Розробка уроку з теми : Підкрійна обшивка. Обшивки з основної та оздоблювальної тканини. Надсічки. Практична робота. Виготовлення обшивки за кроєм виробу та за лекалом.

Про матеріал
Розробка уроку з швейної справи для 7 класу спеціальної школи для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.
Перегляд файлу

Тема заняття:

Підкрійна обшивка. Обшивки з основної та оздоблювальної тканини. Надсічки.

Практична робота. Виготовлення обшивки за кроєм виробу та за лекалом.

Мета:

  •     розширити знання учнів про види обшивок та способи обробки вирізів виробів;
  •     повторити відомості про види обшивок та їх призначення засобом проходження онлайн-тесту;
  •     повторити різновиди форм вирізу виробів, можливі способи їх обробки;
  •     дати поняття «підкрійна обшивка», «надсічка» розповісти про їі призначення та технологію обробки нею вирізу виробу;
  •     вчити обробці фігурних вирізів підкрійною обшивкою, їі викроюванню за лекалами;
  •     виховувати інтерес до предмету, сприяти формуванню інтересу до професії швачки; виховувати особистісні якості: естетичний смак, уважність, спостережливість;
  •     формувати загально-трудові уміння планування послідовності виконання трудових операцій; розвивати мовлення шляхом вживання швейної термінології; розвивати уміння контролювати трудову дію за зразком, демонстрацією, малюнком, технологічною картою, порівнювати з еталоном;
  •     корегувати увагу шляхом виконання вправ, трудових дій; корегувати дрібну моторику рук.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація, учнівські нетбуки, словник,зразки виробів, що оброблені підкрійною обшивкою, робочі інструменти, тканина, лекала, онлайн-тест «Обшивки», флеш-картки, інструкційні карти.

Словник уроку: поздовжня, поперечна, навскіснаобшивки, підкрійна обшивка.

Очікувані результати:

  1. Учні мають цілісну картину з теми, що вивчається.
  2. Учні знають  види обшивок та різновиди обробки зрізів обшивками.
  3. Учні вміють розкроювати підкрійнуобшивку.
  4. Учні контролюють трудову дію за зразком, демонстрацією, малюнком, технологічною картою.

Хід уроку:

І. Організаційна частина уроку.

1. Організація учнів.

- привітання, перевірка присутніх;

- перевірка готовності до уроку (наявності робочого одягу, необхідного навчального приладдя).

2. НПП. Вправа «Зіпсований телефон»

Хідвправи: учні стають в коло. Ближчому до ведучогоучнювчитель передає (дуже тихо) одну фразу, наприклад: «Тема уроку – обшивки. Ми розумні та кмітливі. Впораємося добре». Пропонує йомупередати (теждуже тихо) цю фразу по колу. Останнійучасникпромовляєвголос те, щовінпочув і зрозумів.

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.

  1. Фронтальна бесіда.
  •     Яку тему повторювали на попередньому уроці?
  •     Що таке обшивка?
  •     На яких виробах роблять обшивки? Яке їх призначення?
  •     Які види обшивок за способом розкроювання ви знаєте?
  1. Індивідуальна робота. Проходження онлайн-тесту «Обшивки». Учні отримують код тесту, відповідають на запитання. 9 питань з теми, максимальна кількість балів 9. Підбиття підсумків проходження тесту. Підбиття підсумків проходження тесту.
  2. Вправа для відпочинку очей «Пальмінг».
  • Сядьте за стіл і випрямте спину.
  • Поставтелікті на стіл і закрийтеобидва ока долонями.
  • Спробуйтезгадатиприємніжиттєвімоменти (відпочинок на морі, зустріч з близькими людьми, улюбленутварину і т.д.).
  • Проведіть в такому положенні 2-3 хвилини. За цей час очівстигнутьрозслабитися і відпочити.
  • Потихенькурозплющтеочі і приберітьдолоні, щобпоступовозвикнути до яскравогосвітла.
  1. Вправа «Назви форму вирізу виробу». Використовується комп’ютерна презентація Сл.1

Учні називають вироби і форму їх вирізів. Визначають способи обробки вирізів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Проблемне питання.

 – Ми згадали з вами форми вирізів виробів, різні способи їх обробки.  Поміркуйте і скажіть, чи для всіх форм вирізів підходять ці способи? Подивіться на фігурні форми вирізів. Якою обшивкою можемо їх обробити? Це підкрійна обшивка.

ІV. Повідомлення теми і задач уроку.

Словникова робота (Терміни у словнику уроку на дошці).

- Подивіться на словник уроку, прочитайте:

Поздовжня обшивка

Поперечна обшивка

Навскісна обшивка

Підкрійна обшивка

Надсічки

- Які терміни вам вже відомі? Які не знайомі?

Повідомлення теми уроку.

  •     Сьогодні на уроці ми розширимо знання про обшивки, дізнаємося про підкрійну обшивку, послідовність обробки вирізу виробу підкрійною обшивкою.

Тема уроку: «Підкрійна обшивка. Обшивки з основної та оздоблювальноїтканини. Надсічки.

Практична робота. Виготовлення обшивки за кроємвиробу та за лекалом» (Тема на дошці).

  •     Виходячи із слів, наведених у словнику уроку, теми уроку, давайте сформуємо і визначимо завдання, які  саме знання ми сподіваємося отримати на уроці сьогодні? (Завдання прописуються на дошці).

Формування завдань уроку:

  1. Отримати знання про підкрійну обшивку.
  2. Навчитися розкроюванню підкрійної обшивки.

Запис теми до робочого зошита.

V. Повідомлення пізнавальних відомостей (Використовується комп’ютерна презентація).

1. Розповідь з елементами бесіди.

Підкрійна обшивка –це деталь, що виготовляється з основної чи оздоблювальної тканини і повторює форму вирізу виробу.

  •                   Поміркуйте, чому вирізи горловини краще обробляти саме підкрійними обшивками?

Підкрійна обшивка використовується для обробки зрізів складної форми.Може бути різної форми: прямокутна, квадратна, трикутна, заокруглена, фігурна. Головне, вона має чіткоповторювативиріз виробу (Сл.2).

Підкрійною обшивкою обробляють не тільки вирізи горловини. Нею  можна обробити виріз отвору підковдри, верхній зріз спідниці, верхній зріз кишені (Сл.3,4,5).

Під час практичних робіт ми будемо виготовляти накладну кишеню з підкрійною обшивкою і фігурним вирізом по верхньому зрізу.

Для цього треба:

  1. викроїти основну деталь кишені і обшивку;
  2. обробити верхній зріз кишені обшивкою:
  3. обробити бічні і нижній зрізи кишені.

Під час викроювання слід враховувати напрямок нитки основи підкрійної обшивки, який має збігатися з напрямком нитки основи у виробі.

Фізхвилинка. Вправа – енергізатор«Шаленекурча»

Хідвправи: учні стоять, і за командою одно­часнотрусять по вісімразів – спочатку правою рукою, потімлівою рукою, потім правою ногою, потімлівою ногою. Не зупиняючись, продовжують разом робититежсаме, тільки по сімразів, потім по шістьразівтощо. Темп рухівпоступовопідви­щується. Вправазакінчується, коли зроблено по одному стряхуванню кожною кінцівкою. Учасникамстаєзрозуміло, чомувправамаєтакуназву.

VІ. Практична робота.

Вступний інструктаж.

Мета практичної роботи: навчитися розкроюванню підкрійноїобшивки.

Вправа «Складання технологічноїкарти». Робота в парах.

Учні збирають технологічну карту, встановлюючи послідовність дій, добираючи відповідні малюнки. Наклеюють на схему. Пари міняються схемами, перевіряючи один одного.

Ознайомлення з технологічною картою і обговорення етапів роботи за складеною технологічною картою.

  1. Пришпилити викрійки деталей кишені до тканини. Обвести крейдою їхні контури.

Увага! Перед розкладанням викрійки треба визначити поперечні і поздовжні нитки у тканині? Навіщо? (Для правильного розкладання викрійки та викроювання деталей виробів, щоб запобігти деформації  и браку у готових виробах)

  1. Відкласти припуски на обробку – по 1см по верхньому, нижньому й бічних зрізах.
  2. Викроїти основну деталь та обшивку по лініях припусків.

Повторення правил з ТБ.

Флеш-тест. Які інструменти знадобяться для виконання практичної роботи?

Підбір інструментів та матеріалів для виконання практичної роботи.

Вилучіть зайві картки, на яких немає правил роботи з шпильками і ножицями.

Вправа «Закрійник». Робота в парах.

Мета вправи: розвиток уваги, спостережливості, розвиток вміння правильно розташовувати деталі викрійки на тканині, враховуючи напрямок ниток.

Завдання:

  1. Визначте напрямок ниток у тканині.
  2. Розкладіть викрійку основної деталі і обшивки, враховуючи напрямок ниток.
  •     По який нитці викладаються усі деталі? (По поздовжній)
  •     Що ще слід урахувати під час розміщення викрійок на тканині? (дефекти тканини і економне розташування викрійок).

Поточний інструктаж

  •     Самостійне виконання завдань практичної роботи за планом або інструкційною картою.
  •     Контроль за дотриманням технологічної послідовності виконання завдання.
  •     Контроль з метою виявлення недоліків в знаннях та вміннях учнів.
  •     Контроль за дотриманням правил з ТБ.

Вправа «Закінчи речення».

Заключний інструктаж.

Припинення роботи і збір робіт.

Підбиття підсумків практичної роботи:

  •     аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення;
  •     само оцінювання;
  •     взаємооцінювання;
  •     оцінювання результатів практичної роботи вчителем.

Демонстрація найкращих робіт.

VII. Підсумки заняття. Рефлексія.

Повторення та закріплення матеріалу уроку.

Фронтальне опитування.

  •     Яка тема уроку?
  •     Що таке підкрійна обшивка?
  •     В яких виробах можна зустріти використання підкрійних обшивок?
  •     Які вирізи обробляють підкрійною обшивкою?Чому?
  •     В якій послідовності викроюють підкрійну обшивку?
  •     Подивіться на словник. Чи всі нові терміни розібрали на уроці? Термін «Надсічки» розглянемо на наступному уроці під час обробки верхнього зрізу кишені підкрійною обшивкою.

Рефлексія.

  •     Що нового дізналися на уроці?
  •     Чому навчились? Яку роботу виконали?
  •     Які завдання були визначені на урок?
  •     Порівняйте реальні результати із завданням, які були визначені на урок?
  •     Чому отримали саме такий результат?
  •     Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати?
  •     Де можна використати набуті знання?

Оцінювання.

Мотивація оцінок за урок, виставлення до класного журналу.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 лютого
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку