Урок 61
Тема : Ірина Жиленко « Здійсниться все!». Мета: Формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички виразного читання поетичних творів, збагачувати словниковий запас, вчити відчувати образність художнього слова, розвивати творчу уяву, виховувати естетичні почуття у дітей.
Обладнання: фотоілюстрації зими, дитячі малюнки зими, таблиця для розширення поля читання, картки зі словами та віршами, малюнки .
Хід уроку:
За далекими морями, за високими горами , у густому лісі на околиці стояла хатинка. І була вона не зовсім звичайною. І ліс був казковим : у ньому кожна тваринка, кожна стеблинка вміли розмовляти. Розумна сова розповіла, що живе у цьому лісі старенький і мудрий дідусь . У руках дідуся був чарівний посох. Вдарить дідусь об землю -йде сніг або квітнуть дерева, співають птахи або дозрівають плоди. А ймення цього дідуся – Рік. І було у нього чотири онучки. Всі вродливі, працьовиті, вміли шанувати одна одну, але між собою зовсім різні.
Наймолодша – зеленокоса, вміла заквітчити поля і луки, розбудити сплячих тварин, розбити сковані льодом водойми – це Весна.
Наступна виспівувала голосом всіх пташок, звеселяля землю ягодами і квітами, заколошувала ниви житом і пшеницею – це щедре Літо.
У золотому намисті , з червоними коралями, з палітрою, що все навколо ставало багряним, помаранчевим, жовтим – це журлива Осінь.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я - ....( Зима)
юлтий( лютий) гісн(сніг)
ечісьн( січень) тикві( квіти)
еберзень( березень) розом( мороз)
вкітень( квітень) вілахо ( віхола)
1.Росте вона зимою
Донизу головою
Прозорою, тонкою,
Біло-голубою. ( Бурулька)
Узимку хто,
Скажіть мені,
Малює квіти
На вікні? ( Мороз)
Біле, як сорочка,
Пухнасте, як квочка.
Крил немає,
А гарно літає.
Що це за птиця,
Що сонця боїться? ( Сніг)
По стежині, по дорозі
Бігти я у них не в змозі,
По снігу не йдуть як слід:
До вподоби – тільки лід. ( Ковзани)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку;
ІІІ. Опрацювання вірша Ірини Жиленко « Здійсниться все…» с. 78
Вправи на розширення поля читання. Робота у парах на картках.
Ві рим Ра дість
Ста є Пе чаль
Лю бим щас тя
Зві рі сер це
Про б’є годин ник
6.Читання строф вірша і придумування до них уявних малюнків.
- Які малюнки можна намалювати? Що б зобразили ви, які фарби використали?
7. Робота в зошитах
- Зобразіть будь –яку ілюстрацію до вірша, те, що перше спало вам на думку, коли ви читали вірш.
8. Виразне читання вірша ланцюжком.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
9. Аналіз змісту твору :
- Прочитайте, будь ласка, що треба робити, щоб стати чарівником?
- Якщо повіримо у неможливе? Коли чогось хочемо і прагнемо? Прочитайте.
- Прчитайте рядки, що надруковані блакитним кольором. Чи зрозуміли ви їх? Як?
- Що поетеса хотіла показати нам цим віршем?
ІV. Підсумок уроку.
Гра «Мозаїка» Скласти зимові слова .
(Картку зі словом розрізати на частини. Завдання-слова дітям даються різні).
Слова: сніжинка, Різдво, мороз, хурделиця, віхола, бурулька, заметіль, сніжок, Новий Рік, Святий Миколай, крига, колядка, щедрівка.
- Підходить до кінця наш урок читання. Якою ви уявили новорічну ніч на нашому уроці? (Відповіді дітей).
- На Різдвяні і новорічні свята родини, зазвичай, збираються у повному складі та проводять цей вечір у домашньому затишку. Але нинішнє Різдво в Україні знову для всіх різне. На жаль, наші воїни не можуть зустріти його зі своїми сім'ями, але ми знаємо – завдяки їх стійкості та наполегливості ворог буде знищений, і всі повернуться до рідних домівок. Пам’ятаємо про тих, хто зараз у полях та окопах. Багато з наших воїнів вже на небесах. У Різдвяний вечір, читаючи молитву за столом, у новорічну ніч, розгортаючи подарунки, підніміть оченята до неба і подякуйте тим, завдяки кому ми святкуємо.