Сценарій "Прощавай, Букварику!"

Про матеріал

Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.

Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.

Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.

Обладнання: «Чарівна квітка», корони з літерами, конверти із завданнями.

Дійові особи: Циганка, Дівчинка – Плакса, Пеппі Довга Панчоха, Помилка, Буквар, Читанка, Математика, Рідна мова, Злий Чарівник, (учні 5 класу), Літери (першокласники).

Перегляд файлу

                                    СВЯТО «БУКВАРИКА» 2018 рік

Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.

            Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.

            Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.

Обладнання: «Чарівна квітка», корони з літерами, конверти із завданнями.

Дійові особи: Циганка, Дівчинка – Плакса, Пеппі Довга Панчоха, Помилка, Буквар, Читанка, Математика, Рідна мова, Злий Чарівник, (учні 5 класу), Літери (першокласники).

Ведуча

– Добрий день! Раді вас вітати на нашім урочистім святі! Ну що, усі  зібралися у залі? 

Ведучий:

– Та  ні,  когось  не  вистачає…

Ведуча:

– Кого? Самі ж бо відгадайте, а потім радо привітайте.

                     (Звучить  пісня  «Школярі» на мотив «Бу-ра-ти-но!»)

Ведучі (співають і танцюють):

До школи радо хто спішить?

Хто старанно уроки вчить?

Хто хоче все на світі знать,

Уміє і читати-писати?

Усі їх завжди пізнають.

Скажіть-но, як цих діток звуть?

Усі:

ШКО-ЛЯ-РІ!

Ведучі (співають):

Хто радує і тат, і мам?

Хто кожну справу робить сам?

Хто дружно й весело співа,

Родину щастям зігріва?

Усі їх завжди пізнають.

Скажіть-но, як цих діток звуть?

Усі:

ШКО-ЛЯ-РІ!

 

Ведучий:

  • Що ж, вітайте! Ось він – наш  перший клас!

 

Вчитель

Доброго дня, шановні гості! Дорогі діти!

Ось і настав той день, коли ми закінчили працювати з першим у своєму житті підручником – «Букварем», проводимо свято прощання із цією мудрою і для кожної людини необхідною в житті книгою.

Пам‘ятаєте, як 1-го вересня, коли вам вручили Букварі,  вам хотілося швидше зазирнути всередину, дізнатися, що там.

 Сьогодні для вас «Буквар» - то звичайний підручник. Він навчив вас добре і швидко читати. Згодом ви познайомитесь із іншими підручниками, які будуть продовжувати його важливу  справу. Але  поради вашого першого друга ви пам’ятатимете все своє життя: любити свою рідну землю, шанувати її працьовитих людей, берегти святині нашого народу : мову, пісню, хліб, вербу, калину

Першокласники

1. Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними  й наше свято –

Вшанування Букваря!

2. Ми Букварик почали

Восени вивчати.

А тепер вже на 12

           Вміємо читати.

 

  1.    Мальвіна
  • Ми отримали листа

(читає листа)

«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію З нетерпінням чекаю визволення.

Ваш Букварик.»

 Буратіно

Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.

 

(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).

 

  1. Циганка: А ви хто такі?

Учень : Ми першокласники.

Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.

Учень: Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.

Циганка: Яку пелюстку .Краще в карти зі мною пограйте.

Учень: Алла Олексіївна, а хіба дітям можна в карти грати?

Вчителька: Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.

(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям .Діти відповідають).

Циганка: вгадали.

Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.

(Циганка віддає дітям пелюстку. )

Першокласники

3. Літера перша і перше слово,

З книгою перша серйозна розмова.

Перша сторінка, наступна сторінка,

Успіхи перші, і перші сльозинки.

4. А як важко було нам

Палички писати.

Ставити їх по порядку,

Мов солдатів на зарядку.

 5. Ох за них нам попадало,

Бо ставали як попало.

Не вірили ні вчителька, ні мама,

Як важко було ставити їх прямо.

6. Такі муки ми терпіли,

Доки склад числа той вчили.

Зате тепер усі ми

Обчислюємо на високий рівень.

 

Пісня «Ми першокласники»____________________________________

Слово для привітання надається директору школи

 

 

(Знову звучить музика і з’являється  Дівчинка- клякса).

 

  1. Дівчинка- клякса. Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам пелюстку чи що? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свою пелюстку. Відповідайте: -так або – ні!

- Треба гарно вам читати?

- Треба менших ображати?

- На перервах верещати?

- Парти всі розмалювати?

- Друзів треба виручати7

- Треба слухати матусю?

- Тоді дратуйте хоч бабусю!

- У класі вибийте шибки!

- Вчительці робіть все навпаки!

- Чи хочете друзями моїми стати?

- Та я ж вас краще вчительки буду навчати!

Тоді беріть пелюстку і забирайтеся геть. З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити.

 

  1. Пеппі: Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятись. Сподіваюсь, що ви такі самі і школа вам не потрібна. Якщо доведете, що я не права, віддам пелюстку.

 

(Діти виконують танець «Дитяча полька)____________________

 

Пеппі: здається ви мене переконали. Пелюстка ваша. А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?

 

(Виходить Помилка).

  1. Помилка: Я Помилка лукава,

                   Погана в мене слава.

                   Букви плутаю, бува,

                   Перекручую слова.

                   Ну що , розумні первачки?

                   Мої знайдете помилки?

                   Якщо пелюсточку бажаєте,

                   Попрацювати добре маєте.

(Показує дітям картки, на яких записані слова з помилками. Діти їх виправляють).

 

З’являється Чарівник і звертається до присутніх.

  1. Чарівник: Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. А я зникаю. Мене не шукайте. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик! (Віддає вчителеві конверт і зникає).

 

Вчитель: Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут.

(У конверті завдання для батьків).

Батьки разом з дітьми розділяються на 2 команди

- Придумати якомога  більше слів на задану літеру. (А,О)

- Гра «Зібрати портфель»

1 команда (збирають предмети, щоб там була буква А) ;

2 команда (збирають предмети, щоб там була буква О) ;

Навчальне приладдя  (книга, зошит, кольорові олівці, простий олівець, пенал, фломастери, фарби, ручка, щоденник, кольоровий: картон, папір, пластилін, полотенце, мило)

 

Слово для привітання надається мамі_________________________

 

Вчитель: молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?

(Заходить Букварик, діти одягають корони з літерами).

 

Букварик: Я мандрую по країнах,

                    Я з абеткою дружу.

                     І малечу як зустріну

                     Грамоті одразу вчу.

                     Я щасливий дуже,

                     І тому радію,

                     Що всі діти в вашім класі

                     Вже читати вміють.

ПЕРШОКЛАСНИКИ

7. Ой було мороки з нами

      Вчительці багато.

      Як слова ми за хвилину

       Вчилися читати.

8. Згадайте, люба вчителько,

Матусі, татусі,

Як «бекали » і «мекали»

Спочатку ми усі.

9. А нині любо слухати,

Як добре ми читаємо.

Подякуємо Букварику

І разом попрощаємось.

 

10.  Про труднощі пережиті,

            Про те, як їх ми долали

            Можна стільки говорити,

            Та часу замало.

 

 11.   Любі гості, мами й тата,

         В нас букварикове свято.

         Добре, що прийшли до нас

         На гостину в перший клас.

Пісня «Мій   букварик, мій букварик»_______________________________

 

 

Букварик:

                       Всі літери вже вивчені,

                     Усіх їх тридцять три.

                     Вони сьогодні зі мною

                     У гості до вас прийшли.

 

ПЕРШОКЛАСНИКИ

 

12 Ми – літери відомі,

Ми кожному знайомі.

Але про кожну літеру

Ви знаєте не все.

Ми – літери незвичні,

Ми дуже симпатичні.

Багато цікавинок

Кожна з нас несе.

Послухайте, друзі

 « Абеткову пісеньку»  про нас._______________________

Буквар:

У мене для вас є ще один сюрприз. Це підручники нові для навчання дітворі.

(Виходять Читанка, Рідна мова, Математика)

Читанка: Я ваша перша читанка,

                   Красива в мене свитонька.

                   Цікаві сторінки, є вірші і казки.

                   Покажу вам сто земель

                   І космічний корабель.

                   Даруватиму щодня

                   І забави, і знання.

Рідна мова: Як найчарівніша колискова

                    Плекає вас з дитинства рідна мова.

                    То піснею злине, то гарною казкою,

                    То словом догани, то доброю ласкою. 

                     Під мамине слово ви виросли нишком.

                     Шануйте, друзі, цю гарну книжку.

Математика: Один, два, три, чотири, п’ять!

                      Вміють діти рахувати.

                      Дуже точна я наука

                      І мене всі люди вчать.

                      Я потрібна всім – це знайте,

                      Математику вивчайте!

 (Виходять п’ятикласники).

  1. Ми навчаємось у школі вже п’ять років.

Тому шкільні будні нам звичні й приємні, хоча бувало, і ми потрапляли у різні історії.

 А щоб з вами такого не сталося , ми вам дамо кілька порад.

 

  1. Щоб не гнітили вас горе і біди

До кінця з’їдайте сніданки й обіди.

Нещастя женіть, наче воду крізь сито!

  1. А трапиться двійка, гірка, мов цибуля,

Хоч як вона клята пече вас і муля,

Сльози видушує й кислу міну.

Миріться й приймайте як вітаміни.

 

  1. Хай кожен із вас буде готовий

Покуштувати гірчиці і хрону.

Зате, хоч і буде в навчанні важко –

Дванадцятки цвістимуть в журналі як ромашки.

(Роздають першокласникам паперові ромашки з 12).

Першокласники:

  1.  Добрий , Букварику,

Спасибі тобі за добру науку.

За паличку першу і першу букву.

  1. Ми пам’ятатимем довгі роки

Добрі і мудрі твої уроки.

  1. Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже!

Всі:   Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!

Пісня «А ми бажаєм вам добра»_____________________________

Вчитель: Вже час закінчувати свято

           І хочу я всім побажати:

           Хай Бог охороняє вас від злого,

           Хай буде мир і добро

           Щоб всі були здорові і щасливі.

 

 

1

 

docx
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку