Розробка уроку з хімії "Склад повітря"

Про матеріал

Розробка уроку з хімії "Склад повітря". Мета: закріпити знання про суміші та чисті речовини; сформувати уявлення про повітря як суміш газів, визначити фізичні властивості повітря; оцінити вплив людської діяльності на стан повітря.

Перегляд файлу

КИСЕНЬ

Тема: Повітря, його склад

Мета:

  • закріпити знання про суміші та чисті речовини; сформувати уявлення про повітря як суміш газів, визначити фізичні властивості повітря; оцінити вплив людської діяльності на стан повітря;
  • вдосконалює вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки, працювати у групі;
  • виховувати повагу до природи; повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Ключові компетенції: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках; інформаційно-цифрова-компетентність.

Наскрізні змістовні лінії: здоров’я і безпека, екологічна безпека і сталий розвиток, підприємливість і фінансова грамотність (Проблема чистого повітря)

Очікувані результати: після уроку учень: усвідомлює відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів; оцінює вплив діяльності людини на стан повітря

Поняття та терміни: суміш, чиста речовина, повітря, парниковий ефект

Обладнання: комп’ютер, смартфон, доступ до інтернету, діаграма «Склад повітря»

Навчальні проекти:

Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.

Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять

 

Хід роботи

І. Організаційний етап

ІІ. Оголошення теми та завдань уроку

Розшифруйте ребус та визначте тему уроку

П

VIA  6

Т

IVБ  4

С

VIA  3

О

А

VIIIA  3

К

IA  4

В

VБ  4

 

 

Л

IA  2

І

VIIA  5

Й

VIIA  5

А

№85

Т

VIA  5

О

VIA  2

Д

№66

Р

IA   5

Г

№64

 

 

Я

Я

О

VIA  2

 

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення

  • Запишіть три твердження, чому вивчення цієї теми є важливим для вас особисто.
  • Відповідно до поставлених запитань, зробіть припущення про завдання уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Блицопитування

  • Що таке суміш?
  • Які типи сумішей вам відомі?
  • Як відрізнити суміш від чистої речовини?
  • Чи можна виокремити чисті речовини з суміші?

ІV. Вивчення нового матеріал

Історія відкриття повітря

Розповідь учителя (учня). Завдання учнів підготувати 5 коротких питань

Про повітря як суміш було відомо ще в Китаї. Так у 8 столітті китайський алхімік Мао Хоа стверджував, що повітря містить частини, одна з яких підтримує горіння і подих, а інша – ні.

У 1666 році англійський натураліст Р.Гук писав, що повітря складається з газу, що містить у селітрі, а також з неактивного газу, що складає більшу частину повітря.

У 1768 р. шведський аптекар і хімік Карл Шеєле почав вивчати склад повітря. Він розкладав нагріванням селітри та інші речовини та одержував «вогняне повітря», що підтримує подих і горіння.

Також англієць Дж.Блек досліджуючі луги одержав вуглекислий газ, його дослідження були продовжені іншим англійцем Г. Кавендішем. Він досліджував склад повітря в різних місцях (на горі, в лісі тощо). Склад виявися однаковим всюди.

Проте вчені того часу не змогли зробити правильні висновки з результатів своїх дослідів. Отримані гази вони назвали «зв’язаним повітрям», не розуміючи, що відкрили індивідуальні речовини.

Висновок про те, що повітря – це не просто тіло, а суміш різних за властивістю речовин, належить французькому вченому А. Лавуазьє. Одна з частин суміші підтримує горіння та дихання, після згоряння в ній різні речовини перетворюються на кислоти. Ця частина була названа «оксиген» – той, що народжує кислоти. Миші, що були поміщені в іншу частину повітря, швидко гинули. Тому цю частину повітря він назвав «азотом» – безжиттєвий.

Учні озвучують свої питання та дають відповіді. Можлива робота в парах.

Склад повітря

Слово вчителя, робота з діаграмою «Склад повітря»

Проте А. Лавуазьє встановив не всі компоненти повітря. Подивіться на діаграму склад повітря.

  • Який компонентів не вистачає?
  • Якого газу найбільше?
  • Якого газу найменше?
  • Чи відрізняється вміст за об’ємом та за масою?
  • Який якісний склад повітря?
  • Які властивості повітря? (колір, смак, запах)

Знайдіть в інтернеті

  • Які гази з’явилися у повітря завдяки діяльності людини?

Заповнити таблицю

Газ

Діяльність людини

CO2, CO

Неповне згоряння палива

SO2

Згоряння палива на електростанціях

NH3

Виробництво будівельних матеріалів

NО, NО2

Вихлопні гази автівок

 

3. Проблема чистого повітря

Обговорення

  • Чи існує у нашому місті проблема чистого повітря?
  • Які області нашої країни мають такі проблеми?
  • Які країни нашої планети?
  • Як впливає забруднення на здоров’я людини?
  • Що можете зробити ви для збереження чистоти повітря у своєму місті?
  • Чи має сенс турбуватися про чистоту повітря, якщо сусідні країни цього не роблять?
  • Що таке парниковий ефект? Як він пов'язаний із забрудненням повітря?

Запис у зошиті

Парниковий ефект явище в атмосфері Землі та інших планет, при якому енергія сонячних променів, відбиваючись від поверхні, не може повернутися у космос, оскільки затримується молекулами різних газів, що призводить до підвищення температури поверхні.

  •                      Запропонуйте заходи з охорони атмосфери від забруднення
  • Фільтри на заводах;
  • Зменшення виробництва;
  • Створення безвідходних тех. процесів;
  • Створення заміських кільцевих шляхів для транспорту;
  • Екотранспорт;
  • Озеленення територій.

VІ. Узагальнення та систематизація знань

Обговорення

  • Що таке повітря?

Повітря – природна суміш газів, з яких складається атмосфера, тобто повітряна оболонка планети.

Знайдіть відповідність

Газ

Масова частка

Азот, N2

1,3

Кисень, О2

75,5

Аргон, Ar

0.15

Вуглекислий газ, CO2

23

Інші гази

0,05

Обговорення

  • Чи варто закривати металургійні підприємства, щоб очистити повітря, адже на цих заводах працює дуже багато людей?

Задача

Яка маса кисню міститься у повітрі, маса якого 20 кг?

VІІ. Підбиття підсумків

Продовжить речення

  • А я і не знав…

VІІІ. Домашнє завдання

Середній рівень – прочитати опорний конспект у зошиті

Достатній рівень – опрацювати опорний конспект у зошиті, §15 стр. 105-106

Високий рівень – опрацювати опорний конспект у зошиті, §15 стр. 105-106 + навчальні проекти:

Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.

Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
1731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку