|
ТВОРЧА РОБОТА |
Урок ЯДС в 1класі |
«Органи чуття-наші помічники» |
Виконала: вчитель початкових класів |
Старобільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №3 |
Федаєва Ірина Олександрівна |
|
Жовтень 2019 |
Тема: Органи чуття-наші помічники
Мета:
Формувати уявлення учнів про органи чуття,пояснити їхнє значення у житті людини ; розвивати зорову, слухову,нюхову пам’ять та увагу; розвивати вміння сприймати новий матеріал, критично мислити, збагачувати словниковий запас учнів;
виховувати повагу до себе та оточуючих,дбайливе ставлення до власного організму, прагнення берегти здоров’я;
Спілкування державною(і рідною у разі відмінності)мовами;
уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.
Обладнання:
проектор, екран,мультимедійна презентація ,білий халат,картки з зображенням органів чуття,картки «Охорона зору»,правила охорони слуху,баночки з різними речовинами (шоколад, апельсин, цибуля, лимон, духи),продукти для визначення смаку (яблуко, банан, апельсин, морква, хліб, лимон),кубики ЛЕГО,для аплікації:органи чуття(А4)та відповідні картинки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Освітні галузі: природнича, соціальна і здоров’язбережувальна, мовно-літературна.
І.Розминка. Ранкова зустріч
Вітання
(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
З гарним настроем хто прийшов? Махніть рукою.
Хто найвеселіший – прошу оком моргнути.
Хто мене баче – торкніться свого вушка.
Хто мене чує – посміхніться
Хто у нас ввічливий - торкніться свого носика.
Обмін інформацією.
Тема дня «Органи чуття- наші помічники.»
Що нам допомагає пізнати світ?
Стратегія «Прогнозування за ілюстраціями».
-
- Що на вашу думку тут зображено?
- Що їх об’єднує?
- Як ви гадаєте,яка буде тема нашого уроку.
Все це- очі, вушка,язичок,носик , називається – органами чуття.Вони допомагають нам пізнати оточуючий світ. І тому ми їх називаємо нашими помічниками.
Ваші очі побачили,носик відчув,а вушка почули яка сьодні погода.
Вправа «Погода»
- день тижня;
- число;
- стан неба;
- температура повітря;
- сила вітру(легкий, сильний).
Вправа «Незакінчене речення».
Я починаю речення,а ви закінчіть:
Вправа «Очікування».
ІІ.Обгрунтування навчання
Сьогодні на уроці ми поговоримо про одну дивовижну властивість нашого організму – пізнавати та відчувати навколишній світ за допомогою органів чуття, які у нас з вами є. Закріпимо свої знання про їх користь та потребу. А також навчимося правильно доглядати за ними. Отже, тема уроку «Органи чуття- наші помічники».
Поміркуйте і скажіть, яким було б наше життя, якби ми не могли відчувати смаку їжі, чути чарівних звуків музики, вдихати аромати квітів, бачити своїх однокласників, маму, тата.
− Яка ж роль відводиться нашим очам, вухам, носику, язику?
ІІІ.Актуалізація.
Бесіда-сюрприз
Діти,а ви хочете дізнатися ,що сьогодні у мене для вас є? (одягаю халат)
-Ви знаєте хто я? Здогадалися?(лікар,медсестра)
-Так я сьогодні лікар і звуть мене Аромашка. А чи були ви коли небудь в музеї?
Сьогодні я запрошую вас до «Музею здоров’я».
-Діти, скажіть, завдяки чому ми бачимо предмети,що нас оточують? (Завдяки очам.)
-А завдяки чому ми чуємо різні звуки?(Завдяки вухам.)
-А завдяки чому ми можемо відчути різні запахи?(Завдяки носу).
-А завдяки чому ми можемо розрізняти різні смаки?(Завдяки язику.)
-Правильно. Очі, вуха, ніс, язик – це наші помічники в пізнанні навколишнього світу.
Подорож по музею.
-Зараз ми з вами пройдемо до першої вітрини нашого музею. Але я хочу, щоб ви самі здогадалися ,що там знаходиться.
Загадка.
Були собі два брати і обидва Кіндрати.
Через доріжку живуть, а один одного не бачать. (Очі.)
На ніч два віконця самі зачиняються,
А зі сходом сонця самі відчиняються. (Очі.)
(Показ ілюстрації)
Молодці! А для чого потрібні очі?
Так очі – найбільш досконалі і найтаємничіші органи в нашому тілі. Завдяки їм, ми найбільше дізнаємося про те, що відбувається довкола, і водночас очі найкраще можуть розповісти про людину.
Але щоб наші очі добре бачили їх треба берегти. Ви знаєте правила з охорони зору? Давайте подивимося на ці картинки і ще раз повторимо правила.
Картка 1: Не можна терти очі брудними руками.
Картка 2:. Не можна кидатися піском.
Картка 3: Потрібно берегти очі від колючих і ріжучих предметів
Картка 4: Не можна довго грати в комп'ютерні ігри
Картка 5: Не можна близько і довго дивитися телевізор.
Картка 6: Якщолікар виписав окуляри, то треба їх носити обов'язково.
Картка 7: Не можна стріляти з рогатки.
-Потрібно тренувати очі, робити вправи, дивитися вдаличінь.
Молодці, правила ви добре знаєте.
Валеологічна пауза. Вправи для очей.
Висновок.Отже, очі – орган зору
-Про очі ми поговорили то ж рухаємося далі.Переходимо до наступної вітрини.Відгадайте ,що тут знаходиться.
Загадка.
-Самі мовчать,а нам допомагають почути тих хто розмовляє та весело співає.
-Правильно діти, це вуха.(ілюстрація)
Навіщо людині потрібні вуха?(Що б чути.)
-Слух для людини - це велика цінність. Щоб вуха були здоровими, добре чули всі звуки, треба за ними доглядати, берегти їх.
- Діти , а як треба доглядати за вухами?(Вушка треба мити. Чистити ваткою.)
-А зараз ми з вами проведемо гімнастику для поліпшення слуху.
Гімнастика для поліпшення слуху.
1. Потягнути себе за вушка спочатку вгору, потім вниз (5 разів).
2. Кілька разів закрити раковиною вуха слуховий прохід ( «загорнути вуха трубочкою») (5 разів).
3. Потягнути вушка в боки, взявшись за середину вушної раковини ( «мавпочка») (5 разів).
Правила догляду за вушками
Висновок. -Отже,вуха –це орган слуху
-Тепер я хочу перевірити чи гарний у вас слух.
Гра «Дізнайся по голосу»
Діти стоять у колі, одна дитина в середині. Йдуть по колу і кажуть:
Ваня, ти зараз в колі, ми кличемо тебе: «Ау!»
Швидко очі закривай, хто покликав відгадай!
Дитина відгадує хто його покликав, і той стає на його місце. Гра повторюється.
-Молодці, добре визначали. Це тому, що ваші вуха добре чують. Ну, а нам пора рухатися далі по музею здоров'я.
-Ось ми і біля наступної вітрини музею.
-Скажіть,будь ласка,а для чого людині ніс?
-Правильно, носиком ми дихаємо, відчуваємо запахи.
Щоб ваші носи добре дихали, пропоную виконати дихальну гімнастику:
1. Вдих лівої ніздрів, права закрита, вихід правої (при цьому закривається ліва). (5 разів).
2. Зробити 5-6 вдихів і видихів через праву і ліві ніздрі, по черзі закриваючи відпочиваючу вказівним пальцем.
3. Зробити вдих носом. На видиху протяжно тягти звук «м-м-м».
-Діти, подивіться, а що ще на нашій вітрині? Так, це ж гра. Давайте ми пограємо в гру «Чудо ніс». Я вам пропоную сісти зручно і пограти.
-В цих баночках знаходяться деякі продукти Я вам дам понюхати речовину, а ви закритими очима спробуйте по запаху вгадати, що це.
Дітям пропонується з закритими очима визначити по запаху, що знаходиться в баночках. (Шоколад, апельсин, цибуля, лимон, духи.)
-Чудово впоралися з завданням.
-Без якого органу не можна виконати це завдання? (без носа)
-Який орган дає нам змогу відчувати запахи? (ніс)
-Що потрібно зробити ,щоб відчути запах?
-Так навіщо людині потрібен ніс і як він допомагає нам в житті?(з його допомогою розрізняють запахи,дихають.)
-А якби ми захворіли і носик погано дихав,чи змогли б ми так гарно визначити запахи?(Ні).
-Так,що ж треба робити ,щоб носик добре дихав?( не хворіти,загартовуватися,чистити носик,вис маркуватися,не можна засовувати в ніс сторонні предмети.
Висновок: завдяки носу, ми відчуваємо пахощі квітів, аромат мила, запахи їжі.
-Отже ніс – це орган нюху.
-Рухаємося далі. Наступна наша вітрина це-….
Відгадайте загадку. Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик).
-А визначити продукти на смак нам допомагає?(язик)
-Правильно язичок. Поверхня язичка має ділянки, кожен з яких сприймає певний смак. Скажіть, якими бувають продукти на смак?
(Продукти на смак бувають гіркими, солодкими, кислими, солоними.)
-А ви знаєте, що язичок допомагає не тільки визначати продукти на смак, але і правильно вимовляти звуки. Для того щоб язик був чутливим, і правильно вимовляв звуки давайте навчимо його виконувати спеціальні вправи.
Вправи для язичка.
1. "Покусування кінчика язика" (10 разів)
2. "Годинник" Відкрити рот, торкнутися кінчиком язика куточка рота і повільно рухати мовою вліво - вправо. (10 раз)
3. "Конячка" поцокать мовою. (10 раз)
-Молодці. Діти, та тут теж дуже цікава гра. Хочете пограти? Сідайте зручніше на стільці і закривайте очі. Я кожному в рот покладу продукт, а ви з закритими очима повинні визначити, що це.
Діти з закритими очима визначають на смак різні продукти: яблуко, банан, апельсин, морква,хліб,лимон.
Правила гігієни органу смаку.
Висновок.-Отже язик – це орган смаку.
Гра «Так чи ні».(кубики ЛЕГО)
ІV.Усвідомлення змісту
Групова робота .Складання колажу
(кожній групі дається декілька картинок, які не відповідають даному завданню)
Творче завдання. Складання сенкану на тему «Органи чуття
V. Рефлексія
-Наша екскурсія по «Музею здоров'я» добігає кінця і ми повертаємося знову до класу.. Ми сьогодні з вами познайомилися з нашими помічниками - органами почуттів. Назвіть їх.
Діти: Очі, вуха, ніс, мова.
Висловте, будь ласка, свою думку про наш урок.
Чи справдилися ваші очікувані результати?
Очікувані результати записуємо на дошці.
Самооцінювання.
Як би ви оцінили свою роботу на уроці?
Якщо ви добре працювали – посміхніться.
Якщо ви могли б ще краще працювати – поаплодуйте собі.
Якщо ви зовсім не працювали – покажіть пальчиком вниз.
Дякую за роботу.