Конспект уроку основ здоров’я у 6 класі
Тема: «Спілкування і здоров’я.
Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки. Відпрацювання навичок ефективного спілкування»
Тема. Спілкування та здоров’я. Засоби комунікації. Ефективне спілкування.
Мета: сприяти усвідомленню значення спілкування як однієї зі складових психічного здоров’я людини; ознайомити з поняттям «комунікація» та її засобами; розвивати навички ефективного спілкування, комунікативну компетентність; виховувати потребу в самопізнанні та всебічному вдосконаленні.
Обладнання: презентація, відео та аудіо-матеріали, картки для роботи в групах.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ. Активізація опорних знань та практичного досвіду учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Вправа «Незакінчений малюнок» (під музичний супровід)
Шановні діти, у вас був насичений день і зараз я пропоную вам поспілкуватися мовчки, а саме загадати предмет, який ви змогли б намалювати. Один елемент предмету почніть малювати, за моєю командою передайте цей малюнок своєму сусіду, спробуйте відгатати, що замислив ваш сусід і домалюйте елемент на його малюнку.
Висновок: ніхто не може думати, відчувати, уявляти так, як це робите ви. А для того, щоб краще розуміти одне одного, необхідно вчитися спілкуватися.
ІV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Слайд 1.
Тема: Спілкування та здоров’я. Засоби комунікації. Ефективне спілкування.
Слайд 2.
Якщо ви бажаєте:
То це заняття – саме для вас!
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Слово вчителя з елементами бесіди. Базові поняття й терміни.
Слайд 3.
Спілкування – це передача інформації у будь-якій формі від однієї особи іншій. Це обмін думками, почуттями, переживаннями з іншими людьми. Воно життєво необхідне кожній людині.
Згадайте літературних героїв, яких вигодували тварини та які так і не змогли стати нормальними людьми, тому що в процесі спілкування з тваринами в них сформувалися звички й навички, не властиві людині. (Мауглі, Тарзан)
Процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами називається комунікацією.
Пригадайте, які засоби комунікації існують? Телебачення, живе спілкування людей, інтернет, газети, журнали.
Слайд 4.
Засіб спілкування може бути: вербальним і невербальним.
Вербальне спілкування – це спілкування за допомогою мови.
Невербальне спілкування – це спілкування за допомогою міміки, жестів, погляду.
Тренувальні вправи. Формування навичок у стандартних ситуаціях.
Завдання: Визначити засіб спілкування (вербальний, невербальний). Слайд 5.
Робота в групах (за картками, не озвучуючи завдання)
Група «Голос» демонструє різні варіанти інтонування фрази «Дай!» (вербальне спілкування)
Група «Обличчя» передає різні емоції (радість, тривогу, нудьгу, подив тощо). (невербальне спілкування)
Група «Тіло» мовою рухів передає прохання про допомогу. (невербальне спілкування)
Спілкування розрізняється за стилями.
Стилі спілкування:
Отже, стилів спілкування багато і зараз я з ними вас ознайомлю.
Виділяють основні стилі спілкування:
Слайд 6.
Ритуальне спілкування. У реальному житті існує чимало ритуалів, що вимагають від учасників лише одного – знання правил гри. Наприклад, ми вітаємося зі знайомими та малознайомими людьми, говоримо про погоду.
Слайд 7.
Гуманістичне спілкування. Це найбільшою мірою особисте спілкування, під час якого між співрозмовниками виникає розуміння, співчуття, співпереживання. Приклад гуманістичного спілкування – довірливе спілкування лікаря та пацієнта.
Слайд 8.
Авторитарне спілкування. Це влада одного в процесі спілкування. Одноосібне ухвалення рішення, накази, вказівки. Ініціатива інших не приймається, лише одна думка правильна, а решта – помилкові.
Слайд 9.
Демократичне спілкування. Спілкування під час якого співрозмовники є рівноправними учасниками діалогу, колективно приймають рішення з урахуванням інтересів усіх учасників спілкування.
Слайд 10.
У житті щоденно виникають ситуації, коли людині необхідно звернутись по допомогу, висказати свою точку зору, від чогось відмовитись. У таких випадках людина веде себе або агресивно, або упевнено, або пасивно.
Завдання: За допомогою таблиці, визначите тип поведінці.
Висновки: Яке спілкування несе позитивний характер?
- Як ви розумієте поняття «доброзичливе спілкування»?
- Можна «доброзичливе спілкування» назвати ефективним.
Слайд 11.
Творча справа «Будинок ефективного спілкування».
Завдання: Визначить, які треба мати чесноти, щоб навчитись ефективно спілкуватись.
Слайд 12.
Під час спілкування необхідно дотримуватись правил спілкування, а саме:
VІ. Закріплення нового матеріалу.
Самостійна робота.
Завдання: Визначте, які правила спілкування порушили герої? Було їх спілкування ефективним?
VII. Рефлексія.
Запам’ятайте! Стати добрим співрозмовником не легко, але можливо. Все у ваших руках! І тільки ефективне спілкування буде позитивно впливати на ваше здоров’я
VIII. Підсумок уроку.