Розробка уроку-тренінгу: «А я не скорилася, із сліз відродилася…»

Про матеріал

Розробка уроку-тренінгу: «А я не скорилася, із сліз відродилася…» для учнів 3-4 класів.

Мета: закріпити та поглибити знання дітей про Україну та рідний край; продовжувати вчити розуміти зміст понять «Батьківщина», «краса рідного краю»; познайомити з історичним та духовним корінням українського народу; прищеплювати інтерес до культурної спадщини свого народу, любов до рідного краю, почуття гордості за Україну.

Перегляд файлу

УКРАЇН А

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

«ПЕРШОТРАВНЕВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ» ПЕРШОТРАВНЕВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ НІКОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

Розробка уроку-тренінгу:

«А я не скорилася, із сліз відродилася…»

 

 

 

                                                                                                   Підготувала:

учитель початкових класів

Калєйнік Маpина Микoлаївна

 

 

 

 

 

                                                       2018 p.

Урок – тренінг

Тема. А я не скорилася, із сліз відродилася…

Мета. Закріпити та поглибити знання дітей про Україну та рідний   край; продовжувати вчити розуміти зміст понять «Батьківщина», «краса рідного краю»; познайомити з історичним та духовним корінням українського народу; прищеплювати інтерес до культурної спадщини свого народу, любов до рідного краю, почуття гордості за Україну.

Обладнання.

  • Карта України.
  • Вирізані  паперові квіти (червоні, сині, жовті).
  • Клубок ниток.
  • Картки до гри: «Хто придумає  кінець – той буде молодець».
  • Картки до гри: «Склади прислівя».

 

                            Хід уроку-тренінгу

1.Знайомство: « Клубок ниток»

- Шановні гості! Дорогі діти! Ми раді вітати вас у нашому класі!

 - Діти, я поглядаю на кожного з вас і бачу вас у майбутньому. Кожен з вас уже виріс, одержав освіту і став корисним нашому суспільству. Ось тільки важко мені уявити - хто ким став. Уявіть себе через 15 років, назвіть своє ім’я і скажіть ким ви стали і що корисного робите для людей.

(Вчитель розмотує нитки з клубка і передає клубок дітям, тримаючи кінець нитки у руках. Кожен учасник тренінгу розмотує далі, називає своє ім’я і говорить, ким він хоче бути, коли виросте).

 

 

2.Зворотний зв’язок

- Діти, як ви вважаєте, як треба організувати своє життя, щоб ваша мрія збулась і через 15 років ви були здоровими і корисними суспільству? Закінчіть речення: « Для цього я…»

(Клубок діти передають у зворотному порядку, намотуючи нитку).

Висновок: Я вірю, діти, що ви оберете правильний шлях і в майбутньому будете готові віддати  Україні свої люблячі серця, розум  і працьовиті руки. Щоб держава міцніла, багатіла, треба кожному докласти зусиль.

3.Правила

- Щоб урок пройшов цікаво, яких правил треба додержуватися?

* Приходити вчасно;

* кожна думка має автора;

* бути толерантним;

* правило піднятої руки;

* бути позитивним;

* говорити по черзі;

* говорити коротко.

4. Очікування

- Сьогодні  на  уроці ми поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – про Батьківщину. Урок присвячений 20 річниці незалежності України.

( Кожен учень отримує різнокольорову квіточку).

  • Напишіть на квіточці своє ім’я та озвучте  свої очікування  від уроку.

 5. Мозковий штурм

- Що ж означає слово Батьківщина? (Відповіді дітей)

- А ось як думає поет  Василь Симоненко, що ж означає це прекрасне і просте слово – Батьківщина.

Учні              1. Що таке Батьківщина?

                       Під віконцем калина

                       Тиха казка бабусі,

                        Ніжна пісня матусі,

 

                        2.  Дужі руки у тата,

                        Під тополями хата.

                        Під вербою криниця

                        В чистім  полі пшениця,

 

                        3. Серед лугу лелека

                       І діброва далека,

                       І веселка над лісом,

                       І стрімкий обеліск.

Висновок. Отже, діти, Батьківщина – це наш рідний край, наша Україна. Це земля на якій народилися ми. Тому вона для нас – свята. Батьківщина – це найдорожче, найрадісніше, найкраще місце на землі, все те, що ми найбільше любимо і шануємо своїм серцем.

Руханка «Батьківщина»

-З чого починається Батьківщина? ( Відповіді дітей)

Висновок. Батьківщина для нас починається з мами. З першої миті життя схиляються над нами їхні обличчя. Разом з колисковою піснею матері вливається у дитину ніжність і доброта.

 Батьківщина починається також із дужих батьківських рук, готових завжди підтримати, з мудрого батьківського слова.

 Мати  й батько – найдорожчі для нас люди. « Шануй батька твого і матір твою, щоб добре було тобі й довголітнім ти був на землі»,- вчить Біблія.

Все життя батьки піклуються про нас, навіть тоді коли ми вже дорослі, бажають нам добра і щастя. Слово «Батьківщина» бере початок від слова «батьки».

Родина до родини  - складається народ України.

6.Гра «Хто придумає  кінець – той буде молодець»

- Ви вже трішки притомилися, тож пора і відпочити. Пограємо в гру «Хто придумає  кінець – той буде молодець».

Ки –  Київ, килим, Кирило.

Ма – мама, мальви, Марічка.

Ро – родина, робота, рослини.

Ба – Батьківщина, батько, барвінок.

7. Міні лекція

- З гіркотою згадаємо минуле України. На долю нашого народу випало багато трагедій. Русь – Україна відома всьому світові своїми багатими землями, хлібом – сіллю, піснею, добрими людьми. Так сталося, що наші природні багатства були ласим шматком для сусідів. Вижити, вистояти в боротьбі проти  їхніх зазіхань – було найголовніше для українців. Навали татарських орд, турецьких яничар, польських феодалів, які хотіли поневолити український народ. Російський царизм заборонив писати й друкувати українською мовою, мати власну історію. Україна весь час була у неволі, багатства – розграфлені, люди -  поневолені.

- Довгим і тернистим був шлях українського народу до омріяної волі. І ось 24 серпня 1991 року Україну проголошено незалежною демократичною державою. Відроджується і мова, і культура, і традиції українців.

 

                       4.  Встала мати Україна,

                              Сонце засвітила,

                              Пробудилася народна

                              Незнищенна сила.

                         5.  Сотні раз нас розпинали,

                              Та не побороли,

                              Бо не вмерла Україна

                               І не вмре ніколи.

                         6. Слава тобі, Україна,

Невмируща слава.

Та святиться твоя воля

 І твоя держава.

 8. Робота в групах. Вправа: «Склади прислівя»

( Об’єднання дітей  у 3 групи за кольорами квітів.)

Завдання групам:

1 група - * Люби і знай свій рідний край.

2група - * За рідний край життя віддай.

3 група -* У країна рідненька, як батько і ненька.

9. Завершення тренінгу

- Діти, візьміть свої квіти  і якщо ваші очікування здійснилися, прикріпіть їх на карту України.

Висновок . Подивіться яка красива і квітуча наша Україна.

10. Прощання

Усі беруться за руки і промовляють: «Разом нас багато» - сходяться до середини і піднімають зчеплені руки вгору, « Нас не подолати» - розходяться, опускаючи зчеплені руки донизу.

(Повторити тричі. Потім діти аплодують).

1

 

doc
Додано
8 липня 2018
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку