Розробка уроку з трудового навчання для 5 класу «Короткі історичні відомості про символ України - писанку»

Про матеріал

Створити умови для формування в учнів понять про техніки писанкарства,про композицію українських орнаментів і принципи їх побудови,виховувати в учнів повагу до писанки, розвивати естетично-сенсорні сфери особистості, продуктивної творчої діяльності учнів.

Перегляд файлу

Розробка уроку з трудового навчання для 5 класу

«Короткі історичні відомості про символ України - писанку»

ЗА МОДУЛЕМ

«ПИСАНКАРСТВО»

Учитель трудового навчання  Костяк Людмила Василівна

Тема. Короткі історичні відомості про символ України - писанку.

Мета. Створити умови для формування в учнів понять про техніки писанкарства,про композицію українських орнаментів і принципи їх побудови,виховувати в учнів повагу до писанки, розвивати естетично-сенсорні сфери особистості, продуктивної творчої діяльності учнів.

Обладнання. Картки із завданням, малюнки, компютер.

Тип уроку. Вивчення і первинне закріплення нових знань.

Форма уроку. Урок-подорож.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Дзвоник всім нам дав наказ -

До роботи швидше в клас.

Попрацюємо старанно,
Щоб урок минув не марно.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вступне слово вчителя.

- Сьогодні я вас запрошую до подорожі на чарівний острів назва якому «ПИСАНКА». А що ви очікуєте від сьогоднішньої мандрівки, стоячи біля воріт острова.

2.Вправа «Мої очікування»

- У вас на робочих столах лежать кольорові смайлики, напишіть свої очікування на сьогоднішній урок, виразивши їх трьома словами.

- Подивіться на дошку, ми знаходимось біля воріт до цього острова, але ж вони зачинені. Ворота не відчиняються, але я бачу на них якийсь лист. Давайте зачитаємо його.

(Учениця зачитує лист)

Текст листа

«Дорогий друже! Для того, щоб потрапити до нашого острова, треба згадати все, що ми вивчали на уроках трудового навчання, і якщо ваші знання міцні-ворота відчиняться!  Успіхів вам!

3. Виконання різнорівневих завдань.

(Робота в групах)

Завдання для І групи « Склади поняття»

-​ Вам запропоновані картки з трьома поняттями, але букви в них переплуталися. Складіть букви в певному порядку.

м о а н р н т е

в о м т и

я і ц и з о п м о к

Відповіді: орнамент; мотив; композиція.

Завдання для ІІ групи

«Розв’яжи головоломку»

-​ Починаючи з першого складу та прямуючи лініями, прочитай слова.

4. Слово вчителя.

- Молодці, ви добре впорались із завданням. І я повертаюсь до воріт, які ведуть нас до чарівного острова. І ось нарешті ми потрапляємо на цей острів, але на ньому є чарівний замок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми пройдемо його кімнати, і я сподіваюсь, ви отримаєте для себе дуже багато корисного та цікавого.

- Людина за своєю природою художник. Усе, що її оточує і до чого торкаються її руки, вона намагається внести красу. Майстри декоративно-ужиткового мистецтва створили справжні шедеври, до таємниць яких ми сьогодні спробуємо доторкнутися.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- І ми заходимо до першої кімнати нашого замку, яка має назву «Теоретична»

1. Поняття про писанку.

- Пташине яйце, розписане мініатюрним орнаментом, називають писанкою. Назва її походить від слова «писати», тобто прикрашати орнаментом.

Писанка-одна із стародавніх форм українського народного розпису, в якому наші пращури втілювали свої прагнення, віру. Зрештою писанка-це символ весни, сонця, повернення природи до життя. Існує декілька видів орнаментальних яєць:

- крашанка;

- писанка;

- крапанка;

- дряпанка.

- А ми переходимо до другої кімнати нашого чарівного замку, яка має назву «Історична».

Не можна говорити про сучасне декоративно-прикладне мистецтво, не пов’язуючи його з надбанням українського народу, з життям та побутом людей.

(Виступ учнів, відомості з історії).

    -​ Дякуємо, і ми переходимо в наступну кімнату нашого замку «Орнаментика».

(виступ учнів, орнаментика писанкового розпису).

V.Закріплення нового матеріалу.

1. Картки для індивідуального опитування.

П.І. ______________________

Перевір себе: Позначте знаком «+» правильні твердження, «- « неправильні.

Картка із завданням.

* Дряпанка- це яйце з темною шкаралупою в один колір і на його поверхні гострим інструментом надряпують малюнок.

* Мальованка- це яйце, розписане фарбами за допомогою пензля.

* Писанка- це символ весни, сонця, повернення природи до життя.

* Крапанка- це яйце з темною шкарлупою, яке фарбується в один колір і на його поверхні гострим інструментом надряпують малюнок.

Відповіді: 1+; 2+; 3+; 4-.

VI. Підсумок уроку.

1. Оцінювання досягнень учнів за роботу на уроці.

2. Заключне слово вчителя.

- Ось і підійшла до кінця наша подорож по чарівному замку. Щоб вийти з цього острова, треба відповісти на запитання:

- Чи сподобалась вам наша подорож?

- Що нового дізнались на уроці?

- Про що хотіли б ще дізнатись?

-Котилася писаночка

 З гори на долину.

 Прикотилась простісінько

 До нас у гостину.

 А за нею Великдень,

 Несе білу паску,

 Розсипає між діточок

 Радощі і ласку.

    -​ Всім дякую за урок! До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
2834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку