Тема. Закріплення знань про корінь слова.
Очікувані результати:
Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, відновлює деформований текст, створює власне повідомлення.
Досліджуємо мовлення: аналізує слова, знаходить спільну частину, добирає спільнокореневі слова, вміє їх відрізняти від синонімів, розуміє лексичне значення слів, творить нові слова
Взаємодіємо усно: уважно сприймає усне мовлення, доречно реагує, обговорює з іншими інформацію, презентує результати роботи групи.
Обладнання: мультимедійний комплект, цеглинки Лего, картки
Хід уроку
І. Організація класу
Весела пісенька дзвіночка
Покликала нас всіх на урок,
Я бачу ваші милі личка
І очі з безліччю думок.
Ми помандруємо в світ чудовий,
Що гордо Україною зовуть.
Та лиш кмітливість і увагу
З собою взяти не забудь.
Сьогодні ми з вами вирушимо в віртуальну подорож нашою рідною Батьківщиною.
Девіз уроку: (гра шифрувальник)
7 6 4 2 1 3 5 9 8
про, знання, працювати, подорожувати, Дружно, старанно, Щоб, слова, корінь,
12 11 10
застосувати, практиці, на
(Дружно подорожувати. Старанно працювати. Щоб знання про корінь слова на практиці застосувати)
Вправа «Очікування»
У – увага
С – старанність
Л – лінь
П – працьовитість
Б – байдужість
І – інтерес
Х – хороший настрій ( успіх)
ІІ Актуалізація опорних знань
Завітав сьогодні в клас
Знову на урок до нас
Кубик, діти, не простий
Кубик, діти, чарівний
Він нам доріжку прокладає
І знання ваші перевіряє
(Запитання на кубику:
Над яким розділом працюємо?
Як називається змінна частина слова?
Для чого служить закінчення?
Що таке основа слова?
Що таке корінь слова?
Які слова називають спільнокореневими?
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
Молодці. Ви добре справилися із завданням Чарівного кубика.
Сьогодні на уроці ми з вами:
- вирушимо у віртуальну подорож нашою рідною Батьківщиною;
- закріпимо знання про корінь слова;
- будемо вправлятись у доборі спільнокореневих слів, складати речення.
Тож сідайте зручненько і рушаймо.
ІV Узагальнення і систематизація знань
(Відеосюжет про красу України. Вчитель, або учень читає рядки вірша)
У нас красивий, гарний край:
Квіти, море, річка, гай!
Рідне все: поля, діброви,
А сади які чудові!
Ненька наша – Україна,
Адже ти для нас єдина!
Каліграфічна хвилинка
Підготуйте зошити до роботи. Покладіть їх правильно, сядьте рівненько. Запишіть каліграфічно сьогоднішнє число, класна робота. З нового рядочка запишіть , як називається наша Батьківщина.
Гра «Дослідники»
Прочитайте вірш на дошці, випишіть каліграфічно спільнокореневі слова до слова Україна. З одним словом складіть речення.
Ми маленькі українці-
Треба всім це знати,
Українці наші тата,
Українки мами.
- З одним словом складіть речення.
Поки ми з вами милувалися красою України, Чарівний Кубик, нас зачекався. Йому кортить вирушити далі. Тож вперед.
Крутиться, перекидається наш Кубик просторами України.
Сюжет про фермерів
В Україні вирощують пшеницю, жито, овес, гречку, ячмінь, кукурудзу, соняшник, картоплю, хміль. Розводять свиней та корів.
- Чим багата наша країна?
-Як називають людей, які працюють на полях, доглядають худобу, ми дізнаємось, коли виконаємо наступне завдання
Робота в парі.
-Прочитайте словникові слова, вставте пропущені букви. Зі вставлених букв складіть слово. Запишіть його у зошит, поставте наголос.
-Яке слово записали? Який склад наголошений?
Гра «Конструктор»
(На цеглинках Лего частини слів)
Дякуємо фермерам за невтомну працю. За те, що ми щодня споживаємо свіжі продукти до столу
Чарівний Кубик задоволений вашою роботою і пропонує продовжити подорож
В Україні живуть працьовиті, креативні люди
Відеосюжет про професії в Україні https://www.youtube.com/watch?v=w_VLl-yBTB8
Руханка
(Після руханки діти обирають картки і об’єднуються в групи)
Робота в групах. Вправа-змагання. Гра «Хто швидше?»
Згрупуйте і випишіть спільнокореневі слова.
Лікарня, садовий, пролісок, лічити, медик, сад, ліки, гай, ліс, садити, лікувати, літати перелісок, посадка, лікарський , лісовий, сидіти
1 група з коренем (ліс-)
2 група з коренем (сад-)
3 група з коренем (лік-)
Допишіть до кожної групи назву відповідної професії
Які слова виявилися зайвими? Чому?
Додаткове завдання: ким ти хочеш стати ? Складіть сенкан до назви омріяної професії за алгоритмом:
Чарівний Кубик пропонує зробити зарядку для оченят.
Продовжуємо нашу подорож. Чарівний Кубик запрошує Вас зупинитися у найголовнішому місті нашої країни.
Відео «Київ з висоти пташиного польоту»
-Про яке місто йшла мова у сюжеті?
-Правильно. Це столиця нашої держави – місто, яке має давню історію, розвивається та інтенсивно розбудовується .
Тож ми теж вирушаємо на будівництво.
Диференційована робота в групах
( діти обирають цеглинку із завданням і об’єднуються в групи за кольором цеглинок)
Блакитна цеглинка: випиши спільнокореневі слова з вірша, виділи корінь;
Жовта цеглинка: випиши спільнокореневі слова з вірша, доповни ряд слів своїми прикладами, познач закінчення, основу та корінь;
Зелена цеглинка: склади та запиши речення про будівельників, використовуючи якомога більше спільнокореневих слів
Представник кожної групи презентує свою роботу
V Рефлексія
Вправа «Вежа »