Розробка уроку з основ здоров'я для учнів 6 класу "Формування корисних і шкідливих звичок у підлітків"

Про матеріал

Урок з основ здоров'я

6 клас

Тема: Формування корисних і шкідливих звичок у підлітків

Мета: розкрити чинники, які впливають на формування корисних та шкідливих звичок; сприяти усвідомленню потреби формувати корисні звички і позбутися шкідливих; навчати дітей приймати виважені рішення; виховувати турботливе ставлення до свого і чужого здоров'я.

Перегляд файлу

Урок з основ здоров’я

6 клас

 

Вчитель: Скиба Н.М.

 

Тема: Формування корисних і шкідливих звичок у підлітків

Мета: розкрити чинники, які впливають на формування корисних та шкідливих звичок; сприяти усвідомленню потреби формувати корисні звички і позбутися шкідливих; навчати дітей приймати виважені рішення; виховувати турботливе ставлення до свого і чужого здоров’я.

 

Учні повинні:

Знати:

-    різницю між корисними та шкідливими звичками;

-    вплив корисних звичок на здоров'я.

Уміти наводити приклади впливу шкідливих звичок підлітків на здоров'я.

Розуміти:

-    необхідність формування корисних звичок;

-    наслідки корисних та шкідливих звичок;

-    можливості людини без шкідливих звичок.

 

Методи і прийоми: бесіда, «мозковий штурм», робота в групах, незакінчене речення, учися-навчаючи, демонстрація відео фрагментів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Основні терміни: звичка, корисні та шкідливі звички, чинник ризику.

Обладнання і матеріали: підручник, ПК, інтерактивна дошка, презентація Smart Notebook, дерево очікувань.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Вітання. Перевірка наявності учнів на уроці. Готовність до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної  діяльності.

  1. Аналіз контрольної роботи.
  2. Робота з термінами, вивченими раніше.

Здоров’я людини – це не лише відсутність хвороб чи фізичних вад, а і стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя.

Мозковий штурм

Соціальне благополуччя – це…

Соціальне благополуччя – це здатність людини позитивно взаємодіяти із соціумом, – уміння ефективно спілкуватися з людьми, доброзичливість по відношенню до інших, самостійність думок, дій та рішень.

 Щоб бути соціально здоровим треба докладати зусиль так само як і при збереженні фізичного здоров’я. На скільки важливим є соціальне здоров’я? Як його берегти? Як долати проблеми, уникати загрозам суспільного життя, знаходити шляхи подолання перешкод до збереження соціального здоров’я – ми говоритимемо сьогодні і на наступних уроках. 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Зараз ми починаємо вивчення нового розділу – «Соціальна складова здоров’я». Він розрахований на 6 уроків. Із них: одна практична робота і підсумкова контрольна робота.

Безпосередньо на сьогоднішньому уроці ми розглянемо дуже актуальну проблему «Формування корисних і шкідливих звичок у підлітків».

  • Що б ви хотіли дізнатися на цьому уроці? Які ваші очікування?

(Учні на стікерах пишуть свої очікування та прикріплюють до «Дерева очікування» у вигляді яблук)

 

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Протягом життя людина засвоює певні знання, набуває вмінь, а коли вони виконуються вже автоматично, не замислюючись про послідовність виконання – утворюється навичка. Коли навичка стає потребою для людини – виникає звичка.

Самостійна робота з підручником: опрацювати матеріал с.59, законспектувати визначення «Звичка», «Корисні звички», «Шкідливі звички».

 

Мозковий штурм:

  • Назвіть якнайбільше різних звичок.
  • Які з них є корисними, а які – шкідливі?

 

Окрім того, бувають звички нейтральні, ті що ніяк не впливають на ваше життя чи здоров’я. Наприклад, розчісувати волосся на якийсь один бік; почерговість вдягання елементів одягу (спочатку светр, а потім штани чи навпаки), перегляд журналів з початку чи з кінця…

 

Повідомлення вчителя. Розгляд схеми: «Формування звичок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Найчастіше звички формуються несвідомо, внаслідок наслідування поведінки інших (манера поведінки маленьких дітей повністю копіюється від батьків: культура спілкування, поведінка за столом, інтонація голосу… Поведінка старших дітей – від друзів, вчителів.) Інший спосіб формування звичок – свідомий. Коли людина спочатку усвідомлює, чому це треба робити, потім вчиться, як це робити, потім відпрацьовує це уміння до автоматизму.

Подумайте:

  • Назвіть кілька звичок, які ви набували несвідомо, наслідуючи когось.
  • Назвіть кілька звичок, яких ви набували свідомо.

 

Спосіб життя людини – це сукупність її звичок. В залежності від того, які звички сформувалися в людини – корисні чи шкідливі, визначають спосіб життя – здоровий або нездоровий.

Учися  – навчаючи

Робота з підручником. Учні діляться на два варіанти. Перший варіант опрацьовує матеріал підручника про корисні звички, Другий – про шкідливі. Потім здійснюють виступи на задану тему. По закінченню виступу інші учні можуть висловити доповнення або зауваження.

 

Фізкультхвилинка.

 

Людина схильна повторювати дії, що приносять їй задоволення, або це дії схвалюють інші люди. І навпаки, уникає вчинків, які викликають неприємні відчуття і засуджуються оточуючими. Але, незважаючи на приємні відчуття, деякі звички можуть бути шкідливими. Наприклад, вживати продукти з домішками ароматизаторів, смакових підсилювачів приємно, але небезпечно для здоров’я.

Актуальною є проблема комп’ютерної залежності – звички довго працювати за комп’ютером.

 

Випереджувальне завдання. Повідомлення учня «Комп’ютерна залежність. Ознаки комп’ютерної залежності у підлітків».

 

Сформувати нову звичку набагато простіше, аніж потім її зруйнувати. Для позбавлення від шкідливої звички вам необхідно спочатку усвідомити реальність її небезпеки і мати бажання її позбутися. Потім, ламаючи стару звичку, накладати поверх неї нову – корисну. Не створивши альтернативу попередній, залатати стару діру від шкідливої звички не вдасться і вона знову повернеться. Тому варто обов’язково сформувати звичку корисну.

 

Випереджувальне завдання. Повідомлення учня «Топ-40 корисних звичок».

 

Замість щоденної ранкової чашки кави і цукерки, випивати склянку соку і з’їдати бутерброд із сиром. Або замість 3-годинного перегляду телевізору читати художню літературу перед сном – чудові альтернативи.

Найважче позбутися шкідливих звичок, які спричиняють залежність. До цих звичок належать тютюнопаління, вживання алкоголю, токсикоманія. Але те, що позбутися звички нелегко, не означає, що не варто цього робити. Користь відмови від шкідливих звичок надзвичайно вагома. По-перше, ти відчуваєш себе господарем своєї долі. По-друге, гартуєш волю, а це допоможе досягти успіху в житті.

 

Перегляд відеоролика  «Сила волі» (1 хв. 30 сек)

Обговорення учнями. 

Висновок. Кожен сам господар свого життя. Реально змінити все, маючи силу волі, міцний характер, бажання.

 

Звісно, краще запобігти виникненню шкідливої звички, аніж потім боротися з нею. Але ніхто свідомо не починає палити, щоб захворіти на рак легенів, чи не починає вживати наркотики, щоб вбити свій мозок. Це відбувається під впливом когось чи чогось, чинники ризику: наслідування поведінки друзів або батьків, слідування неправильним суспільним стереотипам типу «після куріння заспокоюються нерви». Тому особливо важливо вам запам’ятати:

 

1. Обирайте позитивні зразки для наслідування.

2. Навчайтеся правильно і розумно задовольняти свої потреби. У цьому вам допоможуть життєві навички – формування самооцінки, спілкування, критичне мислення, уміння самостійно приймати рішення.

3. Навчіться протидіяти соціальному тиску . Уміння сказати «Ні!» небезпечним пропозиціям – одна з найважливіших навичок, яка допоможе вам у житті.

 

Зробіть для себе вибір:

V. Закріплення нового матеріалу.

Закріпимо ваші знання про види звичок.

Інтерактивна вправа. Поділ запропонованих звичок на три категорії: «Корисні звички», «Шкідливі звички», «Нейтральні звички».

Допомагати слабшим, малим, хворим.

Гризти нігті.

Починати вчити дом. завдання спочатку з математики, потім з укр. мови.

Брати до рота всілякі предмети: ручки, олівці, монети.

Вітатися під час зустрічі.

Говорити неправду.

Довго сидіти перед телевізором.

Бажати «Смачного» перед їдою.

Колупатися в носі.

Чистити зуби.

Одягати спочатку штани, а потім светр.

Зрізати вчасно нігті.

Смоктати палець.

Виконувати ранкову гімнастику.

Палити.

Зачісувати волосся на правий бік.

Дражнитися.

Доглядати за власним одягом і взуттям.

Вживати алкогольні напої.

 

Робота в групах (по 4 учня)

Зробіть хіт-парад звичок – 5 корисних, 5 шкідливих (від менш важливих до більш важливих, від менш небезпечних і шкідливих до більш небезпечних і шкідливих).

Фронтальне опитування:

–Які чинники  ризику формування шкідливих звичок ви запам’ятали?

Перегляд відеоролика «Молодь за здоровий спосіб життя» (1 хв)

 

VI. Рефлексія
Незакінчене речення:

На цьому уроці я дізнався…

 

Звернімося до нашого дерева очікувань.  Чи всі плоди достигли? – чи всі бажані і плановані знання ви отримали з даної теми? Зірвіть свої яблука, якщо це так.

 

VII. Оцінювання роботи учнів

VIІI. Домашнє завдання

1. Опрацювати 10 параграф підручника (ст.59-62).

2. Опиши дорослу людину, яка тобі подобається і на яку ти хотів би бути схожим, коли виростеш. Яких знань, умінь чи особистих якостей тобі поки що бракує? Напиши кроки, які необхідно здійснити, щоб досягти такого успіху в житті.

3. Випереджувальне завдання деяким учням на наступний урок.

docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
3735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку