Розробка уроку української мови з теми "Закріплення знань про корінь слова"

Про матеріал
Розробка уроку української мови з теми "Закріплення знань про корінь слова"
Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань про корінь слова.

Очікувані результати:

Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, відновлює деформований текст, створює власне повідомлення.

Досліджуємо мовлення: аналізує слова, знаходить спільну частину, добирає спільнокореневі слова, вміє їх відрізняти від синонімів, розуміє лексичне значення слів, творить нові слова

Взаємодіємо усно: уважно сприймає усне мовлення, доречно реагує, обговорює з іншими інформацію, презентує результати роботи групи.

Обладнання: мультимедійний комплект, цеглинки Лего, картки

Хід уроку

І. Організація класу

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас всіх на урок,

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми  помандруємо в світ чудовий,

Що гордо Україною зовуть.

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

Сьогодні ми з вами вирушимо в віртуальну подорож нашою рідною Батьківщиною.

Девіз уроку: (гра шифрувальник)

7           6             4                    2                      1               3             5        9          8     

про, знання, працювати, подорожувати, Дружно, старанно, Щоб, слова, корінь,

       12                 11         10

застосувати, практиці, на

(Дружно подорожувати. Старанно працювати. Щоб знання про корінь слова на практиці застосувати)

Вправа «Очікування»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Складіть формулу нашого уроку

У – увага

С – старанність

Л – лінь

П – працьовитість

Б – байдужість

І – інтерес

Х – хороший настрій ( успіх)

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Кубування»

Завітав сьогодні в клас

Знову на урок до нас

Кубик, діти, не простий

Кубик, діти, чарівний

Він нам доріжку прокладає

І знання ваші перевіряє

(Запитання на кубику:

Над яким розділом працюємо?

Як називається змінна частина слова?

Для чого служить закінчення?

Що таке основа слова?

Що таке корінь слова?

Які слова називають спільнокореневими?

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Молодці. Ви добре справилися із завданням Чарівного кубика.

Сьогодні на уроці ми з вами:

-  вирушимо у віртуальну подорож нашою рідною Батьківщиною;

-  закріпимо знання про корінь слова;

- будемо вправлятись у доборі спільнокореневих слів, складати речення.

Тож сідайте зручненько і рушаймо.

ІV Узагальнення і систематизація знань

(Відеосюжет про красу України. Вчитель, або учень читає рядки вірша)

У нас красивий, гарний край:

Квіти, море, річка, гай!

Рідне все: поля, діброви,

А сади які чудові!

Ненька наша – Україна,

Адже ти для нас єдина!

  • Якою автор бачить Україну?

Каліграфічна хвилинка

Підготуйте зошити до роботи. Покладіть їх правильно, сядьте рівненько. Запишіть каліграфічно сьогоднішнє число, класна робота. З нового рядочка запишіть , як називається наша Батьківщина.

  • З великої, чи з маленької букви написали? Чому?

Гра «Дослідники»

Прочитайте вірш на дошці, випишіть каліграфічно спільнокореневі слова до слова Україна.  З одним словом складіть речення.

Ми маленькі українці-

Треба всім це знати,

Українці наші тата,

Українки мами.

-  З одним словом складіть речення.

Поки ми з вами милувалися красою України, Чарівний Кубик, нас зачекався. Йому кортить вирушити далі. Тож вперед.

Крутиться, перекидається наш Кубик просторами України.

Сюжет про фермерів

В Україні вирощують пшеницю, жито, овес, гречку, ячмінь, кукурудзу, соняшник, картоплю, хміль. Розводять свиней та корів.

- Чим багата наша країна?

-Як називають людей, які працюють на полях, доглядають худобу, ми дізнаємось, коли виконаємо наступне завдання

Робота в парі.

-Прочитайте словникові слова, вставте пропущені букви. Зі вставлених букв складіть слово. Запишіть його у зошит, поставте наголос.

-Яке слово записали? Який склад наголошений?

Гра «Конструктор»

(На цеглинках Лего частини слів)

  • Прочитайте частини слів, утворіть нові слова.
  • Як ви гадаєте, яка частина може бути коренем?
  • Чи можна назвати ці слова спільнокореневими? Доведіть.
  • Запишіть слова у зошит, виділіть корінь

Дякуємо фермерам за невтомну працю. За те, що ми щодня споживаємо свіжі продукти до столу

Чарівний Кубик задоволений вашою роботою і пропонує продовжити подорож

В Україні живуть працьовиті, креативні люди

Відеосюжет про професії в Україні https://www.youtube.com/watch?v=w_VLl-yBTB8

Руханка 

(Після руханки діти обирають картки і об’єднуються в групи)

Робота в групах. Вправа-змагання. Гра «Хто швидше?»

Згрупуйте і випишіть спільнокореневі слова.

Лікарня, садовий, пролісок, лічити, медик, сад, ліки, гай, ліс, садити, лікувати, літати перелісок, посадка, лікарський , лісовий, сидіти

1 група з коренем (ліс-)

2 група з коренем (сад-)

3 група з коренем (лік-)

Допишіть до кожної групи назву відповідної професії

Які слова виявилися зайвими? Чому?

Додаткове завдання: ким ти хочеш стати ? Складіть сенкан до назви омріяної професії за алгоритмом:

  1. Один іменник – назва поняття
  2. Два прикметники – описання поняття
  3. Три дієслова – визначення дії
  4. Фраза з чотирьох слів, яка виражає відношення до теми
  5. Одне слово (синонім до теми), в якому відображено зміст, чи сформульовано висновок

Чарівний Кубик пропонує зробити зарядку для оченят.

Продовжуємо нашу подорож.  Чарівний Кубик запрошує Вас зупинитися у найголовнішому місті нашої країни.

Відео «Київ з висоти пташиного польоту»

-Про яке місто йшла мова у сюжеті?

-Правильно. Це столиця нашої держави – місто, яке має давню історію, розвивається та інтенсивно розбудовується .

Тож ми теж вирушаємо на будівництво.

  • Як ви гадаєте, представників якої професії ми там зустрінемо?
  • Правильно, будівельників.

Диференційована робота в групах

  • Прочитайте вірш Василя Зайця (впр.82), виконайте завдання на вибір

( діти обирають цеглинку із завданням і об’єднуються в групи за кольором цеглинок)

Блакитна цеглинка: випиши спільнокореневі слова з вірша, виділи корінь;

Жовта цеглинка: випиши спільнокореневі слова з вірша, доповни ряд слів своїми прикладами, познач закінчення, основу та корінь;

Зелена цеглинка: склади та запиши речення про будівельників, використовуючи якомога більше спільнокореневих слів

Представник кожної групи презентує свою роботу

V Рефлексія

Вправа «Вежа » 

  • Чарівному Кубику дуже сподобалося подорожувати з вами. Наш гість хоче дізнатися про ваші враження від уроку.
  • Оберіть відповідну цеглинку і побудуйте вежу у своїй групі.
  • Ваші вежі невеличкі, різні за кольором, за формою…
  • Давайте з’єднаємо їх. Що сталося?
  • Уявіть, що такі вежі зробили всі учні нашої школи і ми їх об’єднали. Це буде ще більша вежа. А уявіть, якщо всі школи Києва?...
  • На цьому прикладі ми можемо побачити, що разом можна зробити дуже багато.
  • Діти – це майбутнє України. Кожен з вас своїм навчанням робить свій внесок у велику спільну справу розбудови нашої Батьківщини .

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 січня 2023
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку