Урок
Тема: Що треба знати про СНІД.
Мета : навчити учнів розрізняти поняття ВІЛ ,СНІД ;надати інформацію про шляхи зараження ВІЛ, а також шляхи, якими ВІЛ не передається;пояснити, як ВІЛ впливає на роботу організму;виховати в учнів відповідальне ставлення до власного здоров’я, а також толерантне відношення до ВІЛ – інфікованих людей.
Тип уроку: комбінований
Методи: словесні ( бесіда, розповідь)
Обладнання і матеріали : підручник, плакати, малюнки, роздавальні картки, відео сюжет.
Література : Воронцова Т.В.,Пономаренко В.С. Профілактика ризикованої поведінки.
Омельченко Л.П.Основи безпеки життєдіяльності
Кириленко С.В. Уроки здоров’я
Бойченко Т.Є. Основи здоров’я
ХІД УРОКУ
Організаційний момент.
Оголошення теми,мети, створення мотивації.
Учитель. В кінці уроку необхідно дати відповідь на питання. «Яким чином знання нам допоможуть зупинити СНІД ?»
Учням пропонується переглянути фрагмент відео сюжету про дитячий будинок для ВІЛ – інфікованих з подальшим обговоренням.
1.Чому долю цих дітей ми називаємо трагічною?
2. Як, на вашу думку, склалося б їх подальше життя, якби вони не мали цієї хвороби?
Учитель. Міні – лекція. Коротко історичні та статистичні дані.
Вперше ми дізналися про ВІЛ, СНІД у 1980 році. За короткий час ВІЛ поширився на весь світ, уразивши понад 60 млн. осіб. Це більше, ніж все населення України. Третина з них, на жаль, вже померли, залишивши сиротами близько 13 млн. дітей. Перші випадки ВІЛ – інфекції серед громадян України зареєстровано у 1987 році. Нині понад 400 тис. ВІЛ – інфікованих проживає в Україні. У світі живуть понад 40 млн. ВІЛ – інфікованих, приблизно половина з них молодь віком від 12 до 25 років. Серед них постійно зростає частка неповнолітніх.
Учитель. Записи у зошиті.
Сьогодні Україна займає перше місце в Європі, та 6 в світі за швидкістю розповсюдження ВІЛ і хворих на СНІД. За майже 25 років своєї історії ВІЛ – інфекція набула характеру пандемії. Сьогодні СНІД є новою формою надзвичайної ситуації у планетарному масштабі. За визначенням Генеральної Асамблеї ООН, ВІЛ- інфекція стала глобальною кризою людства, безпрецедентною загрозою людському розвитку.
Лозунг на дошці: Єдина зброя проти СНІДу – це знання і власна обережність
Учитель. Молодь – найуразливіша до ВІЛ- інфікування категорія населення. Те , що робить молодих особливо вразливими, зумовлюється недостатнім усвідомленням небезпеки. Дослідження показують, що в Україні лише одна людина з десяти знає, як уникнути ВІЛ – інфікування. Тому, готуючись до сьогоднішнього уроку, деякі учні вашого класу підготували цікаву та важливу інформацію.
II. Актуалізація опорних знань
Вчитель разом з учнями вислуховує відповіді і, якщо необхідно, доповнює або вносить корективи. Важливо зробити висновок, що ВІЛ – підступна і небезпечна інфекція. Але водночас це дуже нестійкий вірус. Він може існувати тільки в рідинах організму і швидко гине поза ним. Рідини, в яких може спостерігатися небезпечна концентрація вірусу, це кров, материнське молоко. Найпоширенішим шляхом розповсюдження ВІЛ – інфекції в Україні є ін’єкційне вживання наркотиків.
Учитель. Щодня ми спілкуємося , працюємо, навчаємося, займаємося спортом разом з багатьма людьми. Серед них можуть бути інфіковані на ВІЛ. Зважаючи на те, що досі не розроблено вакцини, здатної захистити від ВІЛ, та ліків проти СНІДу, деякі люди дуже бояться зараження. Цей страх є перебільшенням. Так, СНІД – це невиліковна хвороба,ю але захиститися від неї досить просто. Кожен повинен знати, які види життєдіяльності є абсолютно безпечними, які мають незначний ризик, а які є небезпечними щодо зараження ВІЛ.
Робота з підручником. Учням пропонується прочитати текст і дати відповідь на питання.
Учитель. Ставлення до ВІЛ – позитивних - це випробування нашої порядності, освіченості, загальної культури.
IV .Закріплення.
Вправа «Оцінювання ризику ВІЛ – інфікування»
Учитель. Кожному з вас роздано карточки на яких записані ситуації. На першій парті стоять три будиночки «Ризик високий», «Ризик низький», «Ризик відсутній».
Для виконання цієї вправи пригадайте , що ви чули про хворобу. Кожен із вас читає ситуацію вголос і кладе карточку до відповідного будиночка.
Ситуації:
Учитель. Ви бачите, що не так уже й багато ситуацій, коли можна інфікуватися , але їх потрібно уникати, щоб не захворіти.
Бліц – турнір «Так» чи «Ні»
У кожного учня є дві картки – червона і зелена. На відповідь «Так» учень піднімає зелену картку, на відповідь «Ні» - червону.
V. Підведення підсумків уроку.
Учитель. Учням пропонують закінчити речення.
-Я розумію, що ВІЛ передається через ……………, і не передається …………
Дати відповідь на питання поставлене на початку уроку. «Яким чином знання нам допоможуть зупинити СНІД ?»
ВИСНОВОК. Головним інструментом профілактики ВІЛ – інфекції є всебічні знання про хворобу, шляхи інфікування та чинники, що сприяють цьому. Обізнаність у питаннях профілактики ВІЛ – інфекції дає змогу захистити себе, зменшити шкоду від ВІЛ для особистості та суспільства.
Лозунг на завершення
Обирай здорове життя!
Покладайся на власну
неризиковану (безпечну) поведінку!
ГАДЯЦЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА – ІНТЕРНАТ
I – III ступенів ім.. Кочергіна
НАУКОВО – МЕТОДИЧНА КАФЕДРА
ПРИРОДНИЧО – МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Розробка уроку на тему:
«Що треба знати про СНІД»
(для учнів 8 класу)
Вчитель основ здоров’я Висоцька Г.І
м.Гадяч 2013р