Розробка уроку "Табличний процесор Excel"

Про матеріал
План-конспект уроку на заявлену тему, мета якого – узагальнити і систематизувати знання про можливості Excel; закріпити вміння вводити дані різними способами, виконувати операції з даними; закріпити вміння проводити аналіз даних, зображення даних у вигляді діаграм
Перегляд файлу

Тема уроку. Табличний процесор Excel.

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про

можливості Excel; закріпити вміння учнів вводити дані різними способами, виконувати операції з даними; закріпити вміння проводити аналіз даних, зображення даних у вигляді діаграм; розвиток критичного мислення учнів, формування уяви про практичне застосування Excel.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Структура уроку:

  1. Організаційний етап.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Актуалізація опорних знань учнів.
  4. Формування вмінь і навиків учнів.
  5. Домашнє завдання.
  6. Рефлексія.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Перевірка присутності учнів. Переконатися в психологічній готовності учнів до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевіряється наявність в кожної домашньої групи учнів розроблених електронних бліц-пасток для опонентів та карток з правильними відповідями.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Мікрофон».

  1. Програма, що виконує роль електронних таблиць …….. (Excel)
  2. Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)
  3. Кожна клітинка таблиці має своє ……  (ім’я)
  4. Ідентифікатор клітинки складається із назви ……… (стовпчика і номера рядка)
  5. Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
  6. Ім’я файлу (книги) в ЕТ Еxcel має розширення ……. (xls)
  7. Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)
  8. Зміна відображення даних у клітинці називається ….. (форматуванням)
  9. Сукупність клітинок електронної таблиці, над якими виконують певну операцію……(діапазон)
  10.          Вираз, що описує обчислення в клітинці ……. (формула)
  11.          Автоматичне внесення даних до таблиці називають…… (авто заповненням)
  12.          Для наочного відображення даних використовують …… (діаграми)

 

ІV. Узагальнення  вмінь і навиків учнів.

Учні сідають групами і обмінюються підготовленими бліц-пастками. (завдання «пасток» повинні бути пов’язаними із діями над об’єктами ЕТ та даними внесеними до них). Учні повинні виправити помилки та виділити їх певним кольором.

Зразки бліц-пасток, підготовлених учнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні взаємоперевіряють виправлення при контролі вчителя.

За кожну правильну відповідь група отримує 0,5 бала.

Завдання на пояснення діаграми за даними таблиці.

Діаграми та завдання отримує кожна група.

І група

Який квартал найбільш сприятливий для всієї групи?

Визначити періоди зростання і спадання продажу для кожного працівника окремо.

Визначити найбільш вдалого працівника за підсумками року.

Кількість проданих автомобілів

Прізвище

1 квартал

2 квартал

3 квартал

4 квартал

Всього

Іванов

23

20

12

16

71

Сергієнко

8

12

10

14

44

Ткачук

19

14

12

10

55

Северіненко

11

6

7

9

33

Група

61

52

41

49

203

ІІ група

Який квартал найбільш сприятливий для кожного працівника?

Яка динаміка продажу спостерігалась протягом року для групи в цілому?

Хто був лідером з продажу по кварталах?

Правильна відповідь на запитання оцінюється 1 балом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторення правил техніки безпеки при роботі з комп’ютером.

Вправа «Аукціон».

Учні можуть залишатися в тих же групах. Вони стають купцями лотів, які підготував вчитель. Для продажу виставляються таблиці (їх кількість повинна відповідати кількості груп). Додаток1.

Лот продається за ідеї подані групами.

В ролі банкіра виступає вчитель (або кращий учень, який впродовж теми успішно виконував всі завдання). Банкір веде таблицю, за якою в кінці уроку визначатиме групу-лідера. За правильно організовану ідею група отримує по 0,5 бала.

Ідеї подані до таблиці 1.

  •      Введення даних у стовпець А  з допомогою автозаповнення.
  •      Обчислити вартість користуючись формулою.
  •      Обчислити загальну суму товару.
  •      Визначити за який товар отримано найбільше коштів.
  •      Відобразити дані таблиці з допомогою діаграми.
  •      Показати з допомогою фільтра дані стовпця Е, які …

V. Домашнє завдання.

Підготуватися до тематичного оцінювання.

VІ. Рефлексія.

Метод діалогу.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
26 грудня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку