Розробка уроку з теми "Симбіоз"

Про матеріал
Урок біології в 11 класі. Розробка вчителя Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Заріфи АлієвоїВасильченко Галини Костянтинівни. Тема «Симбіоз»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок біології в 11 класі Розробка вчителя Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Заріфи Алієвої Васильченко Галини Костянтинівни Тема «Симбіоз» Епіграф «Все пов'язано зі всім» Б.Коммонер

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Зарядка для розуму Знайдіть зайві поняття і поясніть відповідь: * сосна, жаба, повитиця; * дуб, ковила, білка; * дощовий черв'як, гусінь, пліснявий гриб. * тигр, ведмідь, лев, гепард, леопард.

Номер слайду 4

Встанови послідовність - ведмідь, зоопланктон, лосось, мілка риба, планктон. - яструб, муха, павук, синиця, нектар квітів.

Номер слайду 5

Розв'яжи задачу 1 Щоденно стриж при годуванні пташенят прилітає до гнізда – 34 рази. За 1 раз він приносить 400 мілких комах. Період годування складає 33 дні. Скільки комах знищує пара стрижнів за цей період ?

Номер слайду 6

Розв'яжи задачу 2 Пара ластівок в період годування пташенят прилітає до гнізда 400 раз в день, приносячи за 1 раз 0,5 г. комах. Період годування 20 днів. Скільки кілограмів комах знищується в цей період 3 пари ластівок?

Номер слайду 7

Розв'яжи задачу 3 10 колорадських жуків протягом 30 діб з'їдають 2.000 см2 листя карто. За свій розвиток одна личинка з'їдає приблизно 50 см.2 листя картоплі. Підрахуйте, яку площу листя зїдять 1.000 колорадських жуків? Скільки личинок колорадського жука можуть знищити таку площу листя картоплі?

Номер слайду 8

Задача 1 (400 34 33 2 = 897600 комах) Задача 2 (400 0,5 = 200, 200 20= 4000г. 3 =12000г. або 12 кг..) Задача 3 (10 кол. жук. – 2.000см.2 1000 кол.жук. – х см2, х = 200.000 см.2, 200.000: 50 см2 = 4.000 личинок.)

Номер слайду 9

Ціль: вивчити типи взаємодій між організмами в екосистемі

Номер слайду 10

Проблемна задача Визначити, які відносини між різними видами в біоценозі можуть існувати?

Номер слайду 11

План вивчення теми 1.Симбіотичні зв'язки. 2.Антисимбіотичні зв'язки. 3.Нейтральні зв'язки.

Номер слайду 12

Взаємовідношення організмів в екосистемі + - 0

Номер слайду 13

Взаємовідношення організмів в екосистемі Симбіоз - 0

Номер слайду 14

Взаємовідношення організмів в екосистемі Симбіоз Антибіоз 0

Номер слайду 15

Взаємовідношення організмів в екосистемі Симбіоз Антибіоз Нейтралізм

Номер слайду 16

Взаємовідношення організмів в екосистемі Симбіоз Антибіоз Нейтралізм обидва партнери або один з них отримує користь

Номер слайду 17

Симбіотичний взаємозв'язок Позитивні.

Номер слайду 18

Взаємовідношення організмів в екосистемі Симбіоз Антибіоз Нейтралізм обидва партнери або особи або одна один з них з них відчувають отримує негативний користь вплив

Номер слайду 19

Антисимбіотичний взаємозв'язок Корисно-шкідливі міжвидові відносини

Номер слайду 20

Взаємовідношення організмів в екосистемі Симбіоз Антибіоз Нейтралізм обидва партнери особи або один організми або один з них з них відчувають не впливають отримує негативний один на користь вплив одного

Номер слайду 21

Нейтралізм Це форма відносин, при якій організми, що живуть на одній території не впливають один на одного.

Номер слайду 22

Алелопатія – міжвидові відносини організмів за рахунок хімічного обміну речовин. Наприклад, дуб не росте з ясенями, осикою, березою (йому шкідливі виділення їх коренів і листя). Не можна ставити в одну вазу тюльпани и нарциси гвоздики і троянди

Номер слайду 23

Види екологічних взаємодій 1.+ 0 – корисно-нейтральні 2.– 0 – шкідливо-нейтральні 3.+ + – взаємо-вигідні 4.+ – корисно-шкідливі 5.– – взаємо-шкідливі 6. 0 0 нейтральні

Номер слайду 24

Нейтралізм (00) білка і лось

Номер слайду 25

Взаємо-шкідливі (- -) Внутрішньовидова конкуренція

Номер слайду 26

Взаємо-шкідливі (--) Міжвидова конкуренція

Номер слайду 27

Шкідливо-нейтральні (-0) – аменсалізм Дерева і світлолюбиві трави

Номер слайду 28

Взаємо-корисні (++) - симбіоз Протокооперація

Номер слайду 29

Взаємо-корисні (++) Мутуалізм

Номер слайду 30

Корисно-нейтральні (+0)

Номер слайду 31

Корисно-нейтральні (+0) -коменсалізм Квартиранство

Номер слайду 32

Корисно-шкідливі (+-) хижацтво

Номер слайду 33

Корисно-шкідливі (+-) Різновид хижацтва – канібалізм

Номер слайду 34

Корисно-шкідливі(+-) Тварини - паразити

Номер слайду 35

Визначте характер відносин організмів в природі, використовуючи позначення: олені і лосі, як розносники насіння рослин; гриб і водорость в складі лишайника; снігурі, як споживачі насіння рослин; шляпковий гриб і дерево; трутовик і дерево; мурахи і тля; клест і білка; корова і трава; лисиця і блоха; буряни і культурні рослини.

Номер слайду 36

Відповіді олені і лосі, як розносники насіння рослин (0 +) гриб і водорость в складі лишайника; (+ +) снігурі, як споживачі насіння рослин; (+ -) шляпковий гриб і дерево; (+ +) трутовик і дерево; (+ -) мурахи і тля; (+ +) клест і білка; (- -) Корова і трава; (+ -) лисиця і блоха; (- +) буряни і культурні рослини (+ -)

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

1.Іноді можна почути думку: «Невже сучасна техніка і наука не може знайти засоби для знищення комарів? Від них стільки неприємностей людям і тваринам!» Уявіть собі, що такий засіб знайдено. Правильно, чи зробить людина, якщо скористується ним? Чому? 2. Личинка хруща харчується перегноєм, корінням трав і дерев, а дорослий жук – листям дерев. Яке пристосування для хрущів мають ці відмінності в харчуванні?

Номер слайду 40

Ідеальне домашнє завдання: Вивчити параграф -придумати біологічну задачу з теми; -придумати оповідання, наприклад, «життя організму в новому середовищі» -творче завдання: уявіть, що тварин можуть розмовляти. Про які проблеми вони розповіли б людям і про що б нас попросили? Відповідь представите у вигляді твору, придумайте заголовок.

Номер слайду 41

Дякую за увагу!

ppt
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку