Розробка уроку Складові комп’ютера

Про матеріал
Конкурс для освітян України «Вчительська десятка» Розробка уроку Складові комп’ютера
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам’ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення.

Мета:

навчальна: сформувати в учнів уявлення про «символ», способи кодування та декодування символів і повідомлень, розкрити закономірності кодування та декодування інформації;

розвивальна: розвивати мислення, увагу учнів;;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

ІI. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування за матеріалом попереднього уроку.

1. Як людина фіксує отримані дані? Наведи приклади.

2. Для чого людина використовує різні пристрої під час роботи з даними? Наведи приклади.

3. Якими пристроями для роботи з даними користуються члени твоєї родини? Наведи приклади.

4. Які дані про себе ти можеш повідомити класному керівникові, шкільній медсестрі, своїм однокласникам? Яким способом можна їх подати? Наведи приклади.

5. Коли дані стають інформацією? Від чого це залежить? Наведи приклади.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель.  Ви не вперше відвідуєте комп’ютерний кабінет і вже знаєте  про  призначення деяких  пристроїв  комп’ютера.  Можливо, дехто з вас знає і ті пристрої, з якими ми ще не стикалися.

Вправа «Мозковий штурм»

  Зараз кожен з вас має назвати будь-який пристрій комп’ютера та його призначення, але повторюватись не можна.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя з демонструванням пристроїв, що вивчаються

Структура інформаційної системи

Інформаційною  системою  називають  сукупність  взаємопов’я­заних  засобів, які здійснюють зберігання  та обробляння  інформації. Простіше кажучи, в ролі інформаційної системи у нас виступає комп’ютер з багатьма додатковими пристроями. Інформаційну систему поділяють на дві складові:  апаратну та програмну. Тобто на технічні пристрої і програми.

Апаратне забезпечення

Комп’ютер складається з багатьох частин і пристроїв.

Можна виділити основні пристрої, тобто такі, без яких комп’ютер працювати не може: 1) системний блок; 2) монітор; 3) миша; 4) клавіатура. Розглянемо їх детальніше.

Системний блок можна назвати найголовнішим пристроєм комп’ютера. Від його характеристик залежить швидкодія комп’ютера,  його надійність та інші властивості. Зазвичай системний блок є найдорожчою частиною комп’ютера. Системний  блок  зовні  схожий  до  металевий  ящик. У ньому містяться процесор, пам’ять, вінчестер  (жорсткий  магнітний  диск),  DWD-привід (пристрій для роботи з лазерними дисками).

Монітор - На  екрані  монітора  з’являється  інформація про роботу,  яку виконує комп’ютер. Можна сказати, що монітор —  це пристрій для виведення інформації. Існують монітори  різних  типів:  на  основі  електропроменевої трубки (схожі за формою на телевізор), LCD, плазмові. Головною характеристикою для більшості користувачів є розмір  екрана по діагоналі. Проте не слід забувати, що кольоропередача, яскравість, частота і навіть зовнішній вигляд є досить важливими факторами.

Клавіатура  Це клавіатура.  На ній  є клавіші  із  зображеннями цифр,  букв та інших символів.  За допомогою клавіатури в комп’ютер вводять інформацію. Клавіатури розрізняють за різноманітними характеристиками: зручність, кольорове оформлення, наявність додаткових мультиме­дійних можливостей тощо.

 Миша (точніше маніпулятор типу  «миша») слугує для керування комп’ютером. Миші бувають з різною роздільною здатністю,  різних типів та форм. Багато сучасних мишей, особливо ігрових, обладнані додатковими кнопками.

Пристрої, що розташовані поза  системним  блоком, ще називають  периферійними.  Окрім  вже  описаних,  є  багато  пристроїв  та приладів. Часто  їх  об’єднують у групи для  зручності  вивчення  та класифікації. Звичайно, описати навіть частину пристроїв за урок неможливо.  Тому розглянемо найголовніші.

Пристрої введення інформації

Пристрій введення — пристрій для внесення даних до комп’ютера під час його роботи. До пристроїв введення належать миша та клавіатура. Саме  клавіатура  є  основним  пристроєм  введення  символів  та команд у комп’ютер. Мишу здебільшого використовують для введення команд.

Пристрої виведення інформації

Щоб  користувач  міг  побачити  результати  роботи  комп’ютера,  їх потрібно подати у вигляді візуальної та звукової інформації. Для цього призначені пристрої виведення, серед яких найпоширеніші — монітор, звукові колонки та принтер. Призначення монітора ми вже розглянули. Принтер дає змогу віддрукувати результати роботи комп’ютера на папері. Сьогодні найпоширенішими є принтери двох типів: струменеві (як правило,  їх використовують для кольорового друку) та лазерні (використовують для чорно-білого друку).

Пристрої зберігання інформації

Усі комп’ютери потребують певного місця для запуску програм і збереження файлів.  Існують різні типи пам’яті та пристроїв для зберігання даних, кожен з яких використовують з певною метою. У кожному комп’ютері є один або кілька дисків  (їх називають вінчестерами). На жорстких дисках може зберігатися велика кількість  інформації,  зокрема фотографії,  відео,  музика,  документи, програми тощо. На жорсткому диску комп’ютера інформація зберігається навіть тоді, коли комп’ютер вимкнено. Існують  також  зовнішні жорсткі  диски.  Найпростіший  спосіб збільшення обсягу вільного місця на ПК — під’єднання зовнішнього жорсткого диска. Він може доповнювати обсяг внутрішнього жорсткого диска комп’ютера, особливо якщо внутрішній диск функціонує повільніше через брак місця. На зовнішньому жорсткому диску можна зберігати резервну копію важливих файлів.  Існують  також  зовнішні жорсткі  диски.  Найпростіший  спосіб збільшення обсягу вільного місця на ПК — під’єднання зовнішнього жорсткого диска. Він може доповнювати обсяг внутрішнього жорсткого диска комп’ютера, особливо якщо внутрішній диск функціонує повільніше через брак місця. На зовнішньому жорсткому диску можна зберігати резервну копію важливих файлів. Більшість таких жорстких дисків під’єднується до USB-порту. Пристрої читання СD і  DWD-дисків.  Майже всі комп’ютери сьогодні обладнано пристроями читання СD і DWD-дисків (приводами), які зазвичай розташовано на передній панелі системного блоку. За допомогою лазерів пристрої зчитують (отримують)  дані  з  диска.  Ці  пристрої можуть  також  записувати інформацію на диски. Завдяки  наявності  в  комп’ютері  пристрою  читання  оптичних дисків,  можна переглядати  фільми  або  прослуховувати  музичні  DWD-диски. Флеш-пам'ять  або  просто флешка —  це маленький  портативний  пристрій,  який  підключається  до USВ-порту  комп’ютера.  Подібно  до  жорсткого  диска,    флеш-пам’ять використовується для зберігання  інформації, проте зазвичай її обсяг значно менший порівняно з більшістю жорстких дисків.   Флеш-пам’ять може  мати  різний  розмір,  форму  та  зберігати гігабайти даних. Такі пристрої зручно носити із собою, що дає змогу використовувати їх для перенесення інформації з одного комп’ютера на  інший.  Флеш-пам’ять  також  називають флешкою,  флеш-накопичувачем. У цифрових фотокамерах, телефонах інформація зберігається на картах пам’яті (флеш-пам’яті). Інформацію на картах пам’яті можна стирати та використовувати їх знову. Ноутбуки та деякі комп’ютери обладнано вбудованими пристроями читання карт пам’яті.

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження

V. Закріплення вивченого.

Гра «Снігова куля»

Учитель пропонує учням по черзі називати складові комп’ютера, повторюючи всі пристрої, названі попередніми учнями.

Фронтальне опитування

1. Назвіть основні складові комп’ютера.

2. На чому записують інформацію, яку хочуть зберегти?

3. Який пристрій друкує на папері?

4. Який пристрій виводить зображення на екран?

5. Які ви можете назвати пристрої для введення даних?

6. Які ви можете назвати пристрої для виведення даних?

Робота з підручником ст.44 №1-4.

VІ. Робота за комп’ютером.

З учнями проводиться інструктаж з ТБ. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.

Учні працюють з програмою Key.

VІ. Аналіз та підсумки уроку.

Рефлексія

— Чи задоволені ви своєю роботою?

— У якому настрої ви працювали на уроці?

— Що вам запам’яталось на уроці?

— Де вам стануть в пригоді здобуті сьогодні знання?

VІІ. Домашнє завдання.  Н.В. Морзе та ін. “Інформатика. 5 клас.” , п. 5,  № 5, 6 у зошитах.

docx
Додано
20 квітня 2019
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку