Розробка уроку з англійської мови для 4 класу на тему "In the Rainforest"

Про матеріал
Розробка уроку для 4 класу із поглибленим вивченням англійської мови на тему "In the Rainforest" за підручником "Islands 4"
Перегляд файлу

Тема: In the Rainforest.

Очікувані результати: учні удосконалять лексичний матеріал з теми, розширять свій кругозір, розвинуть навички читання, слухання,письма та говоріння. Учні зможуть вживати нову лексику в усному та писемному мовленні, відпрацюють вживання структур: “Where is\are…?” Its\Theyre…”  та прийменники місця.

Обладнання: підручник “Islands 4”, робочий зошит, магнітофон, диск, лексичні картки, телевізор, відео “In the Rainforest”,  картки для гри, м’ячик .

Procedure

Greeting

Good morning! I am glad to see you! How are you? Put this question to your classmates! (Учні кидають один одному м’ячик і запитують як у них справи).

Warming-up

What day is it today? What month\season is it now? What is the weather like today? …..

Are you ready for the lesson? Show me your books\pens\pencils…….

Phonetic

Let’s train our sound 

C:\Users\Admin\Desktop\H-Brothers-Featured-Image.jpg

Thin

Thick

Theme

Theo

Three

Think

Third

Aim

  • Now shut your eyes? Listen to the sounds and try to guess the theme of our today’s lesson.
  • What sounds do you hear?  (sounds of  birds and waterfall). You are right. We are going to speak about nature and the theme is “In the Rainforest”.

Open you books at page 62-63.

The Main Part of the Lesson

Vocabulary Presentation

  • Ex. 1p. 62. Look at the pictures. Where are our heroes? What are their names? Do you remember? What animals do you see there?
  • Listen to the new words and repeat them.
  • AB: Ex. 1 p. 58. Match the words with the pictures.
  • Look at the cards and answer my question “What’s this?”
  • SB: Ex. 3 p.62. Look at the pictures, listen to the sentences and say “Are they true or false”.
  • Game  “Broken Telephone” . (Щоб поділити учнів на 2 команди, діти пишуть свої імена англійською мовою на листочка і кидають у коробочку. Вчитель дістає один листочок з іменем, далі цей учень витягує ще кілька листочків з іменами. Це і буде перша команда, всі,хто залишився – інша команда).

Слова для гри hut, rainforest, bridge, nest, waterfall, valley, mountain, vines. Для кожної команди свій набір карток. Один із учасників підходить до столу з картками (картки лежать словом донизу), витягує одну, читає і пошепки передає іншому, і т. д. Останній учасник з команди пише слово на дошці. Коли обидві команди написали всі слова, можна дати їм 1 хвилину на перевірку написаних слів. Виграє та команда, у якої найбільше правильних слів).

 

Watching a Video.

Before watching the video

Do you like travelling? Let’s travel to the rainforest. Watch the video attentively, then you’ll have a task.

Some new words to give before watching the video:

Trip

Where

toucan

After watching the video.

(На листочках написані запитання до відео, учні витягують один листочок читають запитання і називають імя учня, який відповість на це запитання).

  1. What is the girl’s name?
  2. Where is she from?
  3. How old is Maria?
  4. Do children love the trips?
  5. Where do they travel?
  6. What fruit do they see?
  7. What animals do they see in the rainforest?
  8. What is the weather in the rainforest?
  9. What bird do they see in the rainforest?
  10. Are the trees tall or short in the rainforest?

Physical Activity

“What can you do?”

Grammar (Prepositions of place)

Over

Across

Near

Between …and ….

  • Look at the pictures (p. 63) and choose correct preposition.
  • AB: Ex. 2 p. 58.Look at the pictures and complete the sentences with the words from the box.

Grammar table – p. 63

Where is/are…? – It’s /They’re ……

  • AB: Ex. 3 p. 59. Look at the pictures, make up the questions. Then answer them. Work in pairs.

Listening

SB: Ex. 5 p. 63. Listen and point. Then ask and answer as in the example.

AB: Ex. 4 p. 59.Look at the pictures, listen to the sentences and number the pictures. Then write the questions to these pictures as in the  example and answer them.

Hometask

Summurizing

What new prepositions have we learnt today?

What task was the most interesting?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку