Розробка уроку теоретичного навчання

Про матеріал
Тема уроку: Способи складання серветок. Мета уроку: • навчитися складати серветки різними способами для красивого сервірування столу; відпрацьовувати прийоми та навички складання серветок; формувати вміння приміняти знання на практиці; розширити кругозір учнів з даної теми; прививати самостійність при вивченні нового матеріалу; • виховувати естетичний смак, почуття відповідальності, любов до праці, обраної професії; • розвивати пам'ять та логічне мислення учнів, їх творчі здібності, професійні навички і вміння;творчу особистість учня,працювати в парах.
Перегляд файлу

План уроку

Тема уроку: Способи складання серветок.

Мета уроку:

  • навчитися складати серветки різними способами для красивого сервірування столу; відпрацьовувати  прийоми та навички  складання серветок;  формувати вміння приміняти знання на практиці; розширити кругозір учнів з даної теми; прививати самостійність при вивченні нового матеріалу;
  • виховувати   естетичний  смак,  почуття відповідальності, любов                         до праці, обраної професії;                
  • розвивати  пам'ять та логічне мислення учнів, їх творчі здібності,                       професійні навички і вміння;творчу особистість учня,працювати в парах.

Тип уроку: практикум.

Метод: пояснювально-ілюстрований,  репродуктивний.

Навчально – матеріальне  забезпечення: мультимедійна дошка, проектор, слайди; серветки, посуд, кільця для серветок.

 

Тривалість роботи — 45 хв.

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина - 2 хв.

    Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку.

II. Повідомлення теми, мети уроку -3 хв.

Мотивація навчальної діяльності учнів. Розповідь учням, де вони у своїй діяльності можуть застосувати теоретичні знання, набуті на уроці, способи застосування вивченого матеріалу на практиці.

III. Пояснення викладача (теоретичне осмислення роботи, теоретичні аспекти проблеми практичної роботи) - 5 хв.

1. Надати теоретичні відомості по виконанню завдань різної складності:

I варіант - полегшеної складності:

«Серветка в фужері»,«Щипці», «Корона», «Віяло» (в кільці), «Подушечка»

II варіант — середньої складності:

«Свічка», «Парасолька»( 2 способи), «Кишенька»

ІII варіант — підвищеної складності:

«Зайчик», «Полум'я», «Рулет»

Додаткове завдання: скласти різні композиції «Рози», «Для банкету».

IV. Показ, інструктаж вчителя щодо виконання певних дій  та самостійне виконання роботи кожним учнем, допомога учителя тим, хто має проблеми — 30 хв.

 V. Контроль виконання роботи - 3 хв.

1. Приймання робіт учнів, звіт про їх виконання роботи, оцінка.

2. Коментування завдань учнями, які виконали варіант підвищеної складності і додаткове завдання.

3. Узагальнення й систематизація результатів уроку.

VІ.  Підсумки уроку — 1 хв.

VII. Домашнє диференційоване завдання — 1 хв.

Підготуватися до заліку; виконати І, II, IIІ варіанти складності складання серветок., знайти новий спосіб складання серветок та попереднє сервірування столу з серветками; зробити творчу роботу на диску.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

Хто сьогодні відсутній?

Чи всі готові до уроку?

Тема уроку. Способи складання серветок.

Очікувані результати уроку: навчитися складати серветки різними способами для красивого сервірування столу.

Чому це так важливо?

Подивіться, як вишукано виглядає  попередньо сервірований стіл з серветками, які мають  різні кольори та вишукані форми.

І оскільки Вам потрібно не тільки вміти готувати ,а й відпускати та сервірувати стіл, то сьогодні ми й вивчимо кілька способів складання серветок.

А взагалі їх дуже багатоі всі ми не зможемо їх розглянути, тож у Вас буде змога попрацювати і вдома над цим матеріалом.

А зараз ми подивимось різні способи сервірування столів та складання серветок.

Перш ніж складати серветки, наші ведучі познайомлять Вас з основними вимогами, яких треба  дотримуватись при складанні серветок.

Учень 1. Тканинні серветки - обов'язковий предмет сервірування столу. Виготовляють їх розміром: столові серветки  46×46 см, а чайні 35×35 см.

Учень 2. Вони повинні бути чистими.

Аби серветка під час складання набула необхідної форми , вона має бути середньо підкрохмаленою, добре відпрасованою і гарно складеною. Забороняється використовувати серветки повторно без прання.

Учень1. Під час сервірування столу, серветкам надають найзручнішої та красивої форми. Є багато способів складання серветок, але всі вони мають відповідати єдиній вимозі – серветку треба згорнути так, щоб її можна  було легко розгорнути, і щоб у розгорнутому вигляді вона не була пом'ята, мала форму квадрата, щоб відвідувач міг покласти її на коліна чи торкнутися губами.

