2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Мас-медіа як засіб формування інформаційно-цифрової компетентності

Про матеріал
Основною компетентністю в природничих науках і технологіях є інформаційно-цифрова, що спрямовує на дослідницькі і життєзабезпечувальні навички учнів у сучасному світі. Тому на уроках використовую один із ефективних технологій навчання – метод проектів. Дана технологія дає можливість здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет, обирати відповідні ілюстрації, створювати комп’ютерні презентації для оформлення результатів спостережень, дослідів і проектів за наданим зразком та фіксувати одержані результати за допомогою сучасних цифрових технологій.
Перегляд файлу

 

 

 

Управління освіти Чугуївської міської ради

Чугуївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2

Чугуївської  міської ради  Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

              

   

   

                                   

                                      

Чугуїв

 

 

 

 

Чугуїв

2020


Мас-медіа як засіб формування інформаційно-цифрової компетентності

Проблема вивчення оптимальних прийомів, методів і форм використання мас-медіа на уроках біології та екології сьогодні актуальна.

Основною компетентністю в природничих науках і технологіях є інформаційно-цифрова, що спрямовує на дослідницькі і життєзабезпечувальні навички учнів у сучасному світі. Тому на уроках використовую один із ефективних технологій навчання – метод проектів. Дана технологія дає можливість здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет, обирати відповідні ілюстрації, створювати комп’ютерні презентації для оформлення результатів спостережень, дослідів і проектів за наданим зразком та фіксувати одержані результати  за допомогою сучасних цифрових технологій.

Метод проектів орієнтований на дотримання авторського права, етичних принципів використання  мас-медіа. Теоретичний етап дослідницьких проектів спрямований на аналіз наукової літератури та інтернет-ресурсів з даного питання. Важливо навчати розрізненню фактів від фейків. Учні при захисті проектів посилаються на використані джерела, таким чином позбавляються від фейків. Для цього спочатку знайомлю учнів з правилами аналізу отриманої інформації та оформленням списку використаних джерел (Біохімічна роль вітамінів та вітаміноподібних сполук [Електронний ресурс]: за матеріалами Всеосвіта Бібліотека матеріалів. – Електрон. дані. – [К.], 2018. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/library/biohimicna-rol-vitaminiv-ta-vitaminopodibnih-spoluk-432.html/. – Назва з титул. екрана.). Один з ефективних прийомів для вибору проблеми дослідницького проекту – це перегляд відеороликів (використовую різні відео з сайту https://edpro.ua/blog/videouroky-dlja-navchannja-ta-rozvytku-shkoljariv), учні аналізують отриману інформацію та відрізняють де справжні факти, а де припущення. Наприклад: кіт - товариш чи потенційний ворог; соки торгових марок України або свіжовиготовлені. Такі проблемні питання стають темами учнівських науково-дослідницьких робіт МАН України.

Найбільш доцільного використання набуло мас-медіа в соціометричному дослідженні. Онлайн-опитування населення проводжу на блозі

 https://serikbiology.wordpress.com/ та в соціальній мережі https://www.facebook.com/. Наприклад, онлайн-опитування «Який сік за вмістом аскорбінової кислоти ви обираєте для себе?». Аналіз показників учні враховують при проведенні дослідження.


При виконанні практичного етапу дослідницького проекту учні використовують сучасні цифрові технології для фіксації одержаних даних спостережень і дослідів. На цьому етапі учні, об'єднуючись у тимчасові групи або індивідуально, здійснюють проектну діяльність: складають план, за допомогою мас-медіа збирають інформацію, обирають методи дослідницького проекту (лабораторні або польові). Учитель виступає в ролі фасилітатора. Організовую обговорення складного питання та за короткий термін пропоную виконати усі заплановані дії із максимальним залученням учасників. Нерідко підключаю до роботи консультантів (працівників лабораторій, сімейних та ветеринарних лікарів, шкільну медсестру), які допомагають учням у вирішенні тих чи інших завдань. У цей період учні вчаться творчому пошуку кращого варіанту вирішення завдань та проводять аналіз і порівняння даних.

 

Апробацію результатів дослідницьких проектів учні здійснюють за допомогою мас-медіа освітнього проекту «На Урок» https://naurok.com.ua/ та отримують сертифікати; створюють тести, відкривши посилання join.naurok.ua; у соціальній мережі https://www.facebook.com з метою розповсюдження інформації результатів досліджень. Проекти юні дослідники представляють у програмі «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів» http://healthy-schools.org.ua/uspishniy-vkhid/. Учні працюють за такими напрямками роботи:               дотримання режиму проведення рухових вправ під час освітнього процесу: сприяння активному дозвіллю, поєднання рухового і статичного навантаження, залучення до спортивних секцій; забезпечення безпечних та комфортних умов: інформаційні стенди, зони психологічного розвантаження; формування правильного раціону харчування: споживання фруктів та овочів для збалансованості раціону; написання науково-дослідницьких робіт МАН України валеологічного напрямку. Звіт проектної діяльності створюють за допомогою програми Microsoft PowerPoint та фіксують проведені заходи та все, що відбувається у школі, на звичайні смартфони. Потім редактори обирають найбільш цікаві фото та роблять колаж. Після кожного заходу колаж розміщують у соціальній мережі https://www.facebook.com в групах: спільнота Healthy Schools, спільнота освітян «На Урок», ЧУГУЇВ online, вчителі біології України, Управління освіти Чугуївської міської ради Харківської області.
 

 

Наприклад, в рамках програми «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів»  11 лютого в школі було оголошено "Кольоровий день" під гаслом "Вітаміни для дитини". Кожен клас з 1 по 11 обрав для себе колір дня – це колір фруктів та овочів. Учні носили елементи одягу, прикраси, аксесуари відповідного кольору. На уроках біології та природознавства ознайомилися зі значенням вітамінів, їх вмістом у фруктах, овочах, ягодах. Батьки учнів попіклувалися, щоб у дітей кожної перерви були різнокольорові яблука, яскраві  апельсини, смачні мандарини та інші корисні фрукти. Інформація розміщена в мас-медіа з метою інформування населення щодо здорового і правильного харчування.

 

Отже, робота з мас-медіа як засіб формування інформаційно-цифрової компетентності є результативною та ефективною. Завдяки формуванню інформаційно-цифрової компетентності у позакласній роботі мої учні щорічно є переможцями Всеукраїнскої олімпіади з біології та екології, Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів- членів МАН України https://serikbiology.wordpress.com/portfolio/.

 

 

1

 

doc
Додано
25 лютого
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку