розробка уроку ЯДС 1кл "Органи чуття-наші помічники"

Про матеріал
Урок ЯДС "Органи чуття-наші помічники."Урок розраховано на дітей 1кл Нової української школи.
Перегляд файлу

 

 

 

ТВОРЧА РОБОТА

Урок ЯДС в 1класі

«Органи чуття-наші помічники»

Виконала:                                                                          вчитель початкових класів

Старобільської спеціалізованої загальноосвітньої школи   І-ІІІ ст. №3

Федаєва Ірина Олександрівна

 

                                                            Жовтень 2019



D:\школа\уроки\47223.001.jpg


Тема: Органи чуття-наші помічники

Мета:

  • Формування предметних компетентностей:

Формувати уявлення учнів про органи чуття,пояснити їхнє значення у житті людини ; розвивати зорову, слухову,нюхову пам’ять та увагу; розвивати вміння сприймати новий матеріал, критично  мислити, збагачувати словниковий запас  учнів;

 виховувати повагу до себе та оточуючих,дбайливе ставлення до власного організму, прагнення берегти  здоров’я;

  • Фомування ключових компетентностей:

Спілкування державною(і рідною у разі відмінності)мовами;

уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

Обладнання:

проектор, екран,мультимедійна презентація ,білий халат,картки з                                                                                                   зображенням органів чуття,картки «Охорона зору»,правила охорони слуху,баночки з різними речовинами (шоколад, апельсин, цибуля, лимон, духи),продукти для визначення смаку (яблуко, банан, апельсин, морква, хліб,    лимон),кубики ЛЕГО,для аплікації:органи чуття(А4)та відповідні картинки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: природнича, соціальна і здоров’язбережувальна, мовно-літературна.

 

 

 

 

І.Розминка. Ранкова зустріч

Вітання

(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

З гарним настроем хто прийшов? Махніть рукою.

Хто найвеселіший – прошу оком моргнути.

Хто мене баче – торкніться  свого вушка.

Хто мене чує – посміхніться

Хто у нас ввічливий - торкніться свого носика.

Обмін інформацією.

Тема дня «Органи чуття- наші помічники.»

Що нам допомагає пізнати світ?

Стратегія «Прогнозування за ілюстраціями».

Картинки по запросу язик Картинки по запросу вухо Картинки по запросу око -Похожее изображение

- Що на вашу думку тут зображено?

- Що їх об’єднує?

- Як ви гадаєте,яка буде тема нашого уроку.

Все це- очі, вушка,язичок,носик , називається – органами чуття.Вони допомагають нам пізнати оточуючий світ. І тому ми їх називаємо нашими помічниками.

Ваші очі побачили,носик відчув,а вушка почули яка сьодні погода.

Вправа «Погода»

- день тижня;

- число;

- стан неба;

- температура повітря;

- сила вітру(легкий, сильний).

Вправа «Незакінчене речення».

Я починаю речення,а ви закінчіть:

  • Очі нам потрібні,щоб ……..
  • Вуха нам потрібні,щоб …….
  • Ніс нам потрібен,щоб ………
  • Язик нам потрібен,щоб ……..

Вправа «Очікування».

  • Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
  • Що хочете почути, вивчити, чого навчитися? (відповіді дітей).

 

ІІ.Обгрунтування навчання

Сьогодні на уроці ми поговоримо про  одну дивовижну властивість нашого організму – пізнавати та відчувати навколишній світ за допомогою органів чуття, які у нас з вами є. Закріпимо свої знання про їх користь та потребу. А також навчимося  правильно доглядати за ними. Отже,  тема уроку «Органи чуття- наші помічники».

Поміркуйте і скажіть, яким було б наше життя, якби ми не могли відчувати смаку їжі, чути чарівних звуків музики, вдихати аромати квітів, бачити своїх однокласників, маму, тата.

 Яка ж роль відводиться нашим очам, вухам, носику, язику?

ІІІ.Актуалізація.

Бесіда-сюрприз

Діти,а ви хочете дізнатися ,що сьогодні у мене для вас є? (одягаю халат)

-Ви знаєте хто я? Здогадалися?(лікар,медсестра)

-Так я сьогодні лікар і звуть мене Аромашка. А чи були ви коли небудь в музеї?

Сьогодні я запрошую вас до «Музею здоров’я».

-Діти, скажіть, завдяки чому ми бачимо предмети,що нас оточують?                      (Завдяки очам.)

-А завдяки чому ми чуємо різні звуки?(Завдяки вухам.)

-А завдяки чому ми можемо відчути різні запахи?(Завдяки носу).

-А завдяки чому ми можемо розрізняти різні смаки?(Завдяки язику.)

-Правильно. Очі, вуха, ніс, язик – це наші помічники в пізнанні навколишнього світу.

Подорож по музею.

-Зараз ми з вами пройдемо до першої вітрини нашого музею. Але я  хочу, щоб ви самі здогадалися ,що там знаходиться.

Загадка.

Були собі два брати і обидва Кіндрати.

Через доріжку живуть, а один одного не бачать. (Очі.)

 

На ніч два віконця самі зачиняються,

А зі сходом сонця самі відчиняються. (Очі.)

(Показ ілюстрації)

Молодці! А для чого потрібні очі? 

Так  очі – найбільш досконалі і найтаємничіші органи в нашому тілі. Завдяки їм, ми найбільше дізнаємося про те, що відбувається довкола, і водночас очі найкраще можуть розповісти про людину.

Але щоб наші очі добре бачили їх треба берегти. Ви знаєте правила з охорони зору? Давайте подивимося на ці картинки і ще раз повторимо правила.

Похожее изображение Картинки по запросу : Не можна терти очі брудними руками. Картинки по запросу картинка ножницы возле  глаза Картинки по запросу Не можна близько і довго дивитися телевізор

Картинки по запросу Не можна близько і довго дивитися телевізор Картинки по запросу Якщо доктор виписав окуляри, то треба їх носити обов'язково Картинки по запросу Не можна стріляти з рогатки дітям один в одного

Картка 1: Не можна терти очі брудними руками.

Картка 2:. Не можна кидатися піском.

Картка 3: Потрібно берегти очі від колючих і ріжучих предметів

Картка 4: Не можна довго грати в комп'ютерні ігри

Картка 5: Не можна близько і довго дивитися телевізор.

Картка 6: Якщолікар виписав окуляри, то треба їх носити обов'язково.

Картка 7: Не можна стріляти з рогатки.

-Потрібно тренувати очі, робити вправи, дивитися вдаличінь.

 Молодці, правила ви добре знаєте.

Валеологічна пауза. Вправи для очей.

  1. Міцно заплющіть очі, а потім відкрийте їх на такий самий час. Зробіть це 5 – 8 разів.
  2. Поглянути наліво,направо,вгору,вниз тілько очима.
  3. Протягом 1  хвилини швидко покліпайте очима.

Висновок.Отже, очі – орган зору

-Про очі ми поговорили то ж рухаємося далі.Переходимо до наступної вітрини.Відгадайте ,що тут знаходиться.

Загадка.

-Самі мовчать,а нам допомагають почути тих хто розмовляє та весело співає.

-Правильно діти, це вуха.(ілюстрація)

Навіщо людині потрібні вуха?(Що б чути.)

-Слух для людини - це велика цінність. Щоб вуха були здоровими, добре чули всі звуки, треба за ними доглядати, берегти їх.

- Діти , а як треба доглядати за вухами?(Вушка треба мити. Чистити ваткою.)

-А зараз ми з вами проведемо гімнастику для поліпшення слуху.

Гімнастика для поліпшення слуху.

1. Потягнути себе за вушка спочатку вгору, потім вниз (5 разів).

2. Кілька разів закрити раковиною вуха слуховий прохід ( «загорнути вуха трубочкою») (5 разів).

3. Потягнути вушка в боки, взявшись за середину вушної раковини ( «мавпочка») (5 разів).

Правила догляду за вушками

  • Не слухай дуже гучну музику.
  • Ніколи не кричи комусь на вухо.
  • Щоранку, вмиваючись, мий вуха, чисти їх від сірки.
  • Під час купання стеж, щоб вода не потрапила всередину вуха.
  • Не встромляй сторонні предмети  у вухо.
  • Якщо у вухо щось потрапило— звернися до лікаря.
  • Якщо болить вухо – одразу скажи дорослим.

 

Висновок. -Отже,вуха –це орган слуху

-Тепер  я хочу перевірити чи гарний у вас слух.

Гра «Дізнайся по голосу»

Діти стоять у колі, одна дитина в середині. Йдуть по колу і кажуть:

Ваня, ти зараз в колі, ми кличемо тебе: «Ау!»

Швидко очі закривай, хто покликав відгадай!

Дитина відгадує хто його покликав, і той стає на його місце. Гра повторюється.

-Молодці, добре визначали. Це тому, що ваші вуха добре чують. Ну, а нам пора рухатися далі по музею здоров'я.

-Ось ми і біля наступної вітрини музею.

-Скажіть,будь ласка,а для чого людині ніс?

-Правильно, носиком ми дихаємо, відчуваємо  запахи.
Щоб ваші носи добре дихали, пропоную виконати дихальну гімнастику:

 1. Вдих лівої ніздрів, права закрита, вихід правої (при цьому закривається ліва). (5 разів).

 2. Зробити 5-6 вдихів і видихів через праву і ліві ніздрі, по черзі закриваючи відпочиваючу вказівним пальцем.

 3. Зробити вдих носом. На видиху протяжно тягти звук «м-м-м».

-Діти, подивіться, а що ще на нашій вітрині? Так, це ж гра. Давайте ми пограємо в гру «Чудо ніс». Я вам пропоную сісти зручно і пограти.

-В цих баночках знаходяться деякі продукти Я вам дам понюхати речовину, а ви закритими очима спробуйте по запаху вгадати, що це.
Дітям пропонується з закритими очима визначити по запаху, що знаходиться в баночках. (Шоколад, апельсин, цибуля, лимон, духи.)

-Чудово впоралися з завданням.

-Без якого органу не можна виконати це завдання? (без носа)

-Який орган дає нам змогу відчувати запахи? (ніс)

-Що потрібно зробити ,щоб відчути запах?

-Так навіщо людині потрібен ніс і як він допомагає нам в житті?(з його допомогою розрізняють запахи,дихають.)

-А якби ми захворіли і носик погано дихав,чи змогли б ми так гарно визначити запахи?(Ні).

-Так,що ж треба робити ,щоб носик добре дихав?( не хворіти,загартовуватися,чистити носик,вис маркуватися,не можна засовувати в ніс сторонні предмети.

Висновок: завдяки носу, ми відчуваємо пахощі квітів, аромат мила, запахи їжі.

-Отже ніс – це орган нюху.

-Рухаємося далі. Наступна наша вітрина це-….

Відгадайте загадку. Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик).

Картинки по запросу язик

-А визначити продукти на смак нам допомагає?(язик)

-Правильно язичок. Поверхня язичка  має ділянки, кожен з яких сприймає певний смак. Скажіть, якими бувають продукти на смак?

(Продукти на смак бувають гіркими, солодкими, кислими, солоними.)

-А ви знаєте, що язичок  допомагає не тільки визначати продукти на смак, але і правильно вимовляти звуки. Для того щоб язик був чутливим, і правильно вимовляв звуки давайте навчимо його виконувати спеціальні вправи.

Вправи для язичка.

1. "Покусування кінчика язика" (10 разів)

2. "Годинник" Відкрити рот, торкнутися кінчиком язика куточка рота і повільно рухати мовою вліво - вправо. (10 раз)

3. "Конячка" поцокать мовою. (10 раз)
-Молодці. Діти, та тут теж дуже цікава гра. Хочете пограти? Сідайте зручніше на стільці і закривайте очі. Я кожному в рот покладу продукт, а ви з закритими очима повинні визначити, що це.

Діти з закритими очима визначають на смак різні продукти: яблуко, банан, апельсин, морква,хліб,лимон.

Правила гігієни органу  смаку.

  • Не слід брати до рота гарячу або занадто холодну їжу.
  • Гарячі напої можуть викликати тимчасову втрату смаку.                      Це також шкодить емалі зубів.

Висновок.-Отже язик – це орган смаку.

Похожее изображение

Гра «Так чи ні».(кубики ЛЕГО)

  • Орган слуху –це вуха.
  • Орган нюху – це ніс.
  • Орган дотику – це руки. (шкіра)
  • Орган смаку – це язик.
  • Орган зору – це очі.
  • Працюй  довго за комп’ютером.
  • Уникай сильних шумів.
  • Пиши та читай  при поганому освітленні.
  • Чисти вуха гострими предметами.
  • Користуйся носовичком при нежиті.

ІV.Усвідомлення змісту

Групова робота .Складання колажу

(кожній групі дається декілька картинок, які не відповідають даному завданню)

  • 1 група - Орган зору
  • 2 група - Орган слуху
  • 3 група - Орган нюху
  • 4 група - Орган смаку

C:\Users\Иринв\Desktop\IMG_20191026_112344.jpg C:\Users\Иринв\Desktop\IMG_20191026_112348.jpg                    

C:\Users\Иринв\Desktop\IMG_20191026_112352.jpg C:\Users\Иринв\Desktop\IMG_20191026_112336.jpg            

 

Творче   завдання. Складання сенкану на тему «Органи чуття

 

V. Рефлексія

-Наша екскурсія по «Музею здоров'я» добігає кінця і ми повертаємося знову до класу.. Ми сьогодні з вами познайомилися з нашими помічниками - органами почуттів. Назвіть їх.

Діти: Очі, вуха, ніс, мова.

Висловте, будь ласка, свою думку про наш урок.

Чи справдилися ваші очікувані результати?

Очікувані результати записуємо на дошці.

  • Дізналися, за допомогою яких органів чуття, ми сприймаємо різні властивості предметів, речей
  • Урок допоміг вивчити органи чуття та правила догляду за ними;
  • Які органи чуття є у людини?
  • Що вам найбільше запам’яталося?
  • Що ви розкажете своїм друзям про урок?
  • Чи сподобався урок?Чим саме?
  • Який настрій у вас після уроку?

Самооцінювання.

Як би ви оцінили свою роботу на уроці?

Якщо ви добре працювали – посміхніться.

Якщо ви могли б ще краще працювати – поаплодуйте собі.

Якщо ви зовсім не працювали – покажіть пальчиком вниз.

Дякую за роботу.

docx
Додав(-ла)
Федаєва Ірина
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 листопада
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку