Розробка уроку "Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10. Узагальнення і систематизація знань учнів"

Про матеріал
Розробка містить матеріал з проведення уроку "Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10. Узагальнення і систематизація знань учнів"
Перегляд файлу

Тема уроку: Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10.

          Узагальнення і систематизація знань учнів.

Мета уроку:

– закріплювати знання натурального ряду чисел;

– формувати навички правильного каліграфічного письма цифр та знаків;

закріпити вивчені табличні випадки додавання та віднімання;

– розвивати й удосконалювати обчислювальні навички;

– продовжувати формувати у дітей уміння порівнювати числа в межах 10;

– формувати вміння складати і розв’язувати задачі за малюнком;

– закріплювати знання про геометричні фігури, тіла;

– розвивати математичне мовлення, дрібну моторику, пізнавальний інтерес до навчання, увагу, критичне  мислення;

– прищеплювати інтерес до вивчення математики;

– виховувати любов до природи, допитливість, спостережливість.

Очікувані результати:

- відтворює послідовність чисел в межах 10, читає і записує числа; розуміє сутність арифметичних дій додавання та віднімання; володіє навичками додавання та віднімання у межах 10; використовує у мовленні назви компонентів та результатів дій додавання та віднімання; знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше)  за дане;

- розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками;

- розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій; складає прості сюжетні задачі.

І.Розминка

   1.Створення сприятливого психологічного клімату на уроці

        Вправа «Вітання друзів»

 Доторкніться один до одного, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій, побажайте успішного дня ( Учитель торкається до першої дитини, а діти по черзі…)

  Я хочу, щоб чудовий настрій у вас був до кінця уроку!

Вправа «Очікування»

  • Діти, яким повинен бути наш урок?

(Веселим, цікавим)

  • А які повинні бути учні на уроці?

(Уважними, розумними, активними, організованими).

  • Сподіваюся, що саме такими ви будете на уроці.

 

  Тому я хочу, щоб ви:

Не просто слухали, а  … (чули),          

  Не  просто дивилися, а … (бачили),    

    Не просто відповідали, а  (міркували),  Дружно й плідно працювали.

Загадка

На подвірї біло-біло,

Ні стежиночки нема.

Завихрило, завістило –

Знов прийшла до нас…(зима)

  • Правильно, це зима.

І до нас в клас завітала зимова гостя – Сніжинка. Але вона незвичайна, а дуже розумна і на свої промінцях принесла різні завдання. Перед тим,  як виконувати завдання , Сніжинка хоче дізнатися, чи вмієте ви міркувати?

Підніміть руки ті, хто вважає,  що вміє міркувати. Давайте доведемо це сніжинці.

Актуалізація знань учнів (Виклик)

  1. Мозковий штурм
  •  Який в нас зараз урок? (урок математики)
  • Що ми робимо на уроках математики?

(рахуємо, вивчаємо склад чисел, розв’язуємо задачі, знайомимося з геометричними фігурами, граємо в ігри)

  • З якими математичними діями ми вже ознайомилися?

(з додаванням та відніманням)

  • Що робиться з кількістю предметів при додаванні?

(їх кількість збільшується)

  • Як називаються числа при додаванні?

( доданок, доданок, сума)

  • Що робиться з кількістю предметів при відніманні?

(їх кількість зменшується)

- Як називаються компоненти при відніманні?

 

 2.   Гра – тестування «Так чи ні» (Критичний аналіз факту)

  • Я вважаю, щоб зменшити, треба відняти. (Так)
  • Я вважаю, що 8 – 5 = 2. (Ні)
  • Я вважаю, щоб збільшити, треба додати. (Так)
  • Я вважаю, що 6 збільшити на 4 буде 10. (Так)
  • Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони. (Ні)

Вправа «Сніжинка»

– Діти, давайте здмухнемо сніжинки, які лягли нам на рукавички.

Діти кладуть на долоні сніжинки і сильним струменем повітря здувають

їх з рук (вдих і видих ротом.)

 

Гра «Живі цифри» Розігралась заметіль. А все тому, що сніжинки не можуть розібратися в якому порядку вони повинні лягти на землю. Допоможемо їм, розставимо сніжинки по порядку.

  • Станьте, цифри, по-порядку.
  • Нехай вийдуть цифри, які менші за 6, більші за 7.
  • Нехай вийдуть сусіди цифри 5, 8.
  • Нехай вийде число, попереднє до 8, наступне до 5.
  • Знайдіть суму чисел 5і3, 4і5.
  • Знайдіть різницю чисел 10 і 6, 6і2.
  • Станьте, цифри, у зворотньому порядку.

Свої завдання дають учні, які не задіяні у грі.

Молодці, працювали злагоджено!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Деякі ваші відповіді були правильні, а дехто з вас помилявся . Для того щоб ви менше помилялись і були впевнені у своїх знаннях, ми ще з вам потренуємось   у виконанні різних завдань.

ІV.Оголошення теми і мети уроку

-Сьогодні на уроці ми будемо додавати і віднімати числа, вдосконалювати вміння  розвязувати задачі, працювати з геометричним матеріалом.

V.Закріплення вивченого матеріалу (Усвідомлення  змісту)

 

 Уявіть, що у вас на долоні маленька сніжинка. Що з нею станеться, якщо вона полежить кілька секунд? На що вона перетвориться?

 Кожен день ми з вами починаємо з чистої водички . Так і сьогодні нашу роботу ми розпочнемо з джерельця чистоти : хвилинки каліграфії.

 

Каліграфічна хвилинка

 Сніжинка хоче, щоб ми написали цифру, яка розпочинається писати від середини клітинки, ведеться праворуч вгору в куточок,  а тоді вниз на середину.

  Що це за цифра, що є в назві казки «Три поросяти»?

 Наступну цифру Сніжинка  попросила, щоб я записала в повітрі. Яка це цифра?

Як називаються числа 1, 3, 5 ?  Яке число продовжить цей ряд? Яке останнє одноцифрове непарне число?

 Знайдіть серед написаних цифр найкраще. Підкресліть його зеленим олівцем.

У кого всі підкреслені? Чотири? …

 

 

Повторення складу чисел. Робота в парах

Сніжинка пропонує  не тільки пригадати склад числа, а й прикрасити ялинку до новорічних свят, щоб лісовим мешканцям було весело.

Виконання завдань на ялинках.

Встаньте ті, хто виконав все правильно.

 

Фізкультхвилинка «Танці-зігріванці»

 

  1. Повторення табличних   випадків  додавання і віднімання.

Презентація «Гра в сніжки» з Машею. Усні обчислення

           Самостійне обчислення виразів, позначаючи відповіді на малюнках.

 

  1. Робота над задачею  

Зима весела пора, бо красиво навкруги, можна грати в сніжки, кататися на санках. Але не для всіх вона така. Є ті,  кому  важко вижити взимку.  Хто це?

А ви допомагаєте пташкам взимку? Як?

Сьогодні ми попрацюємо над задачею про птахів.

Згадайте, які складові частини задачі?

Прочитайте умову задачі, запитання.

Які числа почули в задачі? Якщо пташки прилетіли, то їх стало більше чи менше?

Отже, якою дією розв’яжемо задачу?

Хто може назвати розв’язання задачі?

Якою буде відповідь?

Запишемо розв’язання задачі в зошити.

 

Робота в групах. Складання задач.

   Але не всім птахам страшна зима. Наприклад,  дятел завжди знайде собі поживу. Він влаштовує «дятлову кузню» і поїдає насіння з шишок.  От і ви принесли до класу такі шишки.

 Пальчикова гімнастика «Шишка»

Ця шишка – фантазерка.

Вона чудова масажерка (довільними рухами котити шишку по долоні).

Візерунчасті бочки

Розвиває кулачки.

По долонці вона кружляє,

Силою пальчики наділяє (котити шишку від середини долоні до кожного пальця і назад).

Покружляла, покружляла і зупинилася,

Дуже добре потрудилася.

Давайте з вами складемо задачі про шишки, 1 група – на додавання, 2 група – на віднімання. Довести, що саме дією + чи – буде розв’язуватись ваша задача.

Стратегія «Метод прес»

Я вважаю,що….

Тому, що…

Приклади…

Отже,…

 

Робота з геометричним матеріалом

 Сніжинка приготувала нам «Чарівну скриньку». За допомогою навідних питань відгадайте, що в ній.  

  Аналіз геометричних тіл за допомогою методу «Кубування»

 

VI. Підсумок уроку  (Рефлексія)

Кому з вас було цікаво на уроці?

Яке завдання сподобалось найбільше?

Яке завдання викликало труднощі?

Гра «Вихвалянки»

Сьогодні на уроці я найкраще ….

  Ми сьогодні додавали,

Ми сьогодні віднімали,

Та задачки розв’язали,

Все зуміли та змогли

             Ми сьогодні МОЛОДЦІ

Давайте собі поаплодуємо за старанну і наполегливу працю.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вівчарчук Уляна
    Щиро дякую.Все просто супер.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 січня 2020
Переглядів
1419
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку