Розробка уроку "Водні процедури в стародавньому Римі"

Про матеріал
Мета уроку:ознайомити дітей з історичними спорудами Стародавнього Риму, зокрема акведуками, термами, Колізеєм і їх призначенням; сформувати у дітей уявлення про доставку й очищення води у Стародавньому Римі; розвивати свідоме відповідальне ставлення до своїх учинків, що можуть зашкодити навколишньому середовищу; виховувати любов до рідної природи, уміння відчувати її красу та гармонію.
Перегляд файлу

Урок з курсу ЯДС у 2 класі                                Камшилової В.П.

 

           Тема.  Водні процедури у Стародавньому Римі

 Мета: ознайомити дітей з історичними спорудами Стародавнього Риму, зокрема акведуками, термами, Колізеєм і їх призначенням; сформувати у дітей

уявлення про доставку й очищення води у Стародавньому Римі; розвивати свідоме відповідальне ставлення до своїх учинків, що можуть зашкодити навколишньому середовищу; виховувати любов до рідної природи, уміння відчувати її красу та гармонію.

Обладнання:  фліпчарт; комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано); дидактичний матеріал: картки, загадки, вірші, оповідання, ілюстрації; забруднена вода, маленькі камінчики, пісок, вата чи марля, вугілля, пляшка (пластикова) для практичної роботи «Очищуємо воду».

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

  1. Ранкове коло 5 хв
  2. Бесіда «Водні процедури у Стародавньому Римі» 6 хв
  3. Вправа «Анаграми» 4 хв
  4. Перегляд відео «Акведуки, терми та Колізей» 5 хв
  5. Руханка «Роби, як римлянин» 4 хв
  6. Вправа «Знайди відповідність» 5 хв
  7. Практична робота «Очищуємо воду» 4 хв
  8. Гра «Так чи ні» 3 хв
  9. Підсумкові завдання 4 хв

Усього тривалість 40 хв

 

ХІД УРОКУ

І. РАНКОВЕ КОЛО (зворотний зв’язок, вступ до теми, знайомство)

  1. Привітання.

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше, клас!

Попрацюємо  старанно,

Щоб сказати у кінці.

Що у нашім дружнім класі,

Діти, просто,  молодці!

https://bookwoed.blogspot.com/2017/11/blog-post_15.html

 

2. Зворотній зв’язок з минулим заняттям.

Бесіда

- Про що ми говорили на минулому уроці? (Ми познайомились з Олімпійськими видами спорту.)

-  А який вид спорту вам запам’ятався найбільше?

- Сьогодні ми продовжуємо вивчати історію Європи і вирушаємо до

Стародавнього Риму. Там ми дізнаємось, що таке акведуки, терми та амфітеатр.

ІІ. СТВОРЕННЯ ПРОБЛЕМНОЇ СИТУАЦІЇ

Вправа «Мозковий штурм». Робота за малюнком.

- Розгляньте малюнок і скажіть, яка споруда на ньому зображена? (Колізей).

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

- Щоб потрапити до нього, відгадайте загадку.

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу! (Вода.)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vodu-ukrayinskoyu?

— Отже, ви дізналися, про що йтиметься на сьогоднішньому уроці. Ми не тільки дізнаємось про Стародавній Рим, а й поговоримо про те, для чого нам потрібна вода, як зберегти блакитні очі Землі чистими, до чого може призвести недбале ставлення до води.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

— Яке значення має вода для живої природи?

Вода — це життя. Тисячі років може пролежати зернятко у сухій землі. Та коли на нього падають краплини води, воно обов’язково проросте. Вода — це безцінний дар природи. Спробуйте уявити життя сучасної людини без води. Ви не зможете попити, приготувати їжу, вмитися, поплавати, не буде електричного струму, який виробляють гідроелектростанції, не буде дощу і снігу, у небі не з’явиться веселка. Жахлива картина!

Однією  з найперших цивілізованих країн була саме Італія. В  Римі вперше люди почали  використовувати воду для прийняття водних процедур.

Робота з текстом у підручнику на с.121.

Запитання для обговорення:

• Як звали грецьку богиню чистоти та здоров’я? (Гігіея)

• Що назвали на честь богині Гігієї? (правила гігієни)

• Як називались римські купальні? (терми).

Підсумок: «Правила гігієни прийшли до нас ще із Стародавнього Риму, адже давні римляни понад усе цінували своє здоров’я. Про інші цікаві факти з життя давніх римлян ми дізнаємося далі».

Робота в групах. Вправа «Анаграми»

Об'єднайти учнів у 4 групи будь-яким зручним способом.

Роздати групам картки і запропонувати виправити помилки в словах, щоб утворились  твердження.

1. У иРмі було цілободове постачання гаярчої вдои.

2. Воду в міРи отриумвали за подомогою акведуків.

3. Рилмяни не либу «чистюлями» та примйали душ зар на місяць.