Учень 2. Під час складання серветок слід пам'ятати: чим менше торкаються до них руками, тим вони гігієнічніші. Тому надавати серветкам особливо складних форм не рекомендується.

Учень 1 .Під час сервірування столу до сніданку, обіду чи вечері у колі сім'ї, серветки частіше складають простими способами.

Для урочистої вечері чи іншої події можливі складніші форми складання серветок.

Учень 2. Складені серветки розкладають у фужери ,на закусочні тарілки, інколи на стіл між ножем і виделкою (якщо немає закусочної тарілки). В кожному залі всі серветки складаються на столах тільки одним способом.

Приступимо до роботи:

«Серветка в фужері», «Щіпці», «Корона», «Віяло в кільці», «Подушечка», «Свічка», «Парасолька» 2 способи,  «Кишенька»,   «Зайчик», «Полум'я»,  «Рулет».

Додаткова робота в парах:

«Рози», «Для банкету».

А зараз кожний скаже скільки він склав серветок…

У нас є учні, які виконали завдання підвищеної складності та додаткові завдання…

Оцінки…

Чи досягли ми очікуваних результатів уроку?

 Домашнє диференційоване завдання — 1 хв.

Підготуватися до заліку;  виконати І, II, IIІ варіанти складності складання серветок(по карточках по 3 шт.), знайти новий спосіб складання серветок та попереднє сервірування столу з серветками; зробити творчу роботу.

Вимоги  при складанні серветок

Тканинні серветки - обов'язковий предмет сервірування столу. Виготовляють їх розміром: столові серветки  46×46 см, а чайні 35×35 см. Вони повинні бути чистими.

Аби серветка під час складання набула необхідної форми , вона має бути середньо підкрохмаленою, добре відпрасованою і гарно складеною. Забороняється використовувати серветки повторно без прання.

Під час сервірування столу, серветкам надають найзручнішої та красивої форми. Є багато способів складання серветок, але всі вони мають відповідати єдиній вимозі – серветку треба згорнути так, щоб її можна  було легко розгорнути, і щоб у розгорнутому вигляді вона не була пом'ята, мала форму квадрата, щоб відвідувач міг покласти її на коліна чи торкнутися губами.

Під час складання серветок слід пам'ятати: чим менше торкаються до них руками, тим вони гігієнічніші. Тому надавати серветкам особливо складних форм не рекомендується.

Під час сервірування столу до сніданку, обіду чи вечері у колі сім'ї, серветки частіше складають простими способами.

 Для урочистої вечері чи іншої події можливі складніші форми складання серветок.

Складені серветки розкладають у фужери ,на закусочні тарілки, інколи на стіл між ножем і виделкою (якщо немає закусочної тарілки). В кожному залі всі серветки складаються на столах тільки одним способом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз уроку

 Урок-практикум провела викладач першої категорії Паленкова Лариса Леонідівна .

Були досягнуті очікувані результати уроку: учні навчилися складати серветки  різними способами для красивого сервірування столу   

 

 

Учні з високим рівнем знань представили випереджувальні завдання та підготували «Вимоги при складанні серветок"         

 

       

               

 

 

На уроці було показано за допомогою сучасних технічних засобів (мультимедійного проектору) різні способи сервірування столів з вишуканими формами та видами серветок вітчизняних та зарубіжних ресторанів, місцевих закладів громадського харчування та дегустаційної зали ліцею. При цьому учні приймали участь у створенні проекту, в якому на слайдах було показано близько 75 видів складання серветок, з них 15 видів складено на уроці з учнями з демонстрацією викладача.

 

   

 

  

 

   

 

 

 

 

 

Викладач на уроці використала інноваційні методи навчання згідно загальної науково-методичної проблеми навчального закладу: «Використання інтерактивних методів навчання з метою оновлення змісту профтехосвіти через впровадження державних стандартів», впровадивши досвід роботи  доктора педагогічних наук О.І.Пометун та старшого викладача  ліцею Решетняк Г.М. На уроці було використано технології кооперативного навчання, а саме метод «Робота в парах» при складанні серветок в композиції для банкету «Троянди».

 

 

Також було використано елемент гри «Хто перший?» під час змагання між парами при складанні серветок в композиції «Для банкету»

    

 

    

 

Викладач  Паленкова Л.Л., впроваджуючи особистісно-орієнтований підхід до учнів при вивченні нового матеріалу, підібрала перший, другий та третій рівні складності завдань при складанні серветок.

Була створена проблемна ситуація, яка була успішно вирішена після перегляду  відеофільму майстер-класу «Кільця для серветок».

Домашнє завдання включало індивідуальні картки по складанню серветок  I , II ,III  рівнів складності для кожного учня. Учні з високим рівнем знань мали можливість скласти вдома нові проекти по сервіруванню столів та складанню серветок, виконавши творчу роботу, що сприяє самовдосконалення особистості.

Урок проведений на високому методичному рівні, став допомогою в роботі молодим викладачам.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
1213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку