Данний урок сприяє формуванню математичних компетентностей учня: продовжити формувати в учнів поняття про десятковий дріб; запис і читання десяткових дробів; формувати вміння та навички учнів додавати та віднімати десяткові дроби; формувати міжпредметні зв'язки.
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів. Розв’язування вправ і задач.
Мета: Навчальна: формування математичних компетентностей учня:
продовжити формувати в учнів поняття про десятковий дріб; запис і читання десяткових дробів; формувати вміння та навички учнів додавати та віднімати десяткові дроби; формувати між предметні зв’язки.
Розвивальна: розвивати увагу, уяву, логічне мислення, розумові здібності та пізнавальну активність учнів; плекати цілісне сприйняття світу, розуміння ролі математики у пізнанні дійсності.
Виховна: виховувати в учнів любов і повагу до Великого Кобзаря, до історичного минулого України, почуття патріотизму, гордості, любові до рідної України; виховувати в учнів відповідальність за результати навчальної праці, наполегливість, працелюбність, чіткість виконання дій.
Обладнання: мультимедійне устаткування, картки, підручники, робочі зошити, дошка.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
На минулому уроці ми з вами вивчили як додавати та віднімати десяткові дроби.
Сьогодні перед нами стоїть завдання:
– повторити все, що вивчили на минулому уроці;
ІІ. Актуалізація знань.
Кросворд
Питання:
Дріб , шо записується за допомогою риски дробу
III. Повідомлення теми і мети
Усно:
Прочитани десятковий дріб.
Слайд
Тарас Шевченко протягом життя був «душею компанії», любив сміятися і вмів розвеселити навіть незнайомих людей.
Тарас Шевченко був відомим модником, любив дорогий одяг і дуже легко витрачав на нього гроші.
Зокрема, у своєму щоденнику поет писав про особливе задоволення, отримане від придбання гумового плаща-макінтоша, який вартував 100 карбованців. Для порівняння, перебуваючи у складі археологічної комісії, Шевченко заробляв 150 карбованців на рік.
ІIІ. Розвязування вправ і задач.
1. Знайти корінь рівняння
а) 13,47 + х = 37,47
б) (18,342 + х ) – 9,856 = 19,486
в) 44,8 – ( 3,63 + х ) = 29,17
Слайд
Тарас Шевченко протягом життя був «душею компанії», любив сміятися і вмів розвеселити навіть незнайомих людей.
Тарас Шевченко був відомим модником, любив дорогий одяг і дуже легко витрачав на нього гроші.
Зокрема, у своєму щоденнику поет писав про особливе задоволення, отримане від придбання гумового плаща-макінтоша, який вартував 100 карбованців. Для порівняння, перебуваючи у складі археологічної комісії, Шевченко заробляв 150 карбованців на рік.
2. Гра “Вгадай слово”
А |
О |
В |
С |
Е |
К |
Л |
Н |
23,257 |
37,95 |
1,9 |
28,556 |
4,98 |
41,48 |
28,919 |
82,522 |
Відповідь: Оксана Коваленко
Слайд
Першим коханням молодого Шевченка була Оксана Коваленко, його ровесниця. Родичі закоханих були впевнені, що молоді одружаться. Але надії були марними — Тарас мусив поїхати до Вільна. Усе своє життя Шевченко згадував ту дівчину, яку колись кохав.
3. Розв’яжіть задачу
Задача 1
Знайдіть периметр трикутника, якщо його сторона дорівнює 25,3 см, друга – на 1,5 см довша, ніж перша, а третя – на 1,2 см коротша за другу.
Слайд
Останнім коханням була 19-річна дівчина Лукерія Полусмак, яка наймитувала в Петербурзі. Простакувату дівчину Тарас зваблював дорогими подарунками, але вона не захотіла залишити столичного життя й переїхати в Україну, щоб жити в селі.
Покинула поета й вийшла заміж за перукаря Яковлева. І лише 1904 року, після смерті свого чоловіка, Лукерія Яковлева-Полусмак, залишивши дітей в Петербурзі, приїхала до Канева і щодня приходила на могилу Шевченка.
Задача 2
Власна швидкість теплохода дорівнює 34,5 км/год, швидкість течії річки – 1,8 км/год. Знайдіть швидкість теплохода проти течії річки і його швидкість за течією.
Слайд
Останні дні свого життя Шевченко провів у Петербурзі. Поховали його на Смоленському кладовищі. Проте за день до своєї смерті, у свій день народження, 9 березня, поет попрохав свого вірного друга Григорія Честахівського, щоб у разі його смерті похорон відбувся у місті Канів.
Останнє бажання видатного митця виконали лише через два роки.
4. Поставте замість зірочки цифри так, щоб дії було виконано правильно
+14,72*
*0,*84
2) _17,*4
**,5*
5,23
Слайд
1384 пам’ятники Кобзареві встановлено на території від Бразилії до Китаю. Це друге місце за кількістю пам’ятників одній особі. Найбільше на Землі, вважають дослідники, існує монументів Ісусу Христу.
Проект “ Чи потрібний сучасній людині, такий знак як кома”
IV. Підсумок
Сьогодні на уроці ви:
повторили .......................................
ознайомилися із ...............................
навчилися .........................................
V. Домашне завдання