4. Стародавній миР отримав всою назву від логовного міста - Риму.

5. Стадоравній Рим отримав всою навзу через ія’м першого царя.

6. Колізей — це міцсе, де мирляни купували проудкти.

7. Козілей — це сропуда для проведення масових задохів.

- Подумайте і скажіть, які з цих тверджень є істинними, а які хибними. Кожна команда відповідає  по черзі. Потрібно сказати, які твердження, на їх думку, правильно характеризують Стародавній Рим та чому.

Підсумок: «Для того, щоб дізнатись, які із тверджень були правильними — пропоную подивитись відео».

Перегляд відео «Акведуки, терми та Колізей»

https://tinyurl.com/y5cvf5s5

Тестова перевірка наприкінці відео.

Для відповідей кожному учню потрібно приготувати «лего» синього,

жовтого та червоного кольору. Для того щоб відповісти, учню достатньо підняти частинку конструктора відповідного кольору.

Після закінчення відео підсумувати з учнями, які ж твердження були

правильними, а які виявились хибними.

Руханка«Роби, як римлянин»

https://tinyurl.com/y383hter

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Вправа «Знайди відповідність»

Запропонуйте учням встановити відповідність між запропонованими

термінами, зображеннями і визначеннями на картках.

 

Колізей   *           *  Назва лазень у Стародавньому Римі. Римляни

                                приходили туди майже кожного дня.

 Терми   *             * Водогінний канал у вигляді довгих арок. З його

                                допомогою доставляли   воду у міста Стародавнього             

                                Риму.

Акведук *            * Громадська споруда, призначена для проведення

                                                                    різного роду заходів.

Після того, як всі діти впораються із завданням, перевірити правильність разом. Запропонувати учням розповісти про ці пам’ятки своїми словами, відповівши на запитання .

  • Подумайте і своїми словами розкажіть, що ви запам’ятали протягом сьогоднішнього уроку про ці слова.
  • Подумайте, для чого вони були призначенні?
  • Чому, на вашу думку, терми були такими популярними? Який аналог тодішніх термів існує зараз?
  • Яку із цих трьох визначних пам’яток Стародавнього Риму ви хотіли би побачити на власні очі і чому?

-   А чи знаєте ви, як очищують воду зараз? Адже насправді, для того, щоб самостійно очистити воду, нам необхідно всього декілька складових. Зараз ми це і перевіримо».

Практична робота «Очищуємо воду»

Запропонувати учням провести експеримент з очищення води. Для цього вам знадобиться:

• забруднена вода;

• маленькі камінчики;

• пісок;

• деревне чи активоване вугілля;

• вата, чи шматок марлі.

Виготовити саморобний фільтр для очищення води .Після того, як виготовите фільтр, пропустити через нього забруднену воду та подумати разом з дітьми, за рахунок чого вода очистилась.

— Цей дослід показав, що забруднену воду можна очистити. У нас у класі за допомогою простого фільтра, а на заводах і фабриках — через спеціальні складні фільтри, очисні споруди. Люди повинні про це дбати.

— Тож що ми можемо порадити людям?

(На дошці з’являються записи:

Фільтрувати використану воду.

Розчищати водойми.

Не засмічувати річки.)

— А що зможете зробити ви самі для збереження води?

Закрути міцніше кран, 

Щоб не витік океан. 

Воду ти дарма не лий,

Дорожити нею вмій.

Пам’ятай:

5 склянок = 1 літр

10 літрів = 1 відро

100 літрів = 1 кубічний метр

— Полічіть, скільки води ви витрачаєте під час:

  • чищення зубів;
  • миття рук та обличчя.

 

Гра «Так чи ні»

https://learningapps.org/watch?v=p3zvmdw1t21

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)

1. Запропонуйте кожному учню по черзі сказати, що йому сподобалось на

сьогоднішньому уроці. Наприклад, «Сьогодні мені найбільше сподобалось

очищувати воду».

2. По черзі побажайте один одному гарного дня та подякуйте за гарну

роботу на уроці.

3.Вручення дітям листівок.

Пам’ятка «Вода – це життя. Бережіть водні ресурси.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

  1. Безкоштовний онлайн-сервіс  LearningApps

https://learningapps.org/watch?v=p3zvmdw1t21

  1. Відео «Акведуки, терми та Колізей»

https://tinyurl.com/y5cvf5s5

  1. Загадки і вірші про воду

https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vodu-ukrayinskoyu

  1. Матеріал до уроків "Творчі завдання з природознавства для учнів початкових класів". Автор: Скорик Людмила Анатоліївна.
  1. Підручник ЯДС 2 клас І частина

https://drive.google.com/drive/folders/1GSlWqNDoHsDKoOdUp2xT4_5qY_XWERzn

  1. Руханка «Роби, як римлянин»

https://tinyurl.com/y383hter

 

docx
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку