Екологічні проблеми поставили перед школою важливе завдання – навчити та виховати дітей, які будуть розв'язувати проблеми охорони, раціонального використання природи. Дана виховна програма основною метою вважає - пробудити у школярів особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, продемонструвати, що екологічні проблеми мають глобальний характер та для їх вирішення потрібні спільні зусилля всього людства.
«Права людини і довкілля»
(виховна програма)
Класний керівник
Іванковецької ЗОШ І-ІІ ступенів
Гаврилюк О.С.
«Кожна миттєвість роботи,
яка зветься виховання,
В.О. Сухомлинський
«Відкиньте прекрасне, і не буде потворного,
облиште високе, і не буде низького».
Лао-Цзи
Естетичне виховання виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках. Важливим є сприймання об’єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція, власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості. «Прагнення до ідеалу – перший поштовх, стимул до самовиховання, а без самовиховання не можна уявити духовного життя»( В. Сухомлинський)
Актуальність взаємодії суспільства і природного середовища висунула перед школою завдання формування у дітей відповідального ставлення до природи. У зв'язку з цим екологічна освіта й екологічне виховання стають важливим напрямком педагогіки.
Потреба в екологічній освіті пов’язана з необхідністю забезпечувати сприятливі умови для життя людини, адже якість навколишнього середовища визначає здоров’я – основне право людини й головну мету розвитку цивілізації.
І в цій системі особливе місце належить школі - найважливішій ланці становлення особистості.
Екологічні проблеми поставили перед школою важливе завдання – навчити та виховати дітей, які будуть розв'язувати проблеми охорони, раціонального використання природи.
Мета: пробудити у школярів особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, продемонструвати, що екологічні проблеми мають глобальний характер та для їх вирішення потрібні спільні зусилля всього людства; виховати в дітях любов та дбайливе ставлення до природи, любов до рідного краю, привернути увагу до екологічних проблем шляхом пропаганди екологічної культури, навчити аналізувати, робити висновки, вчити культурі спілкування, розвинути творчі здібності дітей та спонукати до думок про майбутнє людства і планети.
Основні завдання:
- реалізація основних принципів стійкого розвитку;
- усвідомлення учнями необхідності збереження глобальної рівноваги та причетності кожного до проблем навколишнього середовища та життя суспільства;
- організація практичної діяльності учнів, спрямованої на розв'язання конкретної соціальної проблеми місцевої громади ;
- розвиток пізнавальної, творчої, громадської активності школярів у ході екологічної діяльності;
- поглиблення і розширення екологічних знань дітей;
- виховання любові до природи, прагнення берегти і примножувати її багатства;
- формування вміння і навичок природоохоронної діяльності;
- розвиток критичного мислення;
- соціалізація учнів, як засіб формування гармонійної особистості.
Назва виховного заходу |
Форма проведення |
Орієнтований зміст |
«Закони життя мого класу»
|
калейдоскоп |
Життя класного колективу, лідер класу, рівність між однокласниками
|
«У добрі справи ти вклади прекрасні прояви душі!
|
етична бесіда з елементами гри
|
Краса людської душі, добрі справи та діла, позитивні та негативні прояви характеру, як викоренити агресію
|
«Ти на Землі – Людина»
|
тренінг |
Ставлення людей до навколишнього середовища, прояви основних чеснот людини
|
«Вчинок, відповідальність, наслідки»
|
круглий стіл |
Вчинки можуть бути різні, відповідальність за свої вчинки, наслідки неадекватної поведінки
|
«Акція Милосердя» |
Благодійна акція |
Участь у благодійних акціях |
«Уроки добрих справ»
|
презентація |
Добрі справи та діла, доброта повинна жити у серцях
|
«Заповіді людяності» |
відверта розмова |
Заповіді кожної людини, людяність
|
«Без добрих справ немає доброго імені»
|
дискусія |
Добрі справи, наші імена, творити добро
|
«Духовне здоров’я. Що це?»
|
анкетування |
Духовність, душа кожної людини, вплив середовища на здоров’я
|
«Екологія душі» |
Відверта думка |
Сутність поняття «екологія», види здоров’я, моральне, психічне, духовне здоров’я
|
«Стан душі» |
Телефон довіри |
Зовнішня та внутрішня краса людини, занепокоєння як порушення цілісності спокою
|
«Пізнай себе в красі» |
Естетична хвилинка |
Людина повинна творити добро, проявляти свої найкращі якості
|
«Добро – це коло, в середині якого є краса»
|
Урок-казка |
Казки повинні жити в наших серцях до старості, добро завжди рухається по колу, розкрийте внутрішню красу
|
«Діти - посмішка природи»
|
Музична вітальня |
Музичні твори про красу людей,краса поряд, діти в житті головне
|
«Феєрія краси» |
Ігрова програма |
Краса зовнішня та внутрішня, чи може макіяж приховати погані наміри?
|
«Давайте, друзі, разом природу берегти!»
|
Акція заклик |
Навколишнє середовище потребує допомоги, зелений патруль, природа наше багатство
|
«Мій день, мої вчинки» |
Колективна творча справа |
Погані та хороші вчинки, образи та пробачення, ми повинні пишатися своїми вчинками, а не соромитися їх
|
«Яка краса навколо, а ми не помічаємо»
|
екскурсія |
Вихід до лісу з метою побачити красу природи, прищеплювати любов до Батьківщини, розвивати естетичні смаки
|
«Червона книга, для кого?» |
Анкета думок |
Червона книга та її створення, розділи червоної книги, сутність понять «флора» та «фауна», безслідне зникнення рослин та тварин з лиця Землі
|
«Квітковий вернісаж» |
Свято квітів |
Різноманітність квітів та кольорів, її величність Квітка
|
«Вальс квітів» |
екскурсія |
А навколо така краса, розмаїття видів рослинного світу
|
«У кожного своя краса» |
опитування |
Кожна людина – індивідуальна та неповторна, мої кумири для мене приклад
|
«Моє дозвілля» |
екскурсія |
Відпочинок на природі |
«Збережіть рідну природу»
|
Екологічна акція |
Участь в акції, посади дерево, значення природи в житті людини
|
«Квіти – очі землі»
|
Виставка творчих робіт |
Земля без квітів не Земля, легенди про рослини
|
«Не в красі сила, а в хороших діях»
|
презентація |
Людина не повинна приносити собі задоволення, а іншим шкоду чи біль, за свої вчинки потрібно відповідати
|
«Я можу створити прекрасне...»
|
Година спілкування |
Кожна людина часточка природи, оберігати та примножувати прекрасне, мої цінності
|
«Намалюй свій портрет» |
Школа совісності |
Самооцінка, прояви егоїзму |