Розробка уроку:"Ти не один".

Про матеріал

ознайомити дітей із поняттям «сім'я», члени сім'ї; сприяти розвитку мовлення учнів, вміння аналізувати запро­поновані ситуації; виховувати любов до рідних, пошану до старших, бажання безкорисливо допомагати і проявляти до молодших турботу.

Перегляд файлу

Урок №18 Тема. Ти не один.

Мета: ознайомити дітей із поняттям «сім’я», члени сім’ї;

сприяти розвитку мовлення учнів, вміння аналізувати запро­поновані ситуації; виховувати любов до рідних, пошану до старших, бажання безкорисливо допомагати і проявляти до молодших турботу.

 Обладнання: ілюстрації, прислів’я.

Хід уроку

І. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

-Діти, шо доброго роблять усі члени вашої родини для вас?

-Які ваші вчинки дарують радість твоїм рідним?

-Наведіть приклади, як ви піклуєтеся про рідних?

III. Мотивація навчальної діяльності

-Тема нашого уроку - «Ти не один» в сім’ї. Кожен день повертаючись зі школи на вас чекають: тато, мама, бабуся, дідусь, сестричка чи братик - це і є ваша сім’я.

Це близькі люди, які люблять один одного, і допомагають один одному. Ваша сім’я радіє усім вашим успіхам. Хвилюються за ваше здоров’я і невдачі, допомагають у різних ситуаціях.

IV. Основна частина

1. Обговорення ілюстрації до вірша «Мама захворіла»

Захворіла мама наша,

А хвороба та - бронхіт

Допікає її кашель

у грудях щось болить.

Я у лікаря навчаюсь

Як матусю лікувати.

Заварив із травок чаю.

Став таблетки їй давати

А Сергійко, старший брат мій

Сів в навушниках і радий.

Із комп’ютером він грає,

А про маму щось не дбає.

-Хто  виявляє увагу до хворої матусі? Як він це робить? Чому син неуважний? Що для нього важливіше: грати у комп’ютер чи зробити щось для мами?

-А як ставитися ви до своїх батьків, сестер, братів, нили вони занедужують?

Читання оповідання В. Сухомлинського»Комірчина для дідуся» Захворів Юрасиків дідусь, лежить і кашляє. Мати й тато мовчазні такі. Одного разу приходить Юрко з дитячого садка, бачить: закопує батько стовпи біля хати.

Що це ви будуєте, тату? - питається Юрко.

Комірчину до хати прибудовую. Дідусь житиме в комірчинці...

Юрко узяв маленьку лопатку, пішов на город, сів серед картоплиння

копає ямку.

Що це ти копаєш, Юрасику? - питається батько.

І а землянку будую... навіщо тобі землянка?

Ви з мамою житимете в ній, коли постарієте...

Запитання за змістом.

-Діти, як ви вважаєте, чому так сказав Юрасик?

- Чи були  батько і мати для дитини - взірець для наслідування. Те, як вони аіюіь, як поводяться, як розмовляють, стає для дітей зразком. У  народі говорять: «Шануй батька і неньку, то буде тобі скрізь гладень­ко».

-Діти, а у вас є молодші братики і сестрички?

-Як їх звуть? Як ви з ними граєтеся?

Молодших братиків і сестричок треба любити.

Ніколи не ображати, а навпаки, турбуватися про них, говорити най лагідніші слова. Коли всі в родині ввічливі, завжди буде лад і зати­шок у сім’ї.

-Діти, а коли збирається вся сім’я разом?

Правильно, у вихідні дні або у вечірні години, коли всі повертаються додому. То у домі стає гамірно, весело. Діти повинні шанувати своїх рідних. Слід завжди слухатись бабусю та матусю, татуся та дідуся, поважати їх, в усьому їм допомагати.

Фізкультхвилинка

Діти в лісі гуляють,

Бігають, стрибають

 Комариків відганяють

І додому повертають.

 V. Закріплення

Мама з сином в магазині

Все, що треба, є в вітрині.

Помічає щвидко син

Пречудовий лімузин.

Просить щедрість проявити

 - Цю машину враз купити.

Та пояснює матуся:

«Це купити не беруся,

Я куплю кілька динь

У сім’ї ти ж не один

Знати, син, тобі не гріх

 - Гроші тратяться на всіх».

Як поводиться хлопчик? Чому він так поводиться?

-Чи можуть батьки купувати своїм дітям усе, що вони хочуть?

Нащо потрібно витрачати гроші, які ми заробляємо? Що слід купувати в першу чергу: іграшки чи продукти?

Пам’ятай, що в сім’ї, ти не один.

VI. Підсумок уроку

Гра «Сам – разом»

Я починаю, а діти закінчують: Сам(а)

прокинулась і одягаюсь

чищу 

застеляю 

допомагаю 

вибираю 

Разом

прибираємо іграшки

ділимо 

-садимо 

робимо 

ремонтуємо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку