Тема: Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання і віднімання в межах 10.
Мета. Закріпити вміння учнів додавати і віднімати числа в межах 10,
рахувати предмети в межах 20; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі ; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати інтерес до науки математики, акуратність, працьовитість.
Обладнання: какртки для парної роботи, ілюстративний та роздавальний матеріал, інтерактивна дошка.
Хід уроку
І. Вступна частина
Слайд 1
1.. Організація класу
Вчитель: Прошу, діти, підійміться
Один одному всміхніться.
Бо усміхнена людина -
Це здоров’я половина.
Поверніться до гостей,
Привітайте їх посмішкою.
Бо щоб добре працювати,
Треба гарний настрій мати.
2. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
Я пропоную його переглянути і вам.
Королева Математики запрошує нас здійснити математичну подорож до міста Знань.
Слайд 3
Але ми будемо не тільки мандрувати, а і вправлятись у лічбі в межах 20, виконувати різні математичні вправи в межах 10.
Успіх мандрівки залежить від вас, діти. Отож, будьте сміливими, кмітливими, уважними, старанними.
Слайд 4
Подорожуючи, ми маємо пам'ятати основні правила:
5)Правильно і точно відповідатиму.
Слайд 5
3.Гра «Шифрувальник»
10 |
8 |
9 |
7 |
6 |
Г |
Т |
Я |
О |
П |
ІІ. Основна частина
Слайд 6
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,11,12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20.
20, 19, 18, 17, 16, 15,14, 13, 12, 11,10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Добре вмієте рахувати до 20.
Ну що ж вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.
Слайд 7
2.Робота в групах
- Діти, а хто веде потяг? (машиніст)
- Хочете дізнатися, хто машиніст цього чарівного потяга?
Для цього вам потрібно попрацювати в парах і скласти зображення машиніста із геометричних фігур, які лежать у вас у конвертах.
Тож до роботи!
Гарні вийшли слоники. Які геометричні фігури використали, щоб скласти слоника?
3.Усне опитування
А допоможуть нам у цьому провідники чарівного потягу. У кожного з них є для вас квитки. Але, щоб отримати їх – потрібно розв’язати вираз. Для кожного ряду є свій провідник. Роль провідника виконують…..
- А чого не вистачає? (ротика)
- Ротик ви домалюєте наприкінці уроку. Якщо урок вам сподобається, намалюєте усмішку, якщо ні – то сумний вираз обличчя.
- Отже, квитки у нас є, потяг є, і ми можемо сміливо вирушати в подорож.
4. Каліграфічна хвилинка
Слайд 8
Зупинка 1 «Платформа Каліграфії»
Учитель Яка цифра об’єднує музику, дні тижня, райдугу – веселку та чудеса світу?
Слайд 9
(Учитель виставляє, або дає зразок цифри 7)
Цифра 7 – як кочерга,
В неї бач одна нога.
- Повторимо правила сидіння під час письма .
Зошит свій я відкриваю
Та під нахилом кладу ,
Ручку я ось так тримаю ,
Сяду рівно – не зігнусь ,
За роботу враз візьмусь .
Число 7 більше яких чисел?
Розкладіть на два доданки.(6 і 1, 5 і 2, 4 і 3)
Слайд 10
5. Диференційована самостійна робота.
Зупинка 2 «Квіткова галявина»
- Молодці! Ви справились із завданням. І ми можемо вирушати до наступної зупинки. А як вона називається ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки:
1) Хто з вас, діти, нас не знає?
Ми у лісі проживаєм, дзвоном сонце зустрічаєм,
Маєм гарні сині очки, називаємось…(Дзвіночки) (слайд)
2) Наче сонце, - серединка, пелюстки біля хустинки.
Знає бджілка і мурашка, що звуть квіточку…(Ромашка) (слайд)
Кожен учень отримав одну із двох квіточок.
Учні, які отримали квіти – дзвіночки виконують завдання самостійно у зошиті.
А учні, які отримали квіти - ромашки виконують завдання разом зі мною.
Молодці! Ви дуже гарно попрацювали, і ми можемо вирушати далі. Але нам потрібно трішки відпочити.
Слайд 11
6. Фізкультхвилинка
Зупинка 3.
Слайд 12
7. Робота в зошиті
Зупинка 4 «Обчислювальна»
- З усіма числами, якими ми ще не зустрілись, зустрінемось на зупинці «Обчислювальна»
- Якщо правильно впораємось із завданнями в в зошиті, то зможемо продовжити подорож.(2,3)
8. Гімнастика для очей
Слайд 13
9. Порівняння виразів
Зупинка 5 «Озеро Нерівностей».
Його мешканці пропонують нам порівняти вирази.
5+3 9 6+4 5
10. Розв’язування задач
Слайд 14
Зупинка 6 « Ліс Цікавих Задач»
На ваших квитках – ласкаве сонечко, щоб воно нам посміхнулось, ми повинні розв’язати задачі та зафарбувати пелюстки - промінчики із числом, яке є відповіддю до задачі.
а) Ось листочок, і ще листочок
заховався між квіток.
Вам просте завдання діти:
Ці листочки полічити. (2)
б) 10 квіток у саду ростуть.
4 з них уже цвітуть.
Скільки ще не розцвіли?
Як би ви відповіли? (6)
в) На малюнку у Антона
5 волошок й 3 піони.
Але він не може вмить
Всі ці квіти полічить. (8)
г) У Надійки 5 волошок,
У Катрусі їх теж 5.
Нумо, діти, поспішіть,
Всі ці квіти полічіть. (10)
11.Пальчикова гімнастика
Слайд 15
Зупинка 7.Перед нами зупинка під назвою Долина «Рахівничка».
12.Гра « Чи в садку, чи на городі »
13.Розвязування цікавих задач
Слайд 16
Зупинка 8. «Кмітливих»
Слайд 17
Зупинка 9. «Рухлива»
14.Гра «Відгадай число»
Я буду десятком, а учні , які мені допомагають – одиницями.
12, 16, 14.
ІІІ. Заключна частина .Рефлексія
Слайд 18
Усі завдання виконали, і наближаємось до кінцевої зупинки «Місто знань». А от місто Знань – це і є наша рідна школа, де будемо навчатись і будемо багато років ще здобувати знання. А зараз повернемось до наших квитків-сонечок і кожен з вас домалює ротик. Якщо урок сподобався – усмішку, а якщо ні, то сумний вираз обличчя.
1.Вправа «Мікрофон»