Тема: Різноманітність плодів та їх поширення
Мета: узагальнити знання учнів про плоди та способи їх поширення; удосконалити навички розпізнавання плодів; розвивати навички роботи в малих групах; формувати пізнавальний інтерес до вивчення біології
Обладнання: зображення різних типів плодів (малюнки, таблиці), маршрутні листи, картки із завданнями, пазли розрізані на п’ять частин, букви для ключа кожній команді на іншому кольорі паперу, скриньки зі «скарбами».
Правила квесту: У квесті беруть участь 3 команди по 5 учнів. Кожна команда отримує маршрутний лист . Користуючись підказками та отримуючи окремі букви на кожній станції - повинні знайти ключ(назва плоду)
Хід квесту
Привітання у вигляді ланцюжка побажань командам
Пояснення правил квесту
Роздача маршрутних листів командам
Пропоную вам здійснити цікаву подорож та знайти заховані скарби, але щоб відкрити чарівну скриню, вам необхідно буде підібрати ключ, для цього на кожній зупинці вам роздаватимуть окремі елементи. Бажаю успіху!!!
1 |
Старт ( Шифрограма) |
|
2 |
Третій зайвий |
|
3 |
Головоломка |
|
4 |
Помилка |
|
5 |
Пантоміма |
|
6 |
Пазли |
|
7 |
Склади схему |
|
8 |
Загадка |
|
Фініш (скласти з букв, які роздавали на зупинках ключове слово, для відкривання скрині: І к. – зернівка; ІІ к.- кістянка; ІІІ к. - листянка)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Шифрограма
Скласти із літер, які зустрічаються у стовпці лише один раз слово, що має відношення до теми заняття:
і |
к |
с |
с |
т |
с |
і |
о |
а |
о |
с |
с |
м |
т |
р |
і |
а |
м |
а |
с |
р |
о |
н |
г |
т |
с |
і |
е |
к |
а |
м |
о |
м |
с |
н |
л |
р |
о |
н |
о |
і |
с |
н |
і |
р |
а |
і |
т |
р |
с |
р |
і |
т |
с |
а |
р |
а |
м |
р |
т |
м |
с |
я |
м |
р |
а |
р |
е |
н |
о |
с |
і |
т |
м |
н |
і |
н |
т |
р |
а |
е |
і |
н |
б |
о |
і |
н |
н |
о |
з |
е |
а |
і |
б |
к |
о |
т |
р |
в |
о |
н |
к |
т |
а |
н |
а |
н |
т |
о |
і |
і |
і |
т |
а |
к |
і |
т |
і |
о |
о |
т |
а |
н |
е |
т |
н |
ї |
н |
а |
н |
і |
р |
е |
і |
т |
о |
я |
і |
я |
і |
т |
о |
і |
т |
о |
н |
ї |
т |
а |
н |
н |
о |
н |
т |
к |
н |
я |
р |
я |
о |
о |
т |
к |
о |
к |
н |
р |
с |
ч |
і |
м |
а |
о |
н |
а |
т |
ф |
о |
т |
н |
т |
а |
к |
ф |
л |
м |
л |
т |
н |
о |
о |
а |
о |
ф |
с |
н |
ф |
о |
л |
н |
м |
л |
е |
н |
к |
е |
ф |
у |
л |
т |
п |
т |
х |
о |
а |
м |
л |
с |
т |
і |
м |
л |
х |
ч |
л |
т |
о |
с |
н |
т |
п |
к |
о |
о |
к |
е |
о |
т |
т |
і |
2.Третій зайвий
Командам роздаються картинки із зображенням різних типів плодів. Потрібно знайти зайве зображення і пояснити свою думку.
3.Головоломка
Потрібно правильно розташувати букви і пояснити значення кожного слова , а також те що їх об’єднує.
Обркокачо |
Коробочка |
Кручост |
Стручок |
Варзінек |
Зернівка |
Кручостеч |
Стручечок |
Обркокачо |
Коробочка |
Аклястин |
Листянка |
Окубял |
Яблуко |
Зубанигра |
Гарбузина |
Адояг |
Ягода |
4.Помилка. Потрібно виправити помилки у тексті
Якщо квітка має лише одну маточку, то в неї утворюється збірний або складний плід. Супліддя утворюється у винограду. Плід сливи та помідора належить до однонасінних. (І команда)
За наявності у квітки декількох маточок утворюється простий плід. У таких рослин як горох, соя, квасоля – плід стручок. У кавуна, помідора та смородини - плід ягода. (ІІ команда)
Прикладом однонасінних сухих плодів є кістянка. Насінини у бобу кріпляться до плівчастої перетинки, яка поділяє порожнину плода на дві частини. До нерозкривних сухих плодів належать: коробочка, горіх, зернівка. (ІІІ команда)
5.Пантоміма
Потрібно без слів показати спосіб поширення плодів окремих рослин
І команда – огірок-пирскач;
ІІ команда – череда;
ІІІ команда – латаття.
6.Пазли
Скласти картинку із розділеного зображення у вигляді пазлів та назвати і охарактеризувати вид плода (сухий, соковитий; простий, складний; розкривний, нерозкривний)
І команда
ІІ команда
ІІІ команда
7.Склади схему
Кожній команді роздається конверт, у якому окремі деталі даної схеми
8.Загадка
Відгадати загадку і вказати назву плода
І команда
Соком діжечка налилась, на городі примостилась. Жовтобока і цукриста так і проситься, щоб з’їсти. (Диня)
ІІ команда
Кавунчики дрібненькі, Смугасті та кисленькі, У колючки вбралися І кущиком назвалися. (Аґрус)
ІІІ команда
Сам жовтенький, соковитий достигає серед літа. Він у джемі, у варенні і солодкий, і приємний. (Абрикос)
3.Підбиття підсумків
Учні повертаються на першу зупинку, де є 3 скриньки. Ключові слова обмінюють на ключі. Скриньки – заповнені різнокольоровими камінцями, що символізують знання, отримані на уроці.