Тема уроку: Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10.
Узагальнення і систематизація знань учнів.
Мета уроку:
– закріплювати знання натурального ряду чисел;
– формувати навички правильного каліграфічного письма цифр та знаків;
– закріпити вивчені табличні випадки додавання та віднімання;
– розвивати й удосконалювати обчислювальні навички;
– продовжувати формувати у дітей уміння порівнювати числа в межах 10;
– формувати вміння складати і розв’язувати задачі за малюнком;
– закріплювати знання про геометричні фігури, тіла;
– розвивати математичне мовлення, дрібну моторику, пізнавальний інтерес до навчання, увагу, критичне мислення;
– прищеплювати інтерес до вивчення математики;
– виховувати любов до природи, допитливість, спостережливість.
Очікувані результати:
- відтворює послідовність чисел в межах 10, читає і записує числа; розуміє сутність арифметичних дій додавання та віднімання; володіє навичками додавання та віднімання у межах 10; використовує у мовленні назви компонентів та результатів дій додавання та віднімання; знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше) за дане;
- розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками;
- розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій; складає прості сюжетні задачі.
І.Розминка
1.Створення сприятливого психологічного клімату на уроці
Вправа «Вітання друзів»
Доторкніться один до одного, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій, побажайте успішного дня ( Учитель торкається до першої дитини, а діти по черзі…)
Я хочу, щоб чудовий настрій у вас був до кінця уроку!
Вправа «Очікування»
(Веселим, цікавим)
(Уважними, розумними, активними, організованими).
Тому я хочу, щоб ви:
Не просто слухали, а … (чули),
Не просто дивилися, а … (бачили),
Не просто відповідали, а (міркували), Дружно й плідно працювали.
Загадка
На подвір’ї біло-біло,
Ні стежиночки нема.
Завихрило, завістило –
Знов прийшла до нас…(зима)
І до нас в клас завітала зимова гостя – Сніжинка. Але вона незвичайна, а дуже розумна і на свої промінцях принесла різні завдання. Перед тим, як виконувати завдання , Сніжинка хоче дізнатися, чи вмієте ви міркувати?
Підніміть руки ті, хто вважає, що вміє міркувати. Давайте доведемо це сніжинці.
Актуалізація знань учнів (Виклик)
(рахуємо, вивчаємо склад чисел, розв’язуємо задачі, знайомимося з геометричними фігурами, граємо в ігри)
(з додаванням та відніманням)
(їх кількість збільшується)
( доданок, доданок, сума)
(їх кількість зменшується)
- Як називаються компоненти при відніманні?
2. Гра – тестування «Так чи ні» (Критичний аналіз факту)
Вправа «Сніжинка»
– Діти, давайте здмухнемо сніжинки, які лягли нам на рукавички.
Діти кладуть на долоні сніжинки і сильним струменем повітря здувають
їх з рук (вдих і видих ротом.)
Гра «Живі цифри» Розігралась заметіль. А все тому, що сніжинки не можуть розібратися в якому порядку вони повинні лягти на землю. Допоможемо їм, розставимо сніжинки по порядку.
Свої завдання дають учні, які не задіяні у грі.
Молодці, працювали злагоджено!
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV.Оголошення теми і мети уроку
-Сьогодні на уроці ми будемо додавати і віднімати числа, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, працювати з геометричним матеріалом.
V.Закріплення вивченого матеріалу (Усвідомлення змісту)
Уявіть, що у вас на долоні маленька сніжинка. Що з нею станеться, якщо вона полежить кілька секунд? На що вона перетвориться?
Кожен день ми з вами починаємо з чистої водички . Так і сьогодні нашу роботу ми розпочнемо з джерельця чистоти : хвилинки каліграфії.
Каліграфічна хвилинка
Сніжинка хоче, щоб ми написали цифру, яка розпочинається писати від середини клітинки, ведеться праворуч вгору в куточок, а тоді вниз на середину.
Що це за цифра, що є в назві казки «Три поросяти»?
Наступну цифру Сніжинка попросила, щоб я записала в повітрі. Яка це цифра?
Як називаються числа 1, 3, 5 ? Яке число продовжить цей ряд? Яке останнє одноцифрове непарне число?
Знайдіть серед написаних цифр найкраще. Підкресліть його зеленим олівцем.
У кого всі підкреслені? Чотири? …
Повторення складу чисел. Робота в парах
Сніжинка пропонує не тільки пригадати склад числа, а й прикрасити ялинку до новорічних свят, щоб лісовим мешканцям було весело.
Виконання завдань на ялинках.
Встаньте ті, хто виконав все правильно.
Фізкультхвилинка «Танці-зігріванці»
Презентація «Гра в сніжки» з Машею. Усні обчислення
Самостійне обчислення виразів, позначаючи відповіді на малюнках.
Зима весела пора, бо красиво навкруги, можна грати в сніжки, кататися на санках. Але не для всіх вона така. Є ті, кому важко вижити взимку. Хто це?
А ви допомагаєте пташкам взимку? Як?
Сьогодні ми попрацюємо над задачею про птахів.
Згадайте, які складові частини задачі?
Прочитайте умову задачі, запитання.
Які числа почули в задачі? Якщо пташки прилетіли, то їх стало більше чи менше?
Отже, якою дією розв’яжемо задачу?
Хто може назвати розв’язання задачі?
Якою буде відповідь?
Запишемо розв’язання задачі в зошити.
Робота в групах. Складання задач.
Але не всім птахам страшна зима. Наприклад, дятел завжди знайде собі поживу. Він влаштовує «дятлову кузню» і поїдає насіння з шишок. От і ви принесли до класу такі шишки.
Пальчикова гімнастика «Шишка»
Ця шишка – фантазерка.
Вона чудова масажерка (довільними рухами котити шишку по долоні).
Візерунчасті бочки
Розвиває кулачки.
По долонці вона кружляє,
Силою пальчики наділяє (котити шишку від середини долоні до кожного пальця і назад).
Покружляла, покружляла і зупинилася,
Дуже добре потрудилася.
Давайте з вами складемо задачі про шишки, 1 група – на додавання, 2 група – на віднімання. Довести, що саме дією + чи – буде розв’язуватись ваша задача.
Стратегія «Метод прес»
Я вважаю,що….
Тому, що…
Приклади…
Отже,…
Робота з геометричним матеріалом
Сніжинка приготувала нам «Чарівну скриньку». За допомогою навідних питань відгадайте, що в ній.
Аналіз геометричних тіл за допомогою методу «Кубування»
VI. Підсумок уроку (Рефлексія)
Кому з вас було цікаво на уроці?
Яке завдання сподобалось найбільше?
Яке завдання викликало труднощі?
Гра «Вихвалянки»
Сьогодні на уроці я найкраще ….
Ми сьогодні додавали,
Ми сьогодні віднімали,
Та задачки розв’язали,
Все зуміли та змогли
Ми сьогодні МОЛОДЦІ
Давайте собі поаплодуємо за старанну і наполегливу працю.