Тема заняття:
Підкрійна обшивка. Обшивки з основної та оздоблювальної тканини. Надсічки.
Практична робота. Виготовлення обшивки за кроєм виробу та за лекалом.
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація, учнівські нетбуки, словник,зразки виробів, що оброблені підкрійною обшивкою, робочі інструменти, тканина, лекала, онлайн-тест «Обшивки», флеш-картки, інструкційні карти.
Словник уроку: поздовжня, поперечна, навскіснаобшивки, підкрійна обшивка.
Очікувані результати:
Хід уроку:
І. Організаційна частина уроку.
1. Організація учнів.
- привітання, перевірка присутніх;
- перевірка готовності до уроку (наявності робочого одягу, необхідного навчального приладдя).
2. НПП. Вправа «Зіпсований телефон»
Хідвправи: учні стають в коло. Ближчому до ведучогоучнювчитель передає (дуже тихо) одну фразу, наприклад: «Тема уроку – обшивки. Ми розумні та кмітливі. Впораємося добре». Пропонує йомупередати (теждуже тихо) цю фразу по колу. Останнійучасникпромовляєвголос те, щовінпочув і зрозумів.
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.
Учні називають вироби і форму їх вирізів. Визначають способи обробки вирізів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне питання.
– Ми згадали з вами форми вирізів виробів, різні способи їх обробки. Поміркуйте і скажіть, чи для всіх форм вирізів підходять ці способи? Подивіться на фігурні форми вирізів. Якою обшивкою можемо їх обробити? Це підкрійна обшивка.
ІV. Повідомлення теми і задач уроку.
Словникова робота (Терміни у словнику уроку на дошці).
- Подивіться на словник уроку, прочитайте:
Поздовжня обшивка
Поперечна обшивка
Навскісна обшивка
Підкрійна обшивка
Надсічки
- Які терміни вам вже відомі? Які не знайомі?
Повідомлення теми уроку.
Тема уроку: «Підкрійна обшивка. Обшивки з основної та оздоблювальноїтканини. Надсічки.
Практична робота. Виготовлення обшивки за кроємвиробу та за лекалом» (Тема на дошці).
Формування завдань уроку:
Запис теми до робочого зошита.
V. Повідомлення пізнавальних відомостей (Використовується комп’ютерна презентація).
1. Розповідь з елементами бесіди.
Підкрійна обшивка –це деталь, що виготовляється з основної чи оздоблювальної тканини і повторює форму вирізу виробу.
Підкрійна обшивка використовується для обробки зрізів складної форми.Може бути різної форми: прямокутна, квадратна, трикутна, заокруглена, фігурна. Головне, вона має чіткоповторювативиріз виробу (Сл.2).
Підкрійною обшивкою обробляють не тільки вирізи горловини. Нею можна обробити виріз отвору підковдри, верхній зріз спідниці, верхній зріз кишені (Сл.3,4,5).
Під час практичних робіт ми будемо виготовляти накладну кишеню з підкрійною обшивкою і фігурним вирізом по верхньому зрізу.
Для цього треба:
Під час викроювання слід враховувати напрямок нитки основи підкрійної обшивки, який має збігатися з напрямком нитки основи у виробі.
Фізхвилинка. Вправа – енергізатор«Шаленекурча»
Хідвправи: учні стоять, і за командою одночаснотрусять по вісімразів – спочатку правою рукою, потімлівою рукою, потім правою ногою, потімлівою ногою. Не зупиняючись, продовжують разом робититежсаме, тільки по сімразів, потім по шістьразівтощо. Темп рухівпоступовопідвищується. Вправазакінчується, коли зроблено по одному стряхуванню кожною кінцівкою. Учасникамстаєзрозуміло, чомувправамаєтакуназву.
VІ. Практична робота.
Вступний інструктаж.
Мета практичної роботи: навчитися розкроюванню підкрійноїобшивки.
Вправа «Складання технологічноїкарти». Робота в парах.
Учні збирають технологічну карту, встановлюючи послідовність дій, добираючи відповідні малюнки. Наклеюють на схему. Пари міняються схемами, перевіряючи один одного.
Ознайомлення з технологічною картою і обговорення етапів роботи за складеною технологічною картою.
Увага! Перед розкладанням викрійки треба визначити поперечні і поздовжні нитки у тканині? Навіщо? (Для правильного розкладання викрійки та викроювання деталей виробів, щоб запобігти деформації и браку у готових виробах)
Повторення правил з ТБ.
Флеш-тест. Які інструменти знадобяться для виконання практичної роботи?
Підбір інструментів та матеріалів для виконання практичної роботи.
Вилучіть зайві картки, на яких немає правил роботи з шпильками і ножицями.
Вправа «Закрійник». Робота в парах.
Мета вправи: розвиток уваги, спостережливості, розвиток вміння правильно розташовувати деталі викрійки на тканині, враховуючи напрямок ниток.
Завдання:
Поточний інструктаж
Вправа «Закінчи речення».
Заключний інструктаж.
Припинення роботи і збір робіт.
Підбиття підсумків практичної роботи:
Демонстрація найкращих робіт.
VII. Підсумки заняття. Рефлексія.
Повторення та закріплення матеріалу уроку.
Фронтальне опитування.
Рефлексія.
Оцінювання.
Мотивація оцінок за урок, виставлення до класного журналу.