Розробка уроку з англійської мови для 8 класу на тему: "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал
План-конспект уроку з англійської мови для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Healthy Lifestyle
Цілі уроку:

  • практична - навчити учнів розповідати про здоровий спосіб
    життя; удосконалити монологічне та діалогічне мовлення учнів;
  • розвиваюча - розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу;
    розвиток навичок читання, говоріння, аудіювання та письма;
  • освітня - ознайомити учнів зі правилами здорового способу
    життя; стимулювати комунікативно-пізнавальну діяльність дітей
    та бажання учнів спілкуватися англійською мовою;
  • виховна - виховувати культуру спілкування, формувати бажання
    вести правильний спосіб життя .

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, малюнки, наочність.

Схематичний план уроку

  1.   Початок уроку. Організація класу. Бесіда зчерговим.  З хв.
  2.    Мовленнєва зарядка.  4 хв.
  3.    Активізація дій з ЛО на рівні фрази.  6 хв.
  4.    Активізація дій з ЛО на  понад фразовому рівні.  7 хв.
  5.    Фізкультхвилинка. 4 хв.
  6.    Оволодіння мікро діалогом. 8 хв.
  7.    Створення учнями власних діалогів. 9 хв.
  8.    Пояснення домашнього завдання. Підсумки уроку.

Завершення уроку  4хв.

 

Етап. Прийом. Мета

Зміст роботи

Етап 1.1 Початок

уроку. Організація

класу. Бесіда з

черговим.

Мета: ввести учнів

в іншомовну

атмосферу та

повідомити цілі

уроку.

Прийом. Вступне

слово вчителя,

бесіда з учнями.

 

Т: Good afternoon, children. I am glad to see you. You

may sit down, please.

Is anybody absent today? Why is he/she absent? It’s a pity! I hope that he will join us soon. Anybody else is absent? How are you today? Anna. Are you in a good mood,

Julya? And what about you, Angelina? I am glad to here

that you are fine then let’s start our lesson.

Етап 2. Мовленнєва зарядка.

Мета: ввести учнів

в іншомовну атмосферу.

Прийом. Читання вірша. Відповіді на

запитання.

Т: Today we continue to talk about the health and healthy

lifestyle. You know that different people have different

health problems. Let’s read a poem about them:

Ruth has a toothache.

Teddy has a cold.

Fred has a headache.

Eddie’s getting old.

Sam has a stomachache.

Frankie has the flu.

Jack has a backache.

Tony has one, too.

T: What problems does Ruth have?

Is Teddy healthy?

And what about Fred?

What is Sam suffering from?

Етап 3. Активізація дій з ЛО на рівні фрази.

Мета: активізувати вживання ЛО па рівні словоформи.

Прийом. Змагання.

T: Now join into three groups. The task of each group is to add to each group of words as many words as you know. The team which wins will get the prize.

Parts of the body: an arm, a leg, (a head, an ear, a back, a finger, a nose)

Illnesses: a headache, a backache, (a stomachache, a toothache, a cold, flu)

Remedies (medicines): vitamins, honey, (pills, syrup, drops)

Етап 4. Активізація дій з ЛО на понад фразовому рівні.

Мета: навчити учнів вживати ЛО на понад фразовому рівні.

Прийом. Відповідь

на запитання,

спираючись на малюнки.

T: There are remedies for many illnesses. But to my

mind these people don’t need them so often. These

people are sportsmen. You have 3 pictures of different

sportsmen (a runner, a bicycler and a football player ).

Look at them attentively.

1) What are they doing?

2) Are they healthy?

3) What can you say about their appearance? (strong,

good looking, healthy)

4) Which is the best way to keep fit? (to go in for sport)

5) Do you go in for sports?

6) What should we do to be such healthy and good-

looking as persons? (to do morning exercises, go in for

spoil, eat healthy food)

Етан 5.

Фізкультхвилинка.

Мета: зняти

напругу,

підтримати

атмосферу

здорового способу

життя.

Прийом. Фізкульт.

вправи.

T: You said that to keep fit we need to do physical

exercises. I think that it’s high time to do some useful

exercises! Stand up, please.

- Hands up! Elands down! Hand on the hips! Sit down.

- Turn to the left. Turn to the right. Clap your hands.

That’s right. (2-3 times)

- Eyes up. Eyes down.

Eyes to the left. Eyes to the right (2-3 times)

Shut your eyes

Open your eyes widely (2-3 times)

Look at your right hand

Took at your left hand

Shake your head (2-3 times)

T: We have relaxed and 1 hope that now you feel better,

don’t you? Angelina. Bogdan...

Well, let’s get back to our work.

 

Етап 6. Оволодіння мікро діалогом до теми ’’Healthy Lifestyle”.

Мета: навчити учнів складати

мікро діалог з готових реплік.

Прийом. Робота в

парах.

T: If you do physical exercises every day you definitely be healthy, but sometimes we fall ill anyway, and then we need to see a doctor at the hospital. Let’s imagine such a situation. Our task is to complete the dialogue in the right order between a doctor and a patient. We will read the dialogue then.

  • Good morning doctor!
  • Good morning. What’s the trouble?
  • I’ve got a terrible headache.
  • You’d better get undressed then, and I’ll take a look at
    you.
  • Does it hurt when I press here?

-No.

  • What’s wrong with me, doctor?
  • Well, you have all the symptoms of a common cold.

Is my cold contagious?

-1 don’t think so.

- Take this pills four time’s a day.

- Thank you, doctor.

Етап 7. Створення

учнями власних діалогів.

Мета: навчити учнів вести діалог за ситуацією з використанням опор.

Прийом. Робота в парах.

Т: Well done! And now imagine that one of you is a

doctor and another one is a patient who came to the

doctor with a health problem. The doctor should try to

help a patient.

DOCTOR

What is the matter with you?

What about your appetite?

Take the medicine.

You should stay in bed.

Take the pills three times a day

after meals.

Hope you will feel better soon. You must follow my advice.

Come and see me on

PATIENT

I have got a terrible headache.

I do not want anything?

How often do I have to take

medicine?

Good-bye, doctor, and thank you

very much.

Етап 8. Завершення уроку.

Мета: повідомити домашнє завдання, оголосити оцінки. Прийом. Слово вчителя.

Т: Children, don’t forget that health is very important and

we should everything possible to keep it! Then you won’t

have to go to the doctor very often!

Your home task for the next lesson is differentiated:

For the marks 10-12: prepare a monologue “Healthy

lifestyle”( 10-12 sentences).

For the marks 8-9: mini-composition “What do I do to be

healthy?”

For marks 6-7: make a crossword “Flealth And Keeping

Fit”

Thank you for your active work.

See you next time. Good-bye

 

docx
Додано
12 січня 2020
Переглядів
2330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку