Урок розроблений за підручником Кондратової Л.Г., містить інформацію інтернет ресурсів, а також посилання на відео. Адресован для вчителів інтегрованого курсу Мистецтва
Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»
Відділ мистецтвознавство
Методична розробка навчальних занять з мистецтва. 8клас
Автор: Клєпікова Ірина Олександрівна,
Вчитель образотворчого мистецтва БНВО «Звитяга»
Білоцерківської міської ради Київської області
Керівник: Логімахова Оксана Анатоліївна
Біла Церква
2018
Розробка уроку з мистецтва, 8 клас, за підручником Л. Кондратової
Тема. Музика і театр епохи класицизму
Мета: ознайомити учнів з класифікацією музики класицизму, головними вимогами до театрального мистецтва;розвивати естетичні смаки учнів; виховувати інтерес до мистецтва.
Оснащення: телевізор, підручник, зошит
Л. Бетховен «Місячна соната», відеоролика с фрагментами фільму «Амадей»,
відеоуривок « Весілля Фігаро»
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Орг. момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Прийом « Сторітелінг» : придумати історію - розповідь про маленьку дитину, використавши в ній знання отримані на попередньому уроці, особливості стилю класицизму в архітектурі, інтер’єрі, скульптурі, живописі, моді.
ІІІ. Повідомлення теми і мети року
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів
«Місячна соната» Бетховена має пряме відношення до Джульєтти Гвіччарді, так як саме їй він присвятив своє нове творіння. Вона була графинею і в момент знайомства зі знаменитим композитором знаходилася в зовсім ще юному віці. Разом зі своїми кузинами дівчина стала брати у нього уроки і підкорила свого вихователя життєрадісністю, добродушністю і товариськістю. Бетховен закохався в неї і мріяв одружитися юної красуні. Це нове почуття викликало в ньому творчий підйом, і він із захватом почав працювати над твором, яке зараз набуло статусу культового.
Джульєтта любила свого вчителя, і спочатку здавалося, що справа йде до шлюбу. Проте юна кокетка згодом віддала перевагу графу, за якого і вийшла в кінці кінців заміж. Це стало важким ударом для композитора, що знайшло своє відображення у другій частині розглянутого твору. У ньому відчуваються біль, гнів і розпач, які різко контрастують з безтурботним звучанням першої частини. Депресію автора посилила і втрата слуху.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Обговорення таблиці
Музика класицизму
2. Знайомство учнів з особливостями музики класицизму
- І публічні концерти;
- створення оркестрів у великих містах;
- популярність кларнету ( м’який тембр звучання)
- у придворному ритуалі – музика для дозвілля
- касації – інструментально-ансамблевий твір для виконання просто неба;
- дивертисменти, серенади - звучали під час трапез, прогулянок;
- розвивається любительське камерне музикування;
- сформувався струнний квартет;
- опера – основний жанр.
3. Знайомство з композиторами
А) перегляд відеоролика с фрагментами фільму «Амадей» + музика Моцарта + розповідь вчителя біографії композитора
Б) перегляд уривка « Весілля Фігаро» + аналіз твору
4. Робота з підручником с .202-205: виписати особливості театру класицизму
VІ. Практична робота: створити шарж на Фігаро.
VІІ. Рефлексія
VІ. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів
VІІ. Домашнє завдання : допрацювати над шаржем.