Тема уроку. Табличний процесор Excel.
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про
можливості Excel; закріпити вміння учнів вводити дані різними способами, виконувати операції з даними; закріпити вміння проводити аналіз даних, зображення даних у вигляді діаграм; розвиток критичного мислення учнів, формування уяви про практичне застосування Excel.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Структура уроку:
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка присутності учнів. Переконатися в психологічній готовності учнів до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перевіряється наявність в кожної домашньої групи учнів розроблених електронних бліц-пасток для опонентів та карток з правильними відповідями.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Вправа «Мікрофон».
ІV. Узагальнення вмінь і навиків учнів.
Учні сідають групами і обмінюються підготовленими бліц-пастками. (завдання «пасток» повинні бути пов’язаними із діями над об’єктами ЕТ та даними внесеними до них). Учні повинні виправити помилки та виділити їх певним кольором.
Зразки бліц-пасток, підготовлених учнями.
Учні взаємоперевіряють виправлення при контролі вчителя.
За кожну правильну відповідь група отримує 0,5 бала.
Завдання на пояснення діаграми за даними таблиці.
Діаграми та завдання отримує кожна група.
І група
Який квартал найбільш сприятливий для всієї групи?
Визначити періоди зростання і спадання продажу для кожного працівника окремо.
Визначити найбільш вдалого працівника за підсумками року.
Кількість проданих автомобілів |
|||||
Прізвище |
1 квартал |
2 квартал |
3 квартал |
4 квартал |
Всього |
Іванов |
23 |
20 |
12 |
16 |
71 |
Сергієнко |
8 |
12 |
10 |
14 |
44 |
Ткачук |
19 |
14 |
12 |
10 |
55 |
Северіненко |
11 |
6 |
7 |
9 |
33 |
Група |
61 |
52 |
41 |
49 |
203 |
ІІ група
Який квартал найбільш сприятливий для кожного працівника?
Яка динаміка продажу спостерігалась протягом року для групи в цілому?
Хто був лідером з продажу по кварталах?
Правильна відповідь на запитання оцінюється 1 балом.
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|||||||
|
||||||||
|
|
|
|
|||||
Повторення правил техніки безпеки при роботі з комп’ютером.
Вправа «Аукціон».
Учні можуть залишатися в тих же групах. Вони стають купцями лотів, які підготував вчитель. Для продажу виставляються таблиці (їх кількість повинна відповідати кількості груп). Додаток1.
Лот продається за ідеї подані групами.
В ролі банкіра виступає вчитель (або кращий учень, який впродовж теми успішно виконував всі завдання). Банкір веде таблицю, за якою в кінці уроку визначатиме групу-лідера. За правильно організовану ідею група отримує по 0,5 бала.
Ідеї подані до таблиці 1.
V. Домашнє завдання.
Підготуватися до тематичного оцінювання.
VІ. Рефлексія.
Метод діалогу.
1