ознайомити дітей із поняттям «сім'я», члени сім'ї; сприяти розвитку мовлення учнів, вміння аналізувати запропоновані ситуації; виховувати любов до рідних, пошану до старших, бажання безкорисливо допомагати і проявляти до молодших турботу.
Урок №18 Тема. Ти не один.
Мета: ознайомити дітей із поняттям «сім’я», члени сім’ї;
сприяти розвитку мовлення учнів, вміння аналізувати запропоновані ситуації; виховувати любов до рідних, пошану до старших, бажання безкорисливо допомагати і проявляти до молодших турботу.
Обладнання: ілюстрації, прислів’я.
Хід уроку
І. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань
-Діти, шо доброго роблять усі члени вашої родини для вас?
-Які ваші вчинки дарують радість твоїм рідним?
-Наведіть приклади, як ви піклуєтеся про рідних?
III. Мотивація навчальної діяльності
-Тема нашого уроку - «Ти не один» в сім’ї. Кожен день повертаючись зі школи на вас чекають: тато, мама, бабуся, дідусь, сестричка чи братик - це і є ваша сім’я.
Це близькі люди, які люблять один одного, і допомагають один одному. Ваша сім’я радіє усім вашим успіхам. Хвилюються за ваше здоров’я і невдачі, допомагають у різних ситуаціях.
IV. Основна частина
1. Обговорення ілюстрації до вірша «Мама захворіла»
Захворіла мама наша,
А хвороба та - бронхіт
Допікає її кашель
у грудях щось болить.
Я у лікаря навчаюсь
Як матусю лікувати.
Заварив із травок чаю.
Став таблетки їй давати
А Сергійко, старший брат мій
Сів в навушниках і радий.
Із комп’ютером він грає,
А про маму щось не дбає.
-Хто виявляє увагу до хворої матусі? Як він це робить? Чому син неуважний? Що для нього важливіше: грати у комп’ютер чи зробити щось для мами?
-А як ставитися ви до своїх батьків, сестер, братів, нили вони занедужують?
Читання оповідання В. Сухомлинського»Комірчина для дідуся» Захворів Юрасиків дідусь, лежить і кашляє. Мати й тато мовчазні такі. Одного разу приходить Юрко з дитячого садка, бачить: закопує батько стовпи біля хати.
Що це ви будуєте, тату? - питається Юрко.
Комірчину до хати прибудовую. Дідусь житиме в комірчинці...
Юрко узяв маленьку лопатку, пішов на город, сів серед картоплиння
копає ямку.
Що це ти копаєш, Юрасику? - питається батько.
І а землянку будую... навіщо тобі землянка?
Ви з мамою житимете в ній, коли постарієте...
Запитання за змістом.
-Діти, як ви вважаєте, чому так сказав Юрасик?
- Чи були батько і мати для дитини - взірець для наслідування. Те, як вони аіюіь, як поводяться, як розмовляють, стає для дітей зразком. У народі говорять: «Шануй батька і неньку, то буде тобі скрізь гладенько».
-Діти, а у вас є молодші братики і сестрички?
-Як їх звуть? Як ви з ними граєтеся?
Молодших братиків і сестричок треба любити.
Ніколи не ображати, а навпаки, турбуватися про них, говорити най лагідніші слова. Коли всі в родині ввічливі, завжди буде лад і затишок у сім’ї.
-Діти, а коли збирається вся сім’я разом?
Правильно, у вихідні дні або у вечірні години, коли всі повертаються додому. То у домі стає гамірно, весело. Діти повинні шанувати своїх рідних. Слід завжди слухатись бабусю та матусю, татуся та дідуся, поважати їх, в усьому їм допомагати.
Фізкультхвилинка
Діти в лісі гуляють,
Бігають, стрибають
Комариків відганяють
І додому повертають.
V. Закріплення
Мама з сином в магазині
Все, що треба, є в вітрині.
Помічає щвидко син
Пречудовий лімузин.
Просить щедрість проявити
- Цю машину враз купити.
Та пояснює матуся:
«Це купити не беруся,
Я куплю кілька динь
У сім’ї ти ж не один
Знати, син, тобі не гріх
- Гроші тратяться на всіх».
Як поводиться хлопчик? Чому він так поводиться?
-Чи можуть батьки купувати своїм дітям усе, що вони хочуть?
Нащо потрібно витрачати гроші, які ми заробляємо? Що слід купувати в першу чергу: іграшки чи продукти?
Пам’ятай, що в сім’ї, ти не один.
VI. Підсумок уроку
Гра «Сам – разом»
Я починаю, а діти закінчують: Сам(а)
прокинулась і одягаюсь
чищу
застеляю
допомагаю
вибираю
Разом
прибираємо іграшки
ділимо
-садимо
робимо
ремонтуємо