Розробка уроку розвитку мовлення дозволяє учнів висловлювати свої думки від прочитаного тексту, вчить складати речення та текст за допомогою допоміжних слів; розвиває фантазію. спостережливість: збагачує словниковий запас учнів.
Урок розвиток мовлення.
Тема: За вікном летить сніжок. Складання тексту з використанням допоміжного матеріалу.
Мета: за допомогою художніх засобів вчити дітей складати текст на задану тему; сприймати і відчувати емоційне забарвлення слова, розвивати фантазію, спостережливість, вміння доцільно вживати образні вирази; виховувати любов до природи.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
2.1 Бесіда
- Прочитати вислів «Рідна мова – це музика й малювання»
- Як ви розумієте його зміст?
- Слово торкається людської душі і звучить музика. Вона може бути спокійною, тривожною, лагідною, ніжною, запальною…
- Сьогодні ми спробуємо за допомогою слів творити картину на тему : «За вікном летить сніжок». Будемо намагатися , щоб картина нам сподобалась і вийшла гарною.
3.Робота над темою уроку.
3.1. Робота над віршем.
- Прочитаємо вірш і уявимо змальовану в ньому картину. Зверніть увагу, як сказано про сніжинку.
Упала сніжинка мені на рукав
Яка ж вона гарна, а я і не знав,
Біленька, пухнаста, така чарівна
А я завжди думав – вона крижана…
Дивився на неї я мить чи хвилинку
«Ти звідки взялася?»-спитав я сніжинку.
І диво маленьке, легке, невеличке
Мені відказало : « Я просто водичка»
Від сонечка раптом вона заіскрилась
Краплинкою стала, водою зробилась.
3.2. Складання сенкану .
- Пригадайте, що таке сенкан? Створимо невеличку розповідь у вигляді сенкану про сніжинку.
Сніжинка
Пухнаста, чарівна
Кружляє, падає, іскриться.
Маленька сніжинка впала на долоньку.
Вода ( зима).
3.3. Робота в групах.
_ Кожна група отримує завдання. Замінити близькими за значенням словами.
І група : у повітрі ( у високості, вгорі, над землею)
ІІ група : кружляють ( літають, кружляють, танцюють)
ІІІ група : сніжинки ( зірочки, пушинки, метелики)
3.4. Інтерактивна вправа « Займи позицію»
- Хто вважає, що б було, якби сніг зробився кольоровим, піднімає картку бузкового кольору, а хто хоче, щоб сніг залишався природнім – білого кольору. Доведіть свої міркування, використовуючи слова:
Я вважаю, що….
Оскільки…..
Наприклад …
Отже…
Руханка ( під музику)
- Уявіть себе сніжинкою і покружляйте під музику.
3.4.Добір рим до слова сніжинки.
( ялинки, пушинки, краплинки)
3.5. Практичні завдання.
а) Складання речень за малюнком.
б) Вставити слова з довідки, що підходять за змістом. Добрати заголовок
( Прихід зими)
Дихнув ….. мороз, пробіг на …. Ковзанах річкою. Закружляли лапаті …. . Прийшла …. Зима.
Довідка: чарівна, перший, сніжинки, срібних.
4. Рефлексія.
- Які завдання виконували на уроці?
- Що сподобалося більше?
- Яке з авдань було виконувати важко?
- Яку картину створили ?
Урок розвиток мовлення.
Тема: За вікном летить сніжок. Складання тексту з використанням допоміжного матеріалу.
Мета: за допомогою художніх засобів вчити дітей складати текст на задану тему; сприймати і відчувати емоційне забарвлення слова, розвивати фантазію, спостережливість, вміння доцільно вживати образні вирази; виховувати любов до природи.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
2.1 Бесіда
- Прочитати вислів «Рідна мова – це музика й малювання»
- Як ви розумієте його зміст?
- Слово торкається людської душі і звучить музика. Вона може бути спокійною, тривожною, лагідною, ніжною, запальною…
- Сьогодні ми спробуємо за допомогою слів творити картину на тему : «За вікном летить сніжок». Будемо намагатися , щоб картина нам сподобалась і вийшла гарною.
3.Робота над темою уроку.
3.1. Робота над віршем.
- Прочитаємо вірш і уявимо змальовану в ньому картину. Зверніть увагу, як сказано про сніжинку.
Упала сніжинка мені на рукав
Яка ж вона гарна, а я і не знав,
Біленька, пухнаста, така чарівна
А я завжди думав – вона крижана…
Дивився на неї я мить чи хвилинку
«Ти звідки взялася?»-спитав я сніжинку.
І диво маленьке, легке, невеличке
Мені відказало : « Я просто водичка»
Від сонечка раптом вона заіскрилась
Краплинкою стала, водою зробилась.
повітрі, кружляють, У, біленькі, сніжинки, пухнасті.
3.2. Складання сенкану .
- Пригадайте, що таке сенкан? Створимо невеличку розповідь у вигляді сенкану про сніжинку.
Сніжинка
Пухнаста, чарівна
Кружляє, падає, іскриться.
Маленька сніжинка впала на долоньку.
Вода ( зима).
3.3. Робота в групах.
_ Кожна група отримує завдання. Замінити близькими за значенням словами.
І група : у повітрі ( у високості, вгорі, над землею)
ІІ група : кружляють ( літають, кружляють, танцюють)
ІІІ група : сніжинки ( зірочки, пушинки, метелики)
3.4. Інтерактивна вправа « Займи позицію»
- Хто вважає, що б було, якби сніг зробився кольоровим, піднімає картку бузкового кольору, а хто хоче, щоб сніг залишався природнім – білого кольору. Доведіть свої міркування, використовуючи слова:
Я вважаю, що….
Оскільки…..
Наприклад …
Отже…
Руханка ( під музику)
- Уявіть себе сніжинкою і покружляйте під музику.
3.4.Добір рим до слова сніжинки.
( ялинки, пушинки, краплинки)
3.5. Практичні завдання.
а) Складання речень за малюнком.
б) Вставити слова з довідки, що підходять за змістом. Добрати заголовок
( Прихід зими)
Дихнув ….. мороз, пробіг на …. Ковзанах річкою. Закружляли лапаті …. . Прийшла …. Зима.
Довідка: чарівна, перший, сніжинки, срібних.
4. Рефлексія.
- Які завдання виконували на уроці?
- Що сподобалося більше?
- Яке з авдань було виконувати важко?
- Яку картину створили ?