Розробка уроку з літературного читання до підручника Олександри Савченко " Українська мова та читання" ( 2 частина)

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання до підручника Олександри Савченко " Українська мова та читання " ( 2 частина)
Перегляд файлу

Урок 61

 

Тема : Ірина Жиленко « Здійсниться все!». Мета: Формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички виразного читання поетичних творів, збагачувати словниковий запас, вчити відчувати образність художнього слова, розвивати творчу уяву, виховувати естетичні почуття у дітей.

 

Обладнання: фотоілюстрації зими, дитячі малюнки зими, таблиця для розширення поля читання, картки зі словами  та віршами, малюнки .

 

                                                        Хід уроку:

 

  1. Перевірка домашнього завдання:
  •          Минулого уроку ми з вами опрацювали засівальні пісні, а на сьогодні, ви мали вивчити якусь колядку або засівальну пісню( за бажанням).
  1. Підготовка до вивчення нового матеріалу:
  1. Читання вчителем казки, відгадування загадки.
  •          Зранку вітерець розповів мені казку, я записала її швиденько і хочу зачитати вам.

       За далекими морями, за високими горами , у густому лісі на околиці стояла хатинка. І була вона не зовсім звичайною. І ліс був казковим : у ньому кожна тваринка, кожна стеблинка вміли розмовляти. Розумна сова розповіла, що живе у цьому лісі старенький і мудрий дідусь . У руках дідуся був чарівний посох. Вдарить дідусь об землю  -йде сніг або квітнуть дерева, співають птахи  або дозрівають плоди. А ймення цього дідуся – Рік. І було у нього чотири онучки. Всі вродливі, працьовиті, вміли шанувати одна одну, але між собою зовсім різні.

    Наймолодша – зеленокоса, вміла заквітчити поля і луки, розбудити сплячих тварин, розбити сковані льодом водойми – це Весна.

  Наступна виспівувала голосом всіх пташок, звеселяля землю ягодами і квітами, заколошувала ниви житом і пшеницею – це щедре Літо.

     У золотому намисті , з червоними коралями, з палітрою, що все навколо ставало багряним, помаранчевим, жовтим – це журлива Осінь.

  •          А ось імя найстаршої доньки взнаєте, якщо відгадаєте загадку:

Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я - ....( Зима)

  •          Як вам вдалося здогадатися?
  1. Читання анаграм.
  •          Які слова з поданих зайві? Поясніть чому?

юлтий( лютий)                                   гісн(сніг)

ечісьн( січень)                                   тикві( квіти)

еберзень( березень)                           розом( мороз)

вкітень( квітень)                                вілахо ( віхола)

  •          Якого зимового місяця в нас нема? ( грудень)
  1. Читання вірша напам’ять. Галина Малик « Грудень» ( с. 70)
  2. Гра « Відгадай загадку»

1.Росте вона зимою

Донизу головою

Прозорою, тонкою,

Біло-голубою. ( Бурулька)

 

Узимку хто,

Скажіть мені,

Малює квіти

На вікні? ( Мороз)

 

Біле, як сорочка,

Пухнасте, як квочка.

Крил немає,

А гарно літає.

Що це за птиця,

Що сонця боїться? ( Сніг)

 

По стежині, по дорозі

Бігти я у них не в змозі,

По снігу не йдуть як слід:

До вподоби – тільки лід. ( Ковзани)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку;

  •          Вмикається музика Антоніо Вівальді « Пори року». На дошці малюнки зими.
  •          І справді – зима особлива пора року. Стільки краси і несподіванок, довгоочікувних свят, подарунків , весолощів, солодощів, колядок, щедрівок, солодкої куті  і смачних пиріжків.
  •          Отже, рушаймо з вами далі у новорічні дива.

ІІІ. Опрацювання вірша Ірини Жиленко « Здійсниться все…» с. 78

  1. Виразне читання вірша вчителем.
  •          Прослухайте і занотуйте слова, значення яких вам не зрозуміле.
  1. Словникова робота

Вправи на розширення поля читання. Робота  у парах на картках.

  •          «Подолайте» снігові замети

                       Ві  рим                                                       Ра     дість

                    Ста        є                                                  Пе             чаль

                Лю             бим                                          щас                   тя

          Зві                         рі                                       сер                       це

       Про                            б’є                                годин                        ник

  1. Повторне читання вірша учнями.
  •          Чому поетеса називає нас феями і магами?
  1. Аналіз вірша і вибіркове читання:
  •          Що стаєть, коли ми віримо у неможливе?
  •          Що відбувається, коли ми любимо?
  •          Коли ми чогось прагнемо?
  •          Якщо вірить і трудиться….
  1. Гра « Знайди слово»
  •          У четвертому рядку знайдіть іменник ( годинник).
  •          Антонім до слова « нещасливі»( щасливі)
  •          У першій строфі знайдіть слово , де більше звуків, а менше букв( б’є).
  •          Нове слово, що утворилося за допомогою префікса від слова б’є( проб’є).
  •          Як по- іншому у вірші  названа ознака маленька( отакусінька)

6.Читання строф вірша і придумування до них уявних малюнків.

         -      Які малюнки можна намалювати? Що б зобразили ви, які фарби використали?

7. Робота в зошитах

- Зобразіть будь –яку ілюстрацію до вірша, те, що перше спало вам на думку, коли ви читали вірш.

8. Виразне читання вірша ланцюжком.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

9. Аналіз змісту твору :

- Прочитайте, будь ласка, що треба робити, щоб стати чарівником?

- Якщо повіримо у неможливе? Коли чогось хочемо і прагнемо? Прочитайте.

- Прчитайте рядки, що надруковані блакитним кольором. Чи зрозуміли ви їх? Як?

- Що поетеса хотіла показати нам цим віршем?

ІV. Підсумок уроку.

 Гра «Мозаїка»     Скласти зимові слова .

(Картку зі словом розрізати на частини. Завдання-слова дітям даються різні).

Слова: сніжинка,  Різдво, мороз, хурделиця, віхола, бурулька, заметіль, сніжок, Новий Рік, Святий Миколай, крига, колядка, щедрівка.

- Підходить до кінця наш урок читання. Якою ви уявили новорічну ніч на нашому уроці? (Відповіді дітей).

-  На Різдвяні  і новорічні свята родини, зазвичай, збираються у повному складі та проводять цей вечір у домашньому затишку. Але нинішнє Різдво в Україні знову для всіх різне. На жаль, наші воїни не можуть зустріти його зі своїми сім'ями, але ми знаємо – завдяки їх стійкості та наполегливості ворог буде знищений, і всі повернуться до рідних домівок. Пам’ятаємо про тих, хто зараз у полях та окопах. Багато з наших воїнів  вже на небесах. У Різдвяний вечір, читаючи молитву за столом, у новорічну ніч, розгортаючи подарунки, підніміть оченята до неба і подякуйте тим, завдяки кому ми святкуємо.

 

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
7 січня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку