Розробка уроку з трудового навчання на тему: "Проектування панно у техніці квілінг до свята Великодня. Вступний урок"

Про матеріал
Розробка уроку з трудового навчання на тему: "Проектування панно у техніці квілінг до свята Великодня. Вступний урок".
Перегляд файлу

1

 

Клас 6-В                                                                                                         10.03.20

Урок №3

Тема: «Проектування панно у техніці квілінг до свята Великодня. Вступний урок»

Мета:

Навчальна: засвоєння учнями нових знань квілінг, як конструкційний матеріал; формування практичних умінь і навичок; формування знань про виготовлення панно, правила внутрішнього розпорядку, безпеки праці в шкільній майстерні.

Виховна: розвиток інтересу до творчої діяльності, прагнення до роботи з джерелами інформації; виховувати прагнення до досконалості виготовлення панно технікою квілінг та вміння застосовувати одержанні знання на практиці; формувати в учнів працьовитість, охайність, самостійність, уважність; викликати повагу до праці.

Розвиваюча: розвиток образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.

Дидактичні засоби: картки з завданнями, дошка, підготовлена текстова інформація, комп’ютер.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, малювання, історія.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

 

 

 

 

 

План

1. Організаційна частина (2 хв.)                                                                           

2. Актуалізація опорних знань (3 хв.)                                                                         

3. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)                                        

4. Оголошення теми, мети та завдань уроку (2 хв.)                                  

5. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)                                                                        

6. Закріплення вивченого матеріалу (5 хв.)                                                   

7. Підведення підсумків заняття (3 хв.)                                                                 

8. Прибирання робочих місць і майстерні (2 хв.)                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

1. Організаційна частина.

Перевірка готовності до уроку та відмічання відсутніх, призначення чергових. Привітання з класом. Створення позитивної та емоційної атмосфери.

2. Актуалізація опорних знань.

На уроці методом бесіди будуть розглянуті такі питання:

  •     Що таке панно?
  •     Які техніки виготовлення панно існують?
  •     Що таке квілінг?
  •     Які вироби можна виготовлювати технікою квілінг?
  •     Які існують символи Великодня?

Гра «Вибери правильний варіант»

Розглянемо декілька роликів на яких зображені техніки виготовлення панно, потрібно записати на якому відео техніка квілінг. Після перегляду зрівняємо результати.

3. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми починаємо вивчення нової теми, а саме проектування панно з техніки квілінг. Крок проектування дуже важливий при виготовленні всіх виробів, тому сьогодні будемо цьому вчитися.

Зараз можете записати собі в зошити, що ви знаєте про панно та техніці квілінг, а в кінці уроку порівняємо ваші знання.

4. Оголошення теми, мети та завдань уроку

Темою сьогоднішньго уроку буде: «Проектування панно у техніці квілінг до свята Великодня».

 

Метою сьогоднішнього уроку є:

 

  1. Вивчення нової техніки квілінгу
  2. Засвоєння знань з проектування панно з квілінгу
  3. Формування умінь і навичок виготовлення панно
  4. Ознайомлення з видами панно
  5. Вивчення історичної значимості і символів Великодня

 

5. Вивчення нового матеріалу

Отже почнемо.

Не секрет, що вироби ручної роботи для прикраси інтер'єру в останні роки користуються великим попитом і популярність. Одним з них може стати красиве і оригінальне панно в техніці квіллінг, яке без праці можна виготовити своїми руками. Куди б ви не повісили таке панно, спальню, передпокій або вітальню, в будь-який з цих кімнат воно буде служити яскравим аксесуаром, який приносить у дім комфорт і затишок. Також таке панно може стати одним з подарунків своїми руками.

Техніка квілінг прекрасна тим, то знаючи основні форми ролів, на основі яких створюються певні композиції, можна підключити фантазію і створити нові авторські роботи. 

Зараз запишемо декілька термінів:
Панно - частина поверхні стіни, стелі, дверей, обмежена рамкою і заповнена живописом, мозаїкою або скульптурним рельєфом.

Квіллінг - техніка, яка вимагає певних навичок і вмінь. У майстрів, які професійно займаються даними творчістю, завжди в запасі є у великих кількостях папір для квілінгу.

Типи панно:

  •     Тканинні - аплікації, вишиті і гобеленові картини, що виконуються будь-яким способом.
  •     Деревянні - картини з бука, дуба, берези, сосни, липи та інших порід. Можливі варіанти поєднання різних видів дерева і створення об'ємних різьблених панно, прикрашених сріблом, бурштином та іншими каменями.
  •     Камяні – картини з натурального каменю (мармур, граніт, базальт), що представляє собою сюжетну лінію або мозаїчне зображення.
  •     Графічні - нанесені на полотно за допомогою останніх технологій друку якісні репродукції, авторські роботи художників, зображення і фотосюжетами.
  •     Керамічні – це, сюжетні зображення великого формату не мають чітких меж. Створюються з окремих плиток, розташованих в певному порядку. Зображення з фактурної штукатурки і гіпсу також є сьогодні модною тенденцією.

Коли виникла техніка квілінг?

Хоча достовірно походження квілінгу не відоме, вважається що він з'явився одразу після винайдення паперу, в Китаї у 105 н.е. Інші джерела стверджують, що квілінг практикувався у Давньому Єгипті. Одне можна сказати напевно — квілінг має дуже багату історію.

Вважається у 300-400 роки срібні та золоті дротики були закручені навколо стовпів та ваз, гарні ювелірні роботи було зроблено саме за допомогою техніки квілінг. До 1200-х  це захоплення було дуже популярним. Головним матеріалом був метал, тож коли він став недоступним для мирянина, змінився на папір. Вперше документально згаданий квілінг у 1200-х, але фактично почав використовуватись у 1500-1600-ті французькими та італійськими черницями. Вони використовували рвані шматочки бібельдруку (особливо тонкий непрозорий папір), та гусяче пір'я, щоб прикрасити релігійні догмати та картини. Саме використання гусячого пір'я породило термін «quilling».

Починаючи з кінця 1600-х квілінг став досить популярним захопленням у Європі та Англії серед молодих дам. У школах дівчата вивчали квілінг разом із вишиванням.

Що таке Великдень та коли його відмічають?

Великдень - найдавніше християнське свято, головне свято богослужебного року, що встановлено на честь Воскресіння Ісуса Христа.

На теренах України святкувати Великдень, як Воскресіння Ісуса почали ще наприкінці першого тисячоліття, із запровадженням християнства. Обидва свята збігалися у часі (весна, рівнодення) і стосувалися відродження життя і надій. З роками чужорідне свято стало частиною місцевої культури, замінивши місцеві звичаї та адаптувавши місцеві обряди й атрибутику.

За синоптичними Євангеліями розп'яття Ісуса Христа відбулося 15 нісана. Євангеліст Іван проте уточнює, що Ісус помер 14 нісана — в час коли жертвували ягнят у Храмі на свято песах. Таким чином для перших християн страсті Христові, Його смерть стали сподіванням на звільнення.

В цьому році свято Великодня припадає на неділю 12 квітня.

Тепер, можемо почати підготовку проєкту нашого панно технікою квілінг.

Розглянемо покроково:

  •     Потрібно підготувати матеріали для виготовлення
  •     На аркуші паперу наносимо розміри та форму панно
  •     Враховуємо об’ємність виробу
  •     Підготувати смужки для квілінгу
  •     Перенести форму та розміри панно з аркуша на дошку

6. Закріплення вивченого матеріалу

Зараз кожний думає запитання та по черзі будете задавати їх один одному.

У кого буде більше правильних відповідей той отримає найвищу оцінку за цей урок.

Також до кінця уроку робимо свій проект панно, та здаємо його вчителю.

7. Підведення підсумків заняття

Таким чином сьогодні на уроці ми ознайомились з проектуванням панно технікою квілінг. Та дізналися коли і звідки з’явилося свято Великдень.

  •     Чи сподобався вам урок?
  •     Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
  •     Що на уроці запам’яталось найбільше?

8. Прибирання робочих місць і майстерні

Зараз прибираємо свої робочі місяця та готуємось до закінчення уроку.

 

docx
Додано
25 березня 2021
Переглядів
1401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку