Розробка уроку ЯДС у 2 класі. Тема уроку: "Який я? Яка я?"

Про матеріал
Ознайомлення учнів зі змінами в їхньому рості та розвитку. Вимірювання маси тіла та зросту.
Перегляд файлу

   Тема: ЯКИЙ Я? ЯКА Я? (Ріст і розвиток людини)

  Мета: ознайомити учнів зі змінами в їхньому рості і розвитку, вчити вимірювати масу тіла і зріст, ознайомити з умовами правильного росту і розвитку дитини;   сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою;   виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього, рости здоровими, життєрадісними, розумними.  

Міжпредметні зв’язки: фізична культура, математика. 

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок (практична робота).  Результати навчання. Наприкінці уроку учні: 

 вмітимуть правильно визначати власні показники зросту і маси тіла;

 знатимуть, що впливає на ріст і розвиток людини;

 вмітимуть добирати вправи для формування правильної постави;

 дбатимуть про власне здоров’я.

 Підготовча робота: розпитати дорослих, яка була вага та ріст при народженні; переглянути сімейний фотоальбом і вибрати власні фото у різному віці (1 фото – немовля, 2 фото -  нещодаво зроблене).  

Матеріали та обладнання:  вага, сантиметрова стрічка, двохсторонній кольоровий папір (червоний, синій, жовтий), ноутбук, (фрагмент звукозапису пісні «Старі фотографії» гурту Скрябін»,  порівняльна таблиця росту та ваги.

Хід уроку

І. Організація учнів до роботи. 

Створення позитивного психоемоційного клімату

  1. Привітання.

Усі сідайте в коло, діти! 

Домовляймось - не шуміти, 

Працювати час настав. 

Тож і ми марно часу не гаємо, 

Наш урок розпочинаємо! 

  1. Вправа «Потік добра».

 А зараз із цією ж посмішкою давайте ми один одному по черзі подаруємо теплі слова. Повертаючись до сусіда справа і тримаючи його за обидві руки, скажіть йому комплімент.

 – Давайте подякуємо один одному за щирі слова оплесками.

 ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 

– Діти, як ви вважаєте, з якою метою я просила вас принести свої фотографії, починаючи з часу вашого народження.

Я хочу подивитися на вас маленьких, а всі разом ми будемо говорити про те, як змінюється людина протягом свого життя, як вона росте, розвивається. Навчимося правильно вимірювати ріс та вагу тіла. Дізнаємося від чого залежить наш ріст і розвиток. 

IIІ. Основна частина.

  1. Колективна справа «Фото з виставки».

Учні приносять на урок свої фотографії, зроблені у різні роки життя. Складаємо фотомонтаж з фотографій дітей під фрагмент пісні  «Старі фотографії» гурту «Скрябін»

. - Порівняйте фотографії. Які зміни ви побачили? 

 - Що таке диво?

 - Чи траплялися з вами або вашими рідними дива? Розкажіть про них.

 -  Як ви думаєте, чи можна вважати народження людини дивом? Давайте розглянемо ваші фотографії.

-  Хіба це не диво? Нещодавно ви були такими безпомічними. Але плинув час, ви росли, розвивалися. 

Встаньте ті, у кого є маленький братик або сестричка. Розкажіть про них.  Встаньте ті, у кого є старший братик або сестричка. Розкажіть про нього. Де він знаходиться, чим займається?

 Новонароджена дитина – це немовля. Немовля не вміє нічого робити самостійно. Але малюк росте він вчиться повзати, ходити, говорити. Через кілька років дитина йде до школи, навчається читати, писати. Закінчивши навчання та здобувши професію, людина працює, щоб забезпечити добробут своєї сім’ї та принести користь суспільству. Літні люди не працюють, вони перебувають на заслуженому відпочинку. 

- Ви, напевне, помічали, які зміни трапляються з вашим організмом. Ви весь час зростаєте. Поступово стаєте вищими, важчими і сильнішими. Молочні зуби у вас змінюються на постійні. Ви більше знаєте, набуваєте різних умінь і навичок. Щодня ми вчимося чогось нового. Зараз ви маєте можливість поспілкуватися один з одним у парах і розповісти, чому ви навчилися нещодавно.

2. Робота в групах.

 - А зараз кожен підійдіть і візьміть квітку. Об’єднайтесь в групи за кольорами квіток. Кожна група утворює коло навколо основної квітки: голубі, червоні, жовті, зелені. Виберіть в малих групах спікера. 

До уваги педагога! Для цієї вправи потрібно використати двохсторонній кольоровий аркуш паперу, наприклад, синій, червоний, жовтий.  

Завдання для груп:  

1 група із поданих тверджень вибирає, що позитивно впливає на ріст і розвиток людини ( Фізичні вправи. Чистота тіла та помешкання. Свіже повітря. Повноцінне харчування. Безпечна поведінка. Часті хвороби. Паління. Вживання алкоголю. Забруднене повітря. Поганий настрій. Міцний сон. Гарний настрій. Правильна постава. Страхи. Недотримання режиму дня. Перевтома. )

 2 група із поданих тверджень вибирає, що негативно впливає на ріст і розвиток людини. (Фізичні вправи. Чистота тіла та помешкання. Свіже повітря. Повноцінне харчування. Безпечна поведінка. Міцний сон. Гарний настрій. Правильна постава. Часті хвороби. Паління. Вживання алкоголю. Забруднене повітря. Поганий настрій. Страхи. Недотримання режиму дня. Перевтома.)

 3 група із поданого переліку вибирає які частини тіла ростуть тільки в дитинстві, а які впродовж усього життя.( ноги, волосся,  руки, очі,  голова,                   зуби вуха, стопа ніс, тулуб нігті, шия.)

4 група – вибирає «Назви предмети, які допомагають визначити зріст і масу тіла»

  • А тепер, діти, я пропоную відповісти на запитання: як ви вважаєте, від чого залежить ріст і розвиток кожної людини? 

Варто запам’ятати! Діти весь час розвиваються і зростають. Ріст - один з основних показників фізичного розвитку людини. Він є складовою розвитку людини. Отже, розвиток без росту не відбувається.

  1. Практична робота «Вимірювання зросту і маси тіла».

Кожного дня ви ростете.

  • Чи змінюється ваш зріст та вага?

Зріст – один із основних показників фізичного розвитку людини. Зараз ви будете вимірювати свій зріст. Можливо, у вас удома є шкала вашого росту. Батькам дуже цікаво, як ви ростете.

 - У кого вдома є така шкала? - Хто пам’ятає, як це робити?    До стіни прикріплюємо сантиметрову стрічку так, щоб нульова позначка знаходилася внизу. Учень стає спиною до стіни, торкаючись її п’ятами, сідницями, лопатками та потилицею, голову тримає прямо. Учитель кладе на голову учня лінійку і притискає її до стіни. Це - зріст дитини.

Масу тіла визначають за допомогою ваг, розміщених на підлозі. Результати записують у таблицю. Аналогічні вимірювання роблять наприкінці року у травні. Порівнюємо результати.   Люди мають різну статуру. Статура – це форма тіла людини. Вона буває різною. Одні люди високі, інші - низькі на зріст, одні худорляві, інші - кремезні.

5. Вправа «Математичний п’єдестал».

 - Хто у класі народився найменший? Найбільший? 

- Хто родився з однаковими фізичними показниками?

- Порівняй, на скільки змінилася твоя вага та ріст від народження;

- Визнач, на скільки ти виріс і став важчим за минулий рік.

 - Знайди різницю росту (ваги) від сьогодення та при народженні;

- Порівняй, хто з дітей виріс найбільше (найменше) росту (ваги) за життя.

 - Хто у класі найвищий, другий за зростом, третій…найнижчий. Варто запам’ятати! Люди ростуть приблизно до двадцяти років.  Доцільно порівняти результати вимірювання із середніми показниками маси тіла і зросту здорових дітей.

ВІК-7 років

РІСТ, см

МАСА,кг

Хлопчики

120-130

23-28

Дівчатка

118-130

20-28

Мої показники

 

 

 

Варто запам’ятати!  Якщо маса менша на 5-7 кг, це свідчить про недостатню вагу. Якщо більша на 5-7 кг - про зайву вагу, на 810 кг - про ожиріння.  Порада учням: більше рухатися, не переїдати.

 6. Руханка «Сайман каже…..»

7. Робота з підручником (с.46)

Розгляньте малюнок. Доторкнись до кожної частини тіла і назви її.

C:\Users\Вчитель 2\Desktop\розробки уроків я досліджую світ\я росту\20191023_095815.jpg         C:\Users\Вчитель 2\Desktop\розробки уроків я досліджую світ\я росту\20191023_095821.jpg    C:\Users\Вчитель 2\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20191023_095727.jpg

ІV. Заключна частина.

  1. Підсумки. Гра «Закінчіть речення».
  •  Отже, розкажіть, що треба робити для того, щоб ваш зріст і маса тіла відповідали нормі.
  •  Кожне речення розпочинайте словами: «Щоб рости здоровим і розвиватися, необхідно…»

 2.  «Зворотній зв’язок». Побажання.  Діти стають в коло і говорять пошепки на вушко товаришу комплімент.

1

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
2986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку