Розробка уроку я досліджую світ "Я в суспільстві"

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність; допомогти школярам усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник «Я у світі», демонстраційні словники
Перегляд файлу

Тема уроку: Я в суспільстві

Мета: сформувати в учнів поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність; допомогти школярам усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник «Я у світі», демонстраційні словники.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Закінчилась перерва,

Продзвенів дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок                 

  • Щоб урок пройшов не марно ми будемо:

У – уважними

Р – роботящими

О – організованими

К – кмітливими

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Індивідуальне письмове опитування. (Учні працюють на картках)

а) Інструктаж

- Для того, щоб перевірити, як ви засвоїли попередній матеріал,____________________ працюватимуть на індивідуальних картках. Уважно читайте завдання, визначте правильну відповідь у тестах, вписуйте правильно слова на місті пропусків. Для роботи вам знадобиться 8 хв. Коли закінчите роботу, покладіть картку мені на стіл.

Ми ж з вами тим часом пригадаємо матеріал попередніх уроків.

б) Самостійна робота учнів на картках

Прізвище, ім’я

1. Об’єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називають:

а) суспільство                                   б) колектив                                    в) група

2. До суспільства належить?

а) людина                                          б) рослина                                    в) тварина

3. Сім’я це?

а) група людей, які проживають спільно

б) група людей, які проживають окремо

в) мама і тато

4. які обов’язки покладаються на дорослих членів сім’ї?

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.Доповни речення:

Людина, яка пообіцяла і зробила-_______________________________.

6. Назвіть ознаки суспільства?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Фронтальна бесіда за змістом попередніх уроків.

-    Який розділ ми закінчили вивчати на попередньому уроці? (Людина серед людей)

- Дайте визначення поняття «суспільство»? (групи людей, які взаємодіють, залежать один від одного) – Д.С.

-   Дайте визначення поняття «людина»? (жива істота, що вміє розмовляти, думати, працювати) – Д.С.

-    Що потрібно людині, щоб стати повноцінною людиною? (жити серед інших людей, у суспільстві).

-  Дайте визначення поняття «правопорушення» (порушення прав інших людей; поведінка, наслідки якої завдають шкоди іншим) – Д.С.

-    Які є види транспорту? (міський, міжміський).

-    Які є види міжміського транспорту? (автобус, потяг, літак, корабель).

-  Які є види міського транспорту? (тролейбус, трамвай, метро, маршрутне таксі).

-    Назвіть правила поведінки в міському та міжміському транспорті.

-    Назвіть правила поведінки в театрі, на концерті.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

-    Якими ознаками  людина відрізняється від інших істот? (Людина є членом суспільства)

-   Назвіть ознаки людини як представника суспільства.(розмовляє, міркує, радіє, працює, спілкується.)

НАЗВІТЬ правильні відповіді.(презентація)

1. Об’єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називають:

а) колективом;

б) родиною;

в) суспільством.

2. До суспільства належить:

а) тварина;

б) людина;

в) рослина.

3. Порушення прав інших людей, називають:

а) правопорушення;

б) конфлікт;

в) суперечка.

IV. Мотивація учіння і повідомлення теми, мети, завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про суспільство як єдність людських груп і про правила існування людей в суспільстві.

V. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1. Проблемне питання

- Чи погоджуєтеся ви з думкою, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із нас може жити лише серед людей? Кожен із нас належить до певного колективу, сім’ї, групи, вікової категорії.

2. Пояснення нового навчального матеріалу

-  Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії. Так, навчаючись у школі, ми належимо до учнівського колективу, ставши дорослими, здобувши професію, ми можемо належати до тієї чи іншої професійної групи (лікарів, учителів), до певного соціального класу (наприклад, до робітничого).

Люди поділяються на групи і залежно від того, де вони проживають, виділяють міське і сільське населення.

Як бачимо, в суспільстві існує дуже багато різних людських спільнот.

 Людськими спільнотами є також сім’я, нація тощо. Перш за все, будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми. Так, навіть важко уявити, щоб учні, наприклад, вашого класу, не спілкувалися між собою, не обмінювались інформацією тощо.

А чи може існувати така спільнота, як вчительський або лікарський колектив, члени якого між собою не взаємодіяли б?

Важливою ознакою людської спільноти є існування  ПРАВИЛ І НОРМ ПОВЕДІНКИ  цінностей, традицій. Дотримання правил поведінки в громадських місцях як: транспорт, школа, вулиця….

Житель села вітається з кожним зустрічним, інакше його чекатиме осуд громадської думки. Якщо так само чинитиме житель міста, то це, щонайменше,викличе подив у перехожих. Це свідчить про те, що селяни і городяни дотримують різних традицій, різних поглядів на взаємини між людьми. У людей, які належать до однієї спільноти, спостерігається подібний спосіб життя, подібні інтереси, потреби, правила поведінки. Це і дає змогу відрізняти одну людську спільноту від іншої.

Сукупність усіх спільнот, які взаємодіють між собою, утворює суспільство.

 Говорячи про тварин, навіть найрозвинутіших мавп, собак чи дельфінів, слово суспільство не використовують, а використовують поняття зграя. У тварин теж є свої правила і норми поведінки. Життя людей надзвичайно багатогранне,тому й суспільні відносини є дуже різноманітними. Оскільки спільноти перебувають у певних взаєминах, у своїй діяльності залежать одна від одної, то їхні стосунки залежать і від того, наскільки кожна група діє, не лише виходячи зі своїх власних інтересів, а й враховуючи інтереси інших спільнот. Це сприятиме уникненню сутичок, конфліктів, збереженню злагоди між людьми.

3. Робота за підручником (с. 78–81)

-  Розгорніть підручник. Зачитайте назву параграфа, зачитайте у рамочці, про що ми сьогодні дізнаємося.

Розгляньте малюнки на с. 78. Ким є діти в різних ситуаціях?(громадянин, покупець,садівник, школярки ,спортсмени , пасажири)

-  Що таке суспільство?( ГРУПИ  людей, які взаємодіють, залежать один від одного)

а) робота над статтею

- словникова робота: Д.С.

Діти,  на с. 79 прочитаємо статтю, але спершу ознайомимось із словами, які будуть зустрічатись у статті і можуть бути вам незрозумілими.

Громадянин- людина, яка належить до певної країни, де вона має відповідний юридичний статус, або співвідносить себе з нею.

Пасажир- особа, яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому, але не причетна до керування ним.

Традиції- звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління.

Толерантність терпимість до думок, поглядів, традицій інших людей.

Співіснувати – існувати одночасно або разом.

А зараз візьміть прості олівці,  уважно слухайте і визначайте слова, які для вас є незрозумілими.

- читання статті вчителем

 - читання статті «ланцюжком»

 - репродуктивна бесіда

- Як живуть люди у світі?

- Куди належить людина?

- Що називають суспільством?

- Які люди нас оточують?

- Що ти робиш у суспільстві?

- Яка культурна людина?

- Що таке толерантність?

- Які є правила співіснування в суспільстві?

- складання плану до статті (читання статті по абзацу та добір назви до кожного з них)

1. Люди не існують самі по собі.

2. Місце в суспільстві.

3. Ти – неповторна людина.

4. Толерантність.

5. Золоте правило співіснування.

Фізкультхвилинка .

Руки в сторону та вгору —
На носочки підніміться.
Підніміть голівку вгору
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз присіли — руки прямо.
Встали. Знову все так само.
Повертаємося вправо.
Все виконуємо гарно.
Вліво, вправо повернулись,
До сусіда усміхнулись.

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

1. Читання і аналіз історії (с. 80)

- Чим, на вашу думку, завершилася ця історія? Яке правило порушила Оксана?

 

2.Читання і аналіз  три «Не можна» які слід запам’ятати.

Запам’ятай три «Не можна»

•Не можна брати чуже без дозволу.

 •Не можна ображати інших.  

•Не можна руйнувати створене іншими.

3. Вправа «Чим ми схожі?» (робота в парах)

— Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші — чорний або жовтий. Одні люди високі, інші — невисокі. Одні стрункі, інші — гладкі. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Учитель пропонує учням знайти спільні і відмінні риси з товаришем (смаки, уподобання, заняття).

Необхідно назвати 3 відмінностей або 3 спільних рис.

У вас на партах є квіточки, на них треба написати спільні або відмінні риси, зачитати їх і віддати квіточку однокласнику.

— Цією вправою ви довели, що ми є різними, але у нас багато спільного, того, що нас об’єднує, тому не варто ображати інших. Дуже важливо сприймати людей такими, якими вони є, навіть коли їх уподобання відмінні від твоїх.

— Навчіться поважати тих, хто відрізняється від вас!

4. Прочитайте твердження на с. 81. Спробуйте до кожного твердження додати слово Я. Оцініть себе: якщо твердження правдиве — молодець. Ти — толерантна людина. Якщо ні — подумай, чого тобі потрібно навчитися.

5. Ознайомлення з думками Григорія Сковороди та Антуана де Сент-Екзюпері.

- Чи погоджуєтеся ви з цими думками? Поясніть свою думку.

VI. Підсумок уроку.

  1. Метод «Складання кластера»

Кластер- графічна схема, яка охоплює слова, ідеї певної теми чи поняття.

На уроці я дізнався….

На уроці я навчився….

2. Повідомлення домашнього завдання (запис на дошці с. 78-81)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівненський державний гуманітарний університет

Сарненський педагогічний коледж

 

 

 

До уроку готувала:

Керівник практики: Гук С. С.

 

 

 

 

Конспект

Пробного уроку з «Я досліджую світ»  на тему:

«Я у суспільстві»

Студентки: Мельник Таїсії Миколаївни

Відділення: початкова освіта

Освітньо-кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст

Напрям підготовки: педагогічна освіта

Спеціальність: 013 Початкова освіта

Курс: III

Група: А-33

Дата:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект затвердили:

Керівник практики:________

 

Оцінка:________

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 листопада 2021
Переглядів
3891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку