Розробка уроку з географії для 6 класу

Про матеріал
Розробка уроку з географії для 6 класу з теми "Туман і хмари". Розділ "Атмосфера"
Перегляд файлу

Географія 6 клас

ТЕМА. ТУМАН І ХМАРИ.

МЕТА: формувати ключові компетенції: спілкування державною мовою: розуміти тексти природничого змісту, поповнювати свій словниковий запас; математичну компетентність: пояснити значення математики у вивченні природи; вміння вчитися впродовж життя: встановлювати причино - наслідкові зв’язки між подіями і явищами;

предметні компетентності: сформувати поняття «хмари», «хмарність»; навчити розрізняти різні види хмар, пояснити причини утворення туману і хмар; сформувати вміння моделювати явища на основі отриманих знань, передбачати зміни погоди на основі спостережень;

Сформувати навички уважного ставлення до навколишнього середовища.

Матеріали та обладнання: підручник В.М.Бойко, С.В. Міхелі «Географія», робочий зошит, презентація до уроку, роздатковий матеріал: таблиця «Види хмар», обладнання для досліду «Штучна хмара»(скляна колба, гаряча вода, кришка)

ХІД УРОКУ.

І Організаційний момент

ІІ Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Гра «Дешифрувальник»

ІІІ Вивчення нового матеріалу

1. Причини утворення хмар

Розв’язати задачу – вставити пропущенні слова

Куди подінеться надлишок води? В разі охолодження насиченого водяною парою повітря виділяються краплинки води (процес конденсації). Коли конденсація відбувається біля земної поверхні утворюється туман.

Туман – скупчення великої кількості надзвичайно дрібних, завислих у повітрі краплинок.

2. Причини та утворення хмар.

2.1 Хмари – це скупчення завислих в атмосфері крапель води або кристалів льоду.

2.2 (перегляд відео «Утворення хмар»)

2.3 Дослід «Штучна хмара»

Літрову банку наполовину заповнити гарячою водою (обережно!) і накрити холодною кришкою. Через деякий час побачимо рясні дрібні крапельки води на кришці - це рукотворна «хмара», пізніше утворяться великі крапельки води, деякі з них попадають назад у воду - це «це пішов дощ».

 

3. Види хмар

3.1 Робота в групах. Користуючись підручником ст. 140, визначити особливості купчастих, шаруватих, перистих хмар

ТАБЛИЦЯ «ВИДИ ХМАР»

Назва

Висота утворення

Зовнішній вигляд

Яку погоду прогнозують

Перисті

 

 

 

Шаруваті

 

 

 

Купчасті

 

 

 

 Підказка. Вибрати потрібне

6-10км

 

до 2 км

 

2-5 км

 

нагадують білі видовжені нитки, пір’їни

схожі на сірий туман, що піднявся над  Землею

мають вигляд величезних сліпучо – білих куполів, веж, гір

опадів не приносять, але віщують зміну погоди

приносять тривалий дощ чи сніг

 

при зниженні температури віщують грозу

 

3.2 Перламутрові та сріблясті хмари.

Виявляється хмари є не тільки в тропосфері, але і в стратосфері і навіть у верхніх шарах атмосфери. Ці незвичайні хмари мають  не менш незвичайні й красиві назви: перламутрові і сріблясті. Перламутрові хмари утворюються на висоті 20-30 км. Їх можна спостерігати короткий час на світанку або після заходу Сонця і тільки у високих широтах. Сріблясті хмари розташовуються на кілька «поверхів »вище. Вони утворюються на висоті 75- 90 км і мають вигляд то смуг, то мряки,  то вихорів. За розмірами можуть досягати сотень кілометрів. Людина так і не з’ясувала природи їх утворення. 

4.  Хмарність – ступінь покриття небозводу хмарами.

Хмарність визначається «на око» в балах за десятибальною системою

ІV Закріплення вивченого матеріалу

  1. За яких умов розсіюється туман?
  2. З яких хмар опади не випадають?
  3. Які види хмар ви знаєте?
  4. Які хмари утворюються найвище?
  5. Які хмари утворюються найнижче?
  6. Що спільного в утворенні туману і хмар?
  7. Назвати відмінності між туманом і хмарою?

V Домашнє завдання

  • Опрацювати параграф 35 ст 139- 141, конспект уроку
  • Відповіді на запитання ст. 141 (усно)

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
880
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку