26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

Урок з англійської мови для 4 класу на тему "Вулиця, на якій я живу"

Про матеріал

презентувати новий лексичний матеріал за темами «Я, моя сім'я та друзі (місце проживання)», «Подорож», практикувати мовні засоби за темами, формувати навички вживання нових лексичних одиниць, вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного та монологічного мовлення; розвивати пам'ять, увагу, мислення, комунікативні навички; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови.

Перегляд файлу

Клас: 4

Предмет: Англійська мова О.Карпюк

Тема : Вулиця, на якій я живу

Мета : презентувати новий лексичний матеріал за темами «Я, моя сім'я та друзі (місце проживання)», «Подорож», практикувати мовні засоби за темами, формувати навички вживання нових лексичних одиниць, вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного та монологічного мовлення; розвивати пам'ять, увагу, мислення, комунікативні навички; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови.

Обладнання: предметні малюнки, схеми, картки.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання

2. Бесіда з черговим

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

III Фонетична зарядка

A black cat sat on a mat and ate a fat rat.

IV АОЗ

1. Уведення в іншомовну атмосферу.

1) Game “Snowballs”

T: cinema,

P1: cinema, gallery

P2: cinema, gallery, museum

 2) Game “Crossword”

t

h

e

a

t

r

e

b

m

x

d

g

u

i

o

r

d

a

b

a

n

k

b

k

d

x

r

c

m

u

s

e

u

m

d

k

f

k

i

y

d

e

t

e

e

d

j

c

i

r

c

u

s

t

c

i

n

e

m

a

t

h

j

t

t

s

c

h

o

o

l

m

3) Game "Where's the mouse?"

There is a mouse hiding somewhere in the poster and you  must ask my questions to find out where it is e.g. «Is it behind the tree? / Is it under the chair?».

2. Перевірка д/з.

V. Основна частина уроку.

1.Введення нової лексики.

A bakery       a library        a bus stop       a police station

A shop          a church

  1. Повторення за вчителем.
  2. Game  "Lip reading»

     Children lip read what you are saying and say the word out loud.

2. Фізкультхвилинка

3. Listening

Ex.2, p.143

There is Kate or Bill hiding somewhere in the poster and you must ask his/her partner questions to find out where he/she is e.g. «Is Kate at the corner of Oak Street and Main Street? / Is Bill in the park?»

4. Reading

Ex 3, p.144

T: Post-reading: Ask the questions, «What is the text about?», «What street do you live at?» 4) Writing

5. Writing

Match to make up true sentences

6. Work in groups

Vicky lives in Green Street. It is not difficult to find her house. It is between the library and the post office. Next to the library there is a police station. Next to the police station there is a beautiful park. Opposite the police station there is the bus stop. On the left side of the bus stop there is a market. Opposite the Vicky’s house you can see a big restaurant. It is between the museum and the gallery. Vicky likes her street very much.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gallery

Green Street

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post office

 

 

 

 

7. Speaking

Talk to your classmate about his/her street.

  1. Is there a park in your street?
  2. Yes, there is

IV Заключна частина уроку

1. Д/ з

2. Підсумок уроку

Game “Poster bingo”

Children draw a grid with six squares and draw a picture or write the name of one thing they can see on the «My City» poster in each square. When children are ready, say the names of different things on the poster in random order.

Children listen and write a cross on the picture or word if they have included it in their grid. The first child to cross all six words in their grid calls «Bingo!» and is the winner.

docx
Додано
10 березня
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку