців порівняно з плазунами; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати ціннісні орієнтації на збере-ження природи.
Перегляд файлу

Дата ___/____/____ Клас _________ Прізвище вчителя __________________________

 

Урок №

Особливості життєдіяльності ссавців

Мета уроку: розглянути особливості внутрішньої будови та процесів життєдіяльності ссавців; знайти ускладнення в будові й процесах життєдіяльності ссавців порівняно з плазунами; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати: учні називають характерні особливості внутрішньої будови ссавців; учні наводять приклади ускладнення будови і процесів життєдіяльності ссавців порівняно з плазунами, пристосування ссавців до різних середовищ існування в будові, процесах життєдіяльності; учні розпізнають органи ссавців на малюнках та препаратах.

Обладнання: ____________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2. «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

1. Тіло ссавців складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і двох пар кінцівок.

2. Кінцівки розташовуються з боків тулуба.

3. Хвіст може допомагати деяким ссавцям лазити по деревах.

4. На голові ссавців розміщені губи, ніс із ніздрями, очі, вушні раковини.

5. Кінчик носа і ніздрі вкриті шкірою з волоссям.

6. У всіх ссавців ступінь розвитку органів чуттів однаковий.

7. Довге і товсте волосся називається остю.

8. Коротке та м’яке волосся називається підшерстям.

9. Ость зберігає тепло тіла тварини.

10. До шкірних залоз ссавців належать: потові, пахучі, сальні та молочні.

11. Шкіра собаки має значну кількість потових залоз.

12. Речовину, що виділяють молочні залози, називають молоком.

Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

 

2.3. Конкурс сенканів.

Учні зачитують сенкани на тему «Ссавці», які вони склали вдома.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Проблемне запитання

Ученими було встановлено, що ссавці споживають різну кількість кисню, наприклад землерийка при масі тіла 3,5 г споживає 7–10 мл кисню на 1 г маси тіла за 1 год; заєць масою 1,6 кг — 0,96 мл, тюлень масою 26 кг — 0,22–0,34 мл, верблюд масою 170–330 кг — 0,03–0,04 мл. Так само неоднакова і кількість дихальних рухів за хвилину: у коня ця кількість дорівнює 8–16, у щура — 100–150, у миші — близько 200.

Із цих показників випливає, що споживання кисню залежить від розмірів тварин: чим більша тварина, тим менше вона споживає кисню. Чому так відбувається? На це запитання ви дасте відповідь у кінці уроку.

3.2. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.

 

 

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

Особливості процесів життєдіяльності ссавців. (Розповідь учителя, робота в групах, складання опорних схем та конспектів, робота з роздавальним та демонстраційним матеріалом, словникова робота.)

Робота в групах

— Схарактеризуйте:

I група — травну систему ссавців;

II група — дихальну систему ссавців;

III група — кровоносну систему ссавців;

IV група — видільну систему ссавців;

V група — нервову систему ссавців

— Укажіть риси ускладнення цих систем органів порівняно з плазунами.

  • 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Уставити пропущені в тексті слова.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Обговорення проблемного запитання.

Споживання кисню залежить від розмірів тварини: у великих тварин інтенсивність обміну речовин нижча, ніж у дрібних.

  • 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення на теми «Турбота про потомство у ссавців» та «Спілкування ссавців».

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
27 січня 2021
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку