Розробка уроку-тренінгу: «А я не скорилася, із сліз відродилася…» для учнів 3-4 класів.
Мета: закріпити та поглибити знання дітей про Україну та рідний край; продовжувати вчити розуміти зміст понять «Батьківщина», «краса рідного краю»; познайомити з історичним та духовним корінням українського народу; прищеплювати інтерес до культурної спадщини свого народу, любов до рідного краю, почуття гордості за Україну.
УКРАЇН А
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
«ПЕРШОТРАВНЕВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ» ПЕРШОТРАВНЕВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ НІКОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Розробка уроку-тренінгу:
«А я не скорилася, із сліз відродилася…»
Підготувала:
учитель початкових класів
Калєйнік Маpина Микoлаївна
2018 p.
Урок – тренінг
Тема. А я не скорилася, із сліз відродилася…
Мета. Закріпити та поглибити знання дітей про Україну та рідний край; продовжувати вчити розуміти зміст понять «Батьківщина», «краса рідного краю»; познайомити з історичним та духовним корінням українського народу; прищеплювати інтерес до культурної спадщини свого народу, любов до рідного краю, почуття гордості за Україну.
Обладнання.
Хід уроку-тренінгу
1.Знайомство: « Клубок ниток»
- Шановні гості! Дорогі діти! Ми раді вітати вас у нашому класі!
- Діти, я поглядаю на кожного з вас і бачу вас у майбутньому. Кожен з вас уже виріс, одержав освіту і став корисним нашому суспільству. Ось тільки важко мені уявити - хто ким став. Уявіть себе через 15 років, назвіть своє ім’я і скажіть ким ви стали і що корисного робите для людей.
(Вчитель розмотує нитки з клубка і передає клубок дітям, тримаючи кінець нитки у руках. Кожен учасник тренінгу розмотує далі, називає своє ім’я і говорить, ким він хоче бути, коли виросте).
2.Зворотний зв’язок
- Діти, як ви вважаєте, як треба організувати своє життя, щоб ваша мрія збулась і через 15 років ви були здоровими і корисними суспільству? Закінчіть речення: « Для цього я…»
(Клубок діти передають у зворотному порядку, намотуючи нитку).
Висновок: Я вірю, діти, що ви оберете правильний шлях і в майбутньому будете готові віддати Україні свої люблячі серця, розум і працьовиті руки. Щоб держава міцніла, багатіла, треба кожному докласти зусиль.
3.Правила
- Щоб урок пройшов цікаво, яких правил треба додержуватися?
* Приходити вчасно;
* кожна думка має автора;
* бути толерантним;
* правило піднятої руки;
* бути позитивним;
* говорити по черзі;
* говорити коротко.
4. Очікування
- Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – про Батьківщину. Урок присвячений 20 річниці незалежності України.
( Кожен учень отримує різнокольорову квіточку).
5. Мозковий штурм
- Що ж означає слово Батьківщина? (Відповіді дітей)
- А ось як думає поет Василь Симоненко, що ж означає це прекрасне і просте слово – Батьківщина.
Учні 1. Що таке Батьківщина?
Під віконцем калина
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
2. Дужі руки у тата,
Під тополями хата.
Під вербою криниця
В чистім полі пшениця,
3. Серед лугу лелека
І діброва далека,
І веселка над лісом,
І стрімкий обеліск.
Висновок. Отже, діти, Батьківщина – це наш рідний край, наша Україна. Це земля на якій народилися ми. Тому вона для нас – свята. Батьківщина – це найдорожче, найрадісніше, найкраще місце на землі, все те, що ми найбільше любимо і шануємо своїм серцем.
Руханка «Батьківщина»
-З чого починається Батьківщина? ( Відповіді дітей)
Висновок. Батьківщина для нас починається з мами. З першої миті життя схиляються над нами їхні обличчя. Разом з колисковою піснею матері вливається у дитину ніжність і доброта.
Батьківщина починається також із дужих батьківських рук, готових завжди підтримати, з мудрого батьківського слова.
Мати й батько – найдорожчі для нас люди. « Шануй батька твого і матір твою, щоб добре було тобі й довголітнім ти був на землі»,- вчить Біблія.
Все життя батьки піклуються про нас, навіть тоді коли ми вже дорослі, бажають нам добра і щастя. Слово «Батьківщина» бере початок від слова «батьки».
Родина до родини - складається народ України.
6.Гра «Хто придумає кінець – той буде молодець»
- Ви вже трішки притомилися, тож пора і відпочити. Пограємо в гру «Хто придумає кінець – той буде молодець».
Ки – Київ, килим, Кирило.
Ма – мама, мальви, Марічка.
Ро – родина, робота, рослини.
Ба – Батьківщина, батько, барвінок.
7. Міні лекція
- З гіркотою згадаємо минуле України. На долю нашого народу випало багато трагедій. Русь – Україна відома всьому світові своїми багатими землями, хлібом – сіллю, піснею, добрими людьми. Так сталося, що наші природні багатства були ласим шматком для сусідів. Вижити, вистояти в боротьбі проти їхніх зазіхань – було найголовніше для українців. Навали татарських орд, турецьких яничар, польських феодалів, які хотіли поневолити український народ. Російський царизм заборонив писати й друкувати українською мовою, мати власну історію. Україна весь час була у неволі, багатства – розграфлені, люди - поневолені.
- Довгим і тернистим був шлях українського народу до омріяної волі. І ось 24 серпня 1991 року Україну проголошено незалежною демократичною державою. Відроджується і мова, і культура, і традиції українців.
4. Встала мати Україна,
Сонце засвітила,
Пробудилася народна
Незнищенна сила.
5. Сотні раз нас розпинали,
Та не побороли,
Бо не вмерла Україна
І не вмре ніколи.
6. Слава тобі, Україна,
Невмируща слава.
Та святиться твоя воля
І твоя держава.
8. Робота в групах. Вправа: «Склади прислів’я»
( Об’єднання дітей у 3 групи за кольорами квітів.)
Завдання групам:
1 група - * Люби і знай свій рідний край.
2група - * За рідний край життя віддай.
3 група -* У країна рідненька, як батько і ненька.
9. Завершення тренінгу
- Діти, візьміть свої квіти і якщо ваші очікування здійснилися, прикріпіть їх на карту України.
Висновок . Подивіться яка красива і квітуча наша Україна.
10. Прощання
Усі беруться за руки і промовляють: «Разом нас багато» - сходяться до середини і піднімають зчеплені руки вгору, « Нас не подолати» - розходяться, опускаючи зчеплені руки донизу.
(Повторити тричі. Потім діти аплодують).
1