Розробка уроку з літературного читання на тему : Народна легенда "Хліб і золото". 4 клас. О.Савченко

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання на тему : Народна легенда "Хліб і золото". 4 клас. О.Савченко для учнів початкових класів загальноосвітньої школи.
Перегляд файлу

Розробка уроку з читання.

 Підручник О.Савченко «Українська мова та читання»,

4 клас

Народна легенда «»Хліб і золото»

Мета : Збагачувати  знання учнів  про народні легенди ; продовжити  вдосконалювати навички  читання та висловлювання  власної думки ; формувати вміння правильно  й виразно читати , висловлювати оцінні судження , формувати компетентності  (спілкуватися рідною мовою, соціальна , громадянська; виховувати  любов  та повагу до  народної творчості .

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

 

Форма роботи: фронтальна, індивідуальна, групова.

Методи, прийоми, форми:

« Передбачення»

 «Асоціативний кущ»

ВПРАВА    «  ЗА - ПРОТИ - НЕ ЗНАЮ»

Гра «Мікрофон»

Робота в групі

Сенкан

Товсті і тонкі запитання

Тест

 

 

Обладнання:  Підручник О.Савченко «Українська мова та читання»,хліб , картки для групової роботи , презентація.

Хід уроку

І.Вступна частина

1.Організація класу.Психологічна настанова «До успіху»

Усміхніться одне одному , подумки побажайте  успіхів на урок .

Сьогодні Ви будете

Не просто слухати , а чути .

Не просто дивитися , а бачити .

Не просто відповідати , а міркувати ,

Дружно і плідно працювати.

2.Передбачення .  На столі лежить продукт ,

                                Але не овоч і не фрукт .

                                Адже  прислів’я каже правду

                                Він в усьому голова  . (Хліб)

3.Складання асоціативного куща до слова хліб.СЛАЙД 2

  • Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово хліб?

 

4.Розгадування ребуса СЛАЙД 3

5.Поміркуйте і скажіть , чому сьогодні на уроці зустрілися ці два слова – хліб та золото ?

ВПРАВА    «  ЗА - ПРОТИ - НЕ ЗНАЮ»

Хто  стверджує , що хліб  важливіший за золото займає позицію -ЗА

Хто стверджує, що хліб не є важливіший за золото , займає позицію – ПРОТИ

Кому важко визначитися  - займає позицію – НЕ ЗНАЮ

Прошу довести свою думку

ІІ. Основна частина

1.Повідомлення теми і мети уроку .Мотивація навчальної діяльності .

Сьогодні ми ознайомимося з найдавнішим жанром народної творчості . А щоб дізнатися  з яким саме  виконаємо завдання. Потрібно прочитати в рядку кожну третю букву .СЛАЙД 4

 

ОВЛТПЕКСГШПЕУЯНКУДЖІАП   (ЛЕГЕНДА)

 

Отже , найдавніший жанр народної творчості -це легенда. Ми будемо читати і аналізувати легенду «Хліб і золото»

 

2.Розповідь вчителя СЛАЙД 5

Народні легенди -  це невеликі за обсягом твори -розповіді. У них відбилися народні уявлення про виникнення рослин, звірів, птахів, походження імен , назв річок, про події минулого та видатних історичних діячів.

3.Первинне  ознайомлення з текстом . Підкреслюєте незрозумілі слова .

4. Словникова робота  СЛАЙД 6

Галич — у давні часи столиця Галицького королівства, зараз — місто в Івано-Франківськійо  бласті. 

Вістові — які подають звістку, сигнал, умовний знак; сигнальники. 

Дружина — військовий загін  короля. 

У золоті купався — мав усього вдосталь, був дуже багатим. 

Ш.Фізкультхвилинка 

ІV. РОБОТА НАД ТЕКСТОМ

1.Читання легенди учнями «ланцюжком» 

2.Намалюйте словами  картину, яка виникла у вашій уяві під час читання.

3.Аналіз  змісту легенди  МІКРОФОН

— Що вмів дуже гарно робити майстер? 

— Чоговін не мав? 

— Що він одного разу сказав королеві? 

— Як Данило виправив майстра? 

— Чи вдалося Данилові переконати майстра  в тому, щойого думка — хибна? 

— Який напис на стіні побачив Данило другого дня? 

— Що  зробив король? 

— Як майстер опинився замкнутим у майстерні? 

— Скільки часу він там перебував? 

— Що  сталося  із  майстром? 

— Які слова тепер побачив  король на стіні? 

— Як ви можете пояснити значення слів короля Данила: «Хліб — усьому голова»? 

— Що призвело  до загибелі майстра? 

4. Робота в групах СЛАЙД 7

Правила роботи в групах.                           

  1.               Цінувати час
  2.               Бути доброзичливим і ввічливим
  3.               Бути активним
  4.               Говорити по – одному
  5.               Працювати тихо, швидко, організовано

 

1 група  СКЛАСТИ  СЕНКАН

2 група  СКЛАСТИ  ПЛАН

3 група  Скласти 2 тонких і два товстих запитання

5.Визначення  головної  думки  легенди. 

6.Опис майстра  і Данила .РОБОТА В ПАРІ        СЛАЙД  8

Працьовитий , мудрий ,сміливий,безвольний, ситий,заклопотаний, забутий, щирий, заможний ,забудькуватий.

7. Робота за ілюстрацією СЛАЙД 9

— Що художник  зобразив на ілюстрації? 

— Де знаходиться пам’ятник  королю Данилу? 

Данило Галицький — син засновника Галицько-Волинської держави  Романа Мстиславича. За його князювання було зведено могутні укріплення  Холма, збудовано  Львів, який названо за ім’ям  Данилового  старшого сина Лева. 

V. ПІДСУМОК УРОКУ .

СЛАЙД 10

ТЕСТ 1. Б; 2. а і в; 3.б.)  4. в;  5.б; 6.б; 7. Б 8. А 9.в 10.б  ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА

 

VI .Рефлексія.СЛАЙД 11

Чому на вашу думку , народ склав таку легенду.

—На   уроці  дізналися …

— З яким жанром народної  творчості  ознайомилися на уроці? 

 Сьогодні мене здивувало ….

Виникли несподівані  думки про …..

Що з уроку Вам стане у пригоді в подальшому житті??

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Ст. 41-42   Переказувати   легенду .

Знайти і виписати  4 прислів’я про хліб

VIII.САМООЦІНЮВАННЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Павлусів Марія
Додано
5 листопада 2022
Переглядів
1916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку