Розробка уроку з природознавства."Природні зони України.Мішані ліси,їх охорона."

Про матеріал
"Природні зони України.Мішані ліси, їх охорона" - урок вивчення нового матеріалу, метою якого є формування в учнів знань про різноманітність рослинного і тваринного світу України. Урок проводиться в ігровій формі, у вигляді засідання "Юних любителів природи". Він побудований у тісній співпраці учителя і учнів.. Учні є активними учасниками навчального процесу. На уроці використані різноманітні форми і методи навчання.. Впродовж уроку діяльність учнів постійно змінюється. Вони складають план, виступають доповідачами, запповнюють записники, , розгадують кросворд., ведуть дискусії.. В кінці уроку підводять підсумки.
Перегляд файлу

Тема : Природні зони України. Мішані ліси , їх охорона

Мета :продовжити формуванню в учнів знань про різноманітність природи , зокрема мішаних лісів,систематизувати знання про особливості природних зон, удосконалити практичні вміння дітей характеризувати взаємозв’язки між компонентами природи,виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання : карта природних зон,  слайди рослин  та тварин зони мішаних лісів,  кросворди, енциклопедії.

 Хід уроку

І . Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок

Нас покликав на урок

То часу гаять не будем

Працювати дружно будем

Подивіться навкруги

Другу посміхніться

І засідання чергове

Вмиттю розпочнемо

ІІ Перевірка домашнього завдання.

Розпочнемо засідання юних любителів природи. На повістці дня у нас стоять такі питання

  1. Звіт про різноманітність природи
  2. Причини, що зумовили цю різноманітність.

ІІІ. Актуалізація знань, умінь учнів.

Тільки що до нашого клубу надійшло СМС повідомлення ,в якому до нас звертаються за допомогою . Наш супутник зафіксував його ось у цьому місці . Давайте визначимо це місце на карті.

  1. Бесіда

( учні розглядають карту і дають відповіді)

  • У якій частині України був зафіксований сигнал?
  • Яка місцевість цієї території?
  •  Чи знаєти ви що там знаходиться?
  • Як на вашу думку чи достатньо  нам відома ця територія  ?
  • Про що на вашу думку ми повинні перш за все дізнатися вирушаючи на допомогу?
  1. Складання плану щодо вивчення місцевості

        План

  1. Вивчення території зони мішаних лісів.
  2.  Водойми зони.
  3. Рослиний світ .
  4.  Тварини .

 

4 . Засвоєння нового матеріалу

  1. Робота в групах

Щоб швидше нам вирушити на допомогу давайте опрацюємо потрібний нам матеріал

(учні опрацьовують матеріал звертаючись до посібників, учитель якщо потрібно направляє учнів на виконання завдань)

Фізхвилинка

  1. Звіт учнів про виконану роботу.

(Учитель демонструє відповідні слайди )

(Після кожного виступу учні заповнюють дані  у своєму записнику.

Після кожного виступу учитель доповнює відповіді учнів)

Зона мішаних лісів

 Значення для

навколиш

нього

Територія і місце знаходження

Знаходиться на пн. України, рівнинна, заболочена

 

Водойми

Багато річок, боліт

  Водиться риба, живуть птахи,утво-

рюється торф

Рослини

хвойні

листяні

трави

 

 

Сосна, ялина

Дуб,береза,бук, граб,липа,осика..

Суниці,барвінок,копитняк,проліски, підсніжники,

Ряст,фіалки

Чисте повітря,їжа для людей,роб

лять меблі, папір

Тварини

звірі

птахи

 

 

Їжаки,борсуки,козулі,бобри,лисиці,зайці, зубри

Сороки,граки,дятли,

синиці,шишкарі зозулі,трясогузки,кулики,чайки,лелеки

Хутро,м'ясо ,

птахи знищують шкідників

3.Підведення підсумків групової роботи

Ми закінчили роботу по вивченню природи зони мішаних лісів

4 Робота з кросвордом

Ще раз впевніться у своїх знаннях .

Розгадайте малюнковий кросворд і внесіть відповіді . У виділеному рядку ми прочитаємо сигнал який нам надійшов.

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

  

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

1 Картинки по запросу "мешканці зони мішаних лісів"2Картинки по запросу "карельская береза дерево фото" 3       Картинки по запросу "гриби фото"         4    Картинки по запросу "мешканці зони мішаних лісів"       

5   Картинки по запросу "підсніжник фото"     6    Картинки по запросу "конвалия фото"   7    Картинки по запросу "дятел фото"  8 Картинки по запросу "мешканці зони мішаних лісів"

 9  Картинки по запросу "ялина фото"Картинки по запросу "ялина фото"    10Картинки по запросу "мешканці зони мішаних лісів"       11Картинки по запросу "сова фото"Картинки по запросу "сова фото"

.Давайте спробуємо спрогнозувати небезпеку яка може трапитися у цій зоні і її наслідки.

 (Пожежа, вирубування лісів, знищення рослин і тварин)

  1. Обговорення ситуацій які можуть призвести до знищення природи.

Закріпленя вивченого матеріалу

  1. Мікрофон
  • Для чого ми повинні берегти ліс?
  • Підсумок уроку . Рефлексія.

Як ви можете пояснити такі вислови.

  • - Багато лісу – бережи! Мало лісу – посади!
  • З одного дерева можна зробити мільйон сірників і одним сірником можна знищити мільйон дерев.

Домашнє завдання

Скласти пам’ятку «Охорона природи зони мішаних лісів»

 

 

docx
Додав(-ла)
Бражко Татьяна
Додано
11 березня 2020
Переглядів
1534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